Jump to content
IGNORERAD

Bra Mat Pattaya


svampen

Recommended Posts

Hej har varit på många restauranger och pubar i Pattaya.

Den bästa hitills för sin mat,trevnad & service måste jag

påstå att Beefeter second road mitt emot shopping mail soi

diana.

Skulle vara tacksam för fler tips av skandinaviska matställen.

Tack på förhand!

post-4567-125440496453_thumb.gif

post-4567-125440496453_thumb.gif

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    12

  • Vaxet

    6

  • Jive

    5

  • ban99arne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skandinaviskt å skandinaviskt, men Sizzlers i Royal är väl ett ganska säkert kort. Kalla det euroamerikanskt dådå...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej har varit på många restauranger och pubar i Pattaya.

Den bästa hitills för sin mat,trevnad & service måste jag

påstå att Beefeter second road mitt emot shopping mail soi

diana.

Skulle vara tacksam för fler tips av skandinaviska matställen.

Tack på förhand!

Om du menar ett ställe i arkaden bredvid Diana Inn så rekommenderar jag verkligen Big Horn som bara ligger snett över på andra sidan gatan. Deras dagens slår allt annat med hästlängder enligt min mening, men då snackar jag typ svensk husmanskost. I dag blev det en kanongod ärtsoppa och tunna pannkakor med riktig vispgrädde och lingonsylt till. Kostar 144 battar.

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du menar ett ställe i arkaden bredvid Diana Inn så rekommenderar jag verkligen Big Horn som bara ligger snett över på andra sidan gatan. Deras dagens slår allt annat med hästlängder enligt min mening, men då snackar jag typ svensk husmanskost. I dag blev det en kanongod ärtsoppa och tunna pannkakor med riktig vispgrädde och lingonsylt till. Kostar 144 battar.

Mvh Fritz..

I morgon serveras detta Fritz..Thaihst2009362.jpg

:great::great::great::great::great::great::great::great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Äre nån som vet nått place med gott ris?

Risige Arne

Finns massor med place runt soi 7 som serverar kli t o ris. Efter ett tag så kan du säkert också få klibb ris för samma p ris. ;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktig god planka finns på Beefeater vid diana In. Mycket prisvärd. Till våra lustigkurrar vill jag påpeka att man inte skall äta plankan utan det som är ovanpå.

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente 66:an, ska man skriva nått så får de allt va kul, nu när minnet på sajten börjar ta slut.

Skriva är silver men tiga är guld.

Gnällspiken Arne

Har alla dina drygt 2600 inlägg varit lika meningslösa..förlåt menade roliga???

Rolige Arne :dance1:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brunos-Lyxrestaurang med höga priser och små rätter-men gott-väldigt gott.

Manhattan-steakhouse med bra mat och fin pianobar.

Mantra-allt, precis allt som finns att äta i världen finns på denna meny

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som provat Ben I Hana i Royal Plaza, käkade på en sådant ställe i Florida för länge sedan och tyckte det var en upplevelse

men har inte hunnit prova i Pattaya än.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Kong, se nedan.

Svar:Ja, nej förresten inlägg 1345 var nog än mer meningslöst.

Orolige Arne

Grattis!!!

Kul att du hittat en meningsfull sysselsättning.

Arbetsförmedlaren Arne :clapping:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!!!

Kul att du hittat en meningsfull sysselsättning.

Arbetsförmedlaren Arne :clapping:

Bäste Fru My Kong, tack det samma.

Ert inlägg känns väldigt meningsfullt och gör att jag ser framtiden an med stor tillförsikt.

Meningsfulle Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som vet om dom har plankstek nånstans i Pattis.

mvh Beckis

Big Horne har fyra olika plankstekar på menyn. För övrigt kan jag meddela boende i Södra Pattaya att Friendship på Pattaya Thai har en ny disk med massor av olika korvar preved.gif

Mvh Frtz

Ps. Jonny..du hade rätt..trodde aldrig lövbiff kunde vara så gott drinks.gif

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som provat Ben I Hana i Royal Plaza, käkade på en sådant ställe i Florida för länge sedan och tyckte det var en upplevelse

men har inte hunnit prova i Pattaya än.

