Jump to content
IGNORERAD

15 timmar stopover CDG


Kentan

Recommended Posts

Tjo

 

Någon som har koll väskan går hela vägen eller ska checkas in igen när har 15 timmar stopover på Paris Charles de Gaulle? (Air France)

Även något hotell tips nära flygplatsen mottages

//K

Ändrades av Kentan

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Är flygningarna på samma biljett borde dom bli incheckade hela vägen, trots lång väntetid.

Såg ett tv-program från Dubai eller om det var Doha. Väldigt avancerat system. Alla väskor fick en egen vagn att åka i. Och var det lång tid mellan flygningarna så åkte korgen till ett väntrum och fick signal när det var dags att åka till lastning.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, NiceBeaver said:

Är flygningarna på samma biljett borde dom bli incheckade hela vägen, trots lång väntetid.

Såg ett tv-program från Dubai eller om det var Doha. Väldigt avancerat system. Alla väskor fick en egen vagn att åka i. Och var det lång tid mellan flygningarna så åkte korgen till ett väntrum och fick signal när det var dags att åka till lastning.

Jo verkar funka så om stoppet är under 24 timmar Air France har väl self bagdrop så får kika på bagage taggen när printar ut den vart färden går.

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Kentan:

Tjo

 

Någon som har koll väskan går hela vägen eller ska checkas in igen när har 15 timmar stopover på Paris Charles de Gaulle? (Air France)

Även något hotell tips nära flygplatsen mottages

//K

 

Det beror på... är det en layover eller två separata flyg?

 

När du checkar in så dubbelkollar du bara att bagaget går hela vägen. 

 

Som @NiceBeaver säger, är det samma biljett så fungerar det normalt.

 

Är det samma bolag så funkar det garanterat, plan inom samma allians fungerar det oftast, plan i olika allianser högst osannolikt att det fungerar. 

 

Har du båda flygen med AirFrance är det inga problem.

 

 

 

Ändrades av samet
Komplettering
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kentan:

Jo verkar funka så om stoppet är under 24 timmar Air France har väl self bagdrop så får kika på bagage taggen när printar ut den vart färden går.

 

//K

Layover eller stopover, mindre/mer än 24 timmar påverkar egentligen inte. Det finns lagring av bagage för de som har långa stopp. Så det går inte att titta på tiden och dra några slutsatser.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, samet said:

 

Det beror på... är det en layover eller två separata flyg?

 

När du checkar in så dubbelkollar du bara att bagaget går hela vägen. 

 

Som @NiceBeaver säger, är det samma biljett så fungerar det normalt.

 

Är det samma bolag så funkar det garanterat, plan inom samma allians fungerar det oftast, plan i olika allianser högst osannolikt att det fungerar. 

 

Har du båda flygen med AirFrance är det inga problem.

 

 

 

Är en biljett med två flyg med AirFrance då bör väskan gå hela vägen.

 

 

//K

 


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Längesen jag var där, men då fanns Ibis och Sheraton väldigt nära, säkert fler också.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Bibben said:

Längesen jag var där, men då fanns Ibis och Sheraton väldigt nära, säkert fler också.

 

 

Får kolla på det men något nära blir det då jag landar 23 och flyger 14 vill man inte vimsa iväg alltför långt i natten.

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Kentan:

Får kolla på det men något nära blir det då jag landar 23 och flyger 14 vill man inte vimsa iväg alltför långt i natten.

 

//K

 

Sheraton låg/ligger inne i terminalen (2) så du behöver ej gå ut.

 

Ibis ligger inne på flygplatsområdet men du får ta en buss dit, en buss som åker mellan de olika terminalerna, gratis. 

 

Kolla in CDG:s hemsida, där står all info, pinfärsk får man hoppas.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kentan:

Får kolla på det men något nära blir det då jag landar 23 och flyger 14 vill man inte vimsa iväg alltför långt i natten.

 

//K

Bibben är inne på det. Finns oftast hotell inne på flygplatsen, ibland tom. så du inte ens behöver passera säkerhetskontrollen. Kan ju vara smidigt i dessa tider för att slippa eventuella coronarestriktioner. 

