Jump to content
IGNORERAD

Vidrig thaimat


Farang

Recommended Posts

Vad är det äckligaste ni ätit, eller inte ens kunnat smaka på i Thailand?

Överst på min lista är nog kokta ägg...

Beställde lite thaikäk från gatan en gång, en skål med ris, lite slamsor med med kött o fisk o sånt där. Till detta tog jag även 2 kokta ägg som var oskalade. Börjar käka ur skålen, smakar gott, och tar första ägget för att skala det. Knack knack mot bordsytan och river bort första skalbitarna... wtf det ligger en kyckling inne i ägget :o Jaha, har fått ett befruktat gammalt som kommit med av misstag tänker jag. Slänger ägget och börjar skala det andra, samma sak där. Fick fram att äggen skulle ha ofärdiga kycklingar i sig. Dessa ägg har jag inte ens kunnat smaka på :beurk:

Ändrades av Farang

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Balut Power

    7

  • Farang

    4

  • BBJ

    4

  • BanFang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kanske Balut-Power har en förklaring på varför äggen var som de var ??

De ogodaste jag ätit måste vara... hm... "brosk-kyckling" får jag kalla det.

När en till synes god maträtt som kyckling med ris i princip endast innehåller lite kött med brosk/ben i varje lilla kycklingbit.

Usch vad besviken jag blir, när detta beställs som Khao Pad Gaj t.ex. och så får man denna oätbara rätt.

Plus att i de flesta fall, så är man riktigt hungrig, därav beställningen av denna snabbrätt.

Besvikelsen är då 100%:ig. :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch. "khao pad" i alla former är det äckligaste thairätt jag vet. Så jag äter den inte allt för ofta. ;)

Något så äckligt att det inte går att äta har jag ännu inte funnit.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

På en Issan restaurang i Bangkok i vintras, käkade vi nån typ av innälvs mat.Smaken var inte så farlig,men konsistensen.

Jag va tvungen att spotta ut maten lite diskret.Hade jag inte gjort det hade den nog kommit upp ganska snabbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skall tydligen finnas så kallade Balut även i Thailand då främst i Isaan.

Annars kan det vara så att ägget har tagits efter att det har ruvats några dagar.

Farang, ligg undan dom äggen, dom är mina :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ha Ha :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Usch. "khao pad" i alla former är det äckligaste thairätt jag vet. Så jag äter den inte allt för ofta. wink.gif

Något så äckligt att det inte går att äta har jag ännu inte funnit.

Khao Pad Kai Dao med rejält med chili-fishsauce brukar vara min standardfrukost när vi är på resande fot utan tillgång till kök. Riktigt arroy. smile.gif

Det enda jag tackar nej till är söta efterätter och efterätter med bönor i och framförallt söta efterrätter med bönor i ... bläää.

Bönor ska ätas på latinamrikanskt sätt med salt och chili, basta! smile.gif

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

då är rå fläskfärs snäppet värre! vidrigt både i munnen å senare i magen :)

annars är ju Thailand rätt förskonade mot rent äcklig mat, men då har jag itne botaniserat mgi ut i djupaste isaan där många säger att det är oätligt, men jag tvivlar på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det äckligaste ni ätit, eller inte ens kunnat smaka på i Thailand?

Överst på min lista är nog kokta ägg...

Beställde lite thaikäk från gatan en gång, en skål med ris, lite slamsor med med kött o fisk o sånt där. Till detta tog jag även 2 kokta ägg som var oskalade. Börjar käka ur skålen, smakar gott, och tar första ägget för att skala det. Knack knack mot bordsytan och river bort första skalbitarna... wtf det ligger en kyckling inne i ägget :o Jaha, har fått ett befruktat gammalt som kommit med av misstag tänker jag. Slänger ägget och börjar skala det andra, samma sak där. Fick fram att äggen skulle ha ofärdiga kycklingar i sig. Dessa ägg har jag inte ens kunnat smaka på :beurk:

Balut räknas tydligen som delikatess.

balut.jpg

Thailand finns inte representerat bland de 10 äckligaste maträtterna

Ändrades av acarls
Link to comment
Dela på andra sajter

De ogodaste jag ätit måste vara... hm... "brosk-kyckling" får jag kalla det.

När en till synes god maträtt som kyckling med ris i princip endast innehåller lite kött med brosk/ben i varje lilla kycklingbit.

Kan bara hålla med, men min dam älskar detta. Hon och hennes väninnor åker gärna till Hötorgshallen och inhandlar "chicken-skelet" av en handlare där som själv bor med en thai-tjej. Det är billigt, men som sagt inte någon mat enligt min mening.tongue.gif

Men damen kan iofs inte förstå vår kärlek till kräftor, hon äter dem "men det är ju inte någon mat på dem".rolleyes.gif

Själv är jag också förtjust i Khao Pad, gärna med Gung, men den är som godast hemma när damen gör den. Till den en god Hot Chili Sauce (inte Sweet Chili) och några kalla öl. Mums!drinks.gif

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äter ni hönsfötterna?

Nej tack och jag ratar även de svenska grisfötterna. icon_baggirl.gif Men myrägg har jag ätit, ovetandes dock, de berättade efteråt damen o hennes kusin. Smakade inget eftersom det var en hel rätt. Själva myrorna ratar jag också.

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Äter ni hönsfötterna?

Hönsfötter är inte direkt äckligt men lite väl mycket skinn,fett och lite väl lite kött i min smak. mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte något som på den dåligt belysta marknade såg ut at vara en god räkgryta. När jag kom hem visade sig räkorna vara hönsfötter. Jag provade men det är inget jag köper igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Balut räknas tydligen som delikatess.

Thailand finns inte representerat bland de 10 äckligaste maträtterna

Den borde ligga överst på den listan

Äter ni hönsfötterna?

Nej men jag skall prova nästa gång... tror jag... kanske... vet inte...

IMG_1514.jpg

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

jag gillar thaimat o äter det mesta med god aptit,tidigare har jag provat det mesta

av ren nyfikenhet. men hönsfötter,orm ,hund,grodor,o dessa ägg, får mig att få kramper i magen,

men finns det något godare än grillad red snapper

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl inte ätit något direkt äckligt i Thailand vad jag kan minnas. men å andra sidan "äter" jag ofta saker med ögonen innan jag stoppar det i munnen.

Då berömda balutäggen är väl ankägg om jag inte har helt fel

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Så du menar att falanger inte kan tillaga mat?

Undrar om det är falangen som lagar falang mat i Thailand? :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Den värsta "thai"-maten jag har provat hitills är utan tvekan Durian.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...