Jump to content
Sign in to follow this  
Kentan

15 timmar stopover CDG

Recommended Posts

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev samet:

Borde vara en rättighet... men tydligen tycker inte alla så...

Rättighet?

Det bör vara en skyldighet. 
Det kan väl inte vara tänkt att vi ska dra hela lasset. 

• Haha 4

Risifrutti
1 timme sedan, skrev Kentan:

Ja eller vänta till 1 augusti  och spara några tusenlappar då Emirates börjar flyga direkt till Dubai från ARN igen men inte lätt vänta så länge när abstinensen är svår.

//K

Hur gör du med försäkringen då? UD avråder ju fortfarande, men du kanske går in via jobb?

Kentan
7 minutes ago, Risifrutti said:

Hur gör du med försäkringen då? UD avråder ju fortfarande, men du kanske går in via jobb?

Man måste kolla med sitt försäkringsbolag då är som du säger endast råder en avrådan från UD är det upp till f-bolaget vad som gäller.

Med mitt Dina försäkringar gäller sjuk-olycksfalls försäkringen men inte om man får avbryta, boka om eller sitta i karantän och dylika kostnader.

Ett ytterligare begränsning är att dom inte förlänger några försäkringar utöver dom 45 dagarna så långe avrådan finns kvar.

Men detta gäller för mitt bolag ska du resa kolla vad som gäller för det skiljer säkert mellan bolagen.

//K

• Ge karma 4

Risifrutti
9 minuter sedan, skrev Kentan:

Man måste kolla med sitt försäkringsbolag då är som du säger endast råder en avrådan från UD är det upp till f-bolaget vad som gäller.

Med mitt Dina försäkringar gäller sjuk-olycksfalls försäkringen men inte om man får avbryta, boka om eller sitta i karantän och dylika kostnader.

Ett ytterligare begränsning är att dom inte förlänger några försäkringar utöver dom 45 dagarna så långe avrådan finns kvar.

Men detta gäller för mitt bolag ska du resa kolla vad som gäller för det skiljer säkert mellan bolagen.

//K

Jag vill inte låta negativ inför din resa, då jag önskar jag hade en likadan att se fram emot, men är inte karantän obligatoriskt i två veckor om du kommer utan "friskhetsintyg".?

Därav min 3 veckors semester i Juli/Augusti sprack. Orkade inte kolla upp alla regler och försäkringar som behövdes, men ska du stanna ett par månader så visst go for it!

Kentan
Posted (edited)
55 minutes ago, Risifrutti said:

Jag vill inte låta negativ inför din resa, då jag önskar jag hade en likadan att se fram emot, men är inte karantän obligatoriskt i två veckor om du kommer utan "friskhetsintyg".?

Därav min 3 veckors semester i Juli/Augusti sprack. Orkade inte kolla upp alla regler och försäkringar som behövdes, men ska du stanna ett par månader så visst go for it!

Åka till Thailand har jag lagt på is det verkar nästintill omöjligt med 72 timmars covid-intyg för boarding, $100 000 försäkring, 14 dagars karantän på utvalda hotell och efter senaste krisen med Egyptiska militären stängt för alla inkommande flyg igen. 

Det var därför tänkte åka till Dubai då har väldigt få restriktioner för inresa, men det största problemet är ta sig dit för väldigt få flighter nu. Har även problem ta mig till flygplatsen då jag inte bor där och även SJ dragit ner rejält på avgångarna.

Det var då planen kom ta kvällsflyget till Paris och har hela dagen ta mig de 30 milen till Arlanda och med obefintlig nattrafik verkade det alternativet bäst för mig innan Emirates börjar flyga direkt arn-dxb igen 1 aug. Den flighten avgår 15:00 så den hinner jag med även med usla allmänna kommunikationsmedel.

//K

Edited by Kentan

Risifrutti
9 minuter sedan, skrev Kentan:

Åka till Thailand har jag lagt på is det verkar nästintill omöjligt med 72 timmars covid-intyg för boarding, $100 000 försäkring, 14 dagars karantän på utvalda hotell och efter senaste krisen med Egyptiska militären stängt för alla inkommande flyg igen. 

Det var därför jag tänkte åka till Dubai då har väldigt få restriktioner för inresa men det största problemet är ta sig dit för väldigt få flighter nu. Har även problem ta mig till flygplatsen då jag inte bor där och SJ dragit ner rejält på avgångarna dit.

Det var då planen kom att ta kvällsflyget till Paris då har jag hela dagen ta mig de 30 milen till Arlanda och då nattrafiken är obefintlig här verkade det alternativet bäst för mig innan Emirates börjar flyga direkt arn-dxb igen 1 aug.

//K

Då misstolkade jag ditt inlägg helt, då jag trodde du skulle flyga till Bkk (därav mina frågor). Dubai verkar lite lättare och jag önskar dig all lycka med din resa!

Återkom gärna hur det gick.

• Fint 1