 

Bra idé att förboka så att du säkert har ett rum. Trist att sova på stolarna i terminalen, sånt har man gjort i sin ungdom... men är ju fan inte ung längre!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, samet said:

Bibben är inne på det. Finns oftast hotell inne på flygplatsen, ibland tom. så du inte ens behöver passera säkerhetskontrollen. Kan ju vara smidigt i dessa tider för att slippa eventuella coronarestriktioner. 

 

Bra idé att förboka så att du säkert har ett rum. Trist att sova på stolarna i terminalen, sånt har man gjort i sin ungdom... men är ju fan inte ung längre!

Nej verkligen inte "been there done that" visserligen 20 år man flög hem från bkk med Aeroflot landade sen kväll i Moskva och flyget till Arlanda gick 10 timmar senare på morgonen kommer man ihåg tristessen och är för min del ett avslutat kapitel. Btw hjälpte inte mycket boka hotellet på flygplats området heller då pappers exercisen tog flertalet timmar för att få tillträde dit.

Fördelen nu hotellen på flygplatsen har rea Hilton, Pullman osv kostar dryga 1000 lappen så inte ska man behöva lida dessa timmar.

Är en liten tröst i bedrövelsen dessa dagar när försöker sig på att flyga, är verkligen inte många flighter att välja på men abstinensen har tagit över och något måste göras nu.

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
56 minuter sedan, skrev Kentan:

Nej verkligen inte "been there done that" visserligen 20 år man flög hem från bkk med Aeroflot landade sen kväll i Moskva och flyget till Arlanda gick 10 timmar senare på morgonen kommer man ihåg tristessen och är för min del ett avslutat kapitel. Btw hjälpte inte mycket boka hotellet på flygplats området heller då pappers exercisen tog flertalet timmar för att få tillträde dit.

Fördelen nu hotellen på flygplatsen har rea Hilton, Pullman osv kostar dryga 1000 lappen så inte ska man behöva lida dessa timmar.

Är en liten tröst i bedrövelsen dessa dagar när försöker sig på att flyga, är verkligen inte många flighter att välja på men abstinensen har tagit över och något måste göras nu.

 

//K

Ja, att flyga är ju fanimej en konst idag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, att flyga är ju fanimej en konst idag. 

 

Borde vara en rättighet... men tydligen tycker inte alla så...

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Kentan:

Nej verkligen inte "been there done that" visserligen 20 år man flög hem från bkk med Aeroflot landade sen kväll i Moskva och flyget till Arlanda gick 10 timmar senare på morgonen kommer man ihåg tristessen och är för min del ett avslutat kapitel. Btw hjälpte inte mycket boka hotellet på flygplats området heller då pappers exercisen tog flertalet timmar för att få tillträde dit.

Fördelen nu hotellen på flygplatsen har rea Hilton, Pullman osv kostar dryga 1000 lappen så inte ska man behöva lida dessa timmar.

Är en liten tröst i bedrövelsen dessa dagar när försöker sig på att flyga, är verkligen inte många flighter att välja på men abstinensen har tagit över och något måste göras nu.

 

//K

Släng på en tusenlapp eller lite till så slipper du 15timmars stopp?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Risifrutti said:

Släng på en tusenlapp eller lite till så slipper du 15timmars stopp?

 

 

Ja eller vänta till 1 augusti  och spara några tusenlappar då Emirates börjar flyga direkt till Dubai från ARN igen men inte lätt vänta så länge när abstinensen är svår.

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev samet:

 

Borde vara en rättighet... men tydligen tycker inte alla så...

Rättighet?

Det bör vara en skyldighet. 
Det kan väl inte vara tänkt att vi ska dra hela lasset. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kentan:

Ja eller vänta till 1 augusti  och spara några tusenlappar då Emirates börjar flyga direkt till Dubai från ARN igen men inte lätt vänta så länge när abstinensen är svår.

 

//K

Hur gör du med försäkringen då? UD avråder ju fortfarande, men du kanske går in via jobb?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Risifrutti said:

Hur gör du med försäkringen då? UD avråder ju fortfarande, men du kanske går in via jobb?