Var där för ett tag sedan. Ganska dåligt för att vara "Japanskt". Kocken var färdig med huvudrätten innan vi var färdiga med förätten. Dryck till maten kom efter att vi var färdiga med huvudrätten.

Trevligt upplägg med cirkuskock men inga höjdarsmaker och serveringen var som sagt ett skämt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ätit på Benihana i NewYork, London, Bangkok, Pattaya och måste nog säga att NY var helt outstanding och Pattis är någon form av kusinen från landet och servicen har jussom ingen koll. Men det känns som det är genomgående på alla matställen på Royal och Central. Räkna bort Sisslers.

Ett ställe som jag gillar som vardags ställe är NongJaj bredvid DHL kontoret. Bra mat och humana priser. Största besvikelse är HardRockCafe. Iofs. inte överaskande men hamnade där ofrivilligt med gäster en gång = inte mer. En bra italienare ligger mitt i mot Royal. Liten men naggande god.

Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, en annan har ju både varit i Katrineholm och Skutskär.

Skutskärs Sibylla serverar en mycket god kokt vurre men se upp för Sibylla i Katrineholm, alldeles för mycket Piff allkrydda i moset.

Smakrådaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Little Italy som ligger mitt emot Royal Garden tycker jag har blivit dåligt sen de bytte ägare.

Den gamla ägarinnan talde svenska om ni inte visste det. Hade bott i Sverige när hon var ung.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju en hög med bra svenska ställen tycker jag. Beefeater (soi Diana inn) och News Cafe (Chateau Dale Plaza, Jomtien) är ställen med kvalitet. Globetrotter (Pattaya Klang)har bra pizza och thaimat enligt mig. Bla Bla/Kebaben (soi White house, Jomtien beach) har bra svensk mat och stans bästa kebab. Siambylla (Jomtien beach soi 3) har korv, burgare och svensk pizza.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju en hög med bra svenska ställen tycker jag. Beefeater (soi Diana inn) och News Cafe (Chateau Dale Plaza, Jomtien) är ställen med kvalitet. Globetrotter (Pattaya Klang)har bra pizza och thaimat enligt mig. Bla Bla/Kebaben (soi White house, Jomtien beach) har bra svensk mat och stans bästa kebab. Siambylla (Jomtien beach soi 3) har korv, burgare och svensk pizza.

Aveny på Soi Wellcome i Jomtien har suveränt god slottsstek och en del annat gott från det svenska köket.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju en hög med bra svenska ställen tycker jag. Beefeater (soi Diana inn) och News Cafe (Chateau Dale Plaza, Jomtien) är ställen med kvalitet. Globetrotter (Pattaya Klang)har bra pizza och thaimat enligt mig. Bla Bla/Kebaben (soi White house, Jomtien beach) har bra svensk mat och stans bästa kebab. Siambylla (Jomtien beach soi 3) har korv, burgare och svensk pizza.

Käkade buffe på News för några år sedan, bottennapp är ordet.

Aveny på Soi Wellcome i Jomtien har suveränt god slottsstek och en del annat gott från det svenska köket.

Ja, men de tycks bara bjuda Faranger på drinkar, allt enligt en lite lätt upprörd familjemedlem.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Käkade buffe på News för några år sedan, bottennapp är ordet.

Ja, men de tycks bara bjuda Faranger på drinkar, allt enligt en lite lätt upprörd familjemedlem.

Ja, det var inte alls bra!

När jag skulle beställa min andra Chivas, fick jag svaret - "den är slut".

Jamen då tar jag en Black Label - "tyvärr den är oxå slut"

Fick tag i Björn (krögaren) och tipsade om att Chivas och BL går att köpa på 7/11 runt hörnet. 10 min senare hade jag min whisky.

De har en bit kvar till Beefeaters smidiga och proffsiga service.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Käkade buffe på News för några år sedan, bottennapp är ordet.

Kanske dags att kolla om där är bättre nu då?

Menar, finns stället kvar fortfarande så måste dom väl skärpt till sig :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dags att kolla om där är bättre nu då?

Menar, finns stället kvar fortfarande så måste dom väl skärpt till sig :)

Nänä, en gång dåligt alltid dåligt, ingen har rätt att göra fel..mer än jag själv förstås.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...