Man måste kolla med sitt försäkringsbolag då är som du säger endast råder en avrådan från UD är det upp till f-bolaget vad som gäller.

Med mitt Dina försäkringar gäller sjuk-olycksfalls försäkringen men inte om man får avbryta, boka om eller sitta i karantän och dylika kostnader.

Ett ytterligare begränsning är att dom inte förlänger några försäkringar utöver dom 45 dagarna så långe avrådan finns kvar.

Men detta gäller för mitt bolag ska du resa kolla vad som gäller för det skiljer säkert mellan bolagen.

 

//K

 


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Kentan:

Man måste kolla med sitt försäkringsbolag då är som du säger endast råder en avrådan från UD är det upp till f-bolaget vad som gäller.

Med mitt Dina försäkringar gäller sjuk-olycksfalls försäkringen men inte om man får avbryta, boka om eller sitta i karantän och dylika kostnader.

Ett ytterligare begränsning är att dom inte förlänger några försäkringar utöver dom 45 dagarna så långe avrådan finns kvar.

Men detta gäller för mitt bolag ska du resa kolla vad som gäller för det skiljer säkert mellan bolagen.

 

//K

 

Jag vill inte låta negativ inför din resa, då jag önskar jag hade en likadan att se fram emot, men är inte karantän obligatoriskt i två veckor om du kommer utan "friskhetsintyg".?

 

Därav min 3 veckors semester i Juli/Augusti sprack. Orkade inte kolla upp alla regler och försäkringar som behövdes, men ska du stanna ett par månader så visst go for it!

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minutes ago, Risifrutti said:

Jag vill inte låta negativ inför din resa, då jag önskar jag hade en likadan att se fram emot, men är inte karantän obligatoriskt i två veckor om du kommer utan "friskhetsintyg".?

 

Därav min 3 veckors semester i Juli/Augusti sprack. Orkade inte kolla upp alla regler och försäkringar som behövdes, men ska du stanna ett par månader så visst go for it!

Åka till Thailand har jag lagt på is det verkar nästintill omöjligt med 72 timmars covid-intyg för boarding, $100 000 försäkring, 14 dagars karantän på utvalda hotell och efter senaste krisen med Egyptiska militären stängt för alla inkommande flyg igen. 

Det var därför tänkte åka till Dubai då har väldigt få restriktioner för inresa, men det största problemet är ta sig dit för väldigt få flighter nu. Har även problem ta mig till flygplatsen då jag inte bor där och även SJ dragit ner rejält på avgångarna.

Det var då planen kom ta kvällsflyget till Paris och har hela dagen ta mig de 30 milen till Arlanda och med obefintlig nattrafik verkade det alternativet bäst för mig innan Emirates börjar flyga direkt arn-dxb igen 1 aug. Den flighten avgår 15:00 så den hinner jag med även med usla allmänna kommunikationsmedel.

 

//K

Ändrades av Kentan

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Kentan:

Åka till Thailand har jag lagt på is det verkar nästintill omöjligt med 72 timmars covid-intyg för boarding, $100 000 försäkring, 14 dagars karantän på utvalda hotell och efter senaste krisen med Egyptiska militären stängt för alla inkommande flyg igen. 

Det var därför jag tänkte åka till Dubai då har väldigt få restriktioner för inresa men det största problemet är ta sig dit för väldigt få flighter nu. Har även problem ta mig till flygplatsen då jag inte bor där och SJ dragit ner rejält på avgångarna dit.

Det var då planen kom att ta kvällsflyget till Paris då har jag hela dagen ta mig de 30 milen till Arlanda och då nattrafiken är obefintlig här verkade det alternativet bäst för mig innan Emirates börjar flyga direkt arn-dxb igen 1 aug.

 

//K

Då misstolkade jag ditt inlägg helt, då jag trodde du skulle flyga till Bkk (därav mina frågor). Dubai verkar lite lättare och jag önskar dig all lycka med din resa!

 

Återkom gärna hur det gick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...