Jump to content
IGNORERAD

Bra Mat Pattaya


svampen

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    12

  • Vaxet

    6

  • Jive

    5

  • ban99arne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sjöboa finns ej kvar i Stig å Kalles regi,vem som har stället idag vet ja ej.

Men Sjöboa låg på soi welkomme i jomtien,och på den tiden var det bra mat där.

Hälsningar Maitan :drinks:

Sjöboa finns inte kvar i någons regi.

För övrigt så har jag mitt livs i särklass sämsta restaurang upplevelse från Sjöboa.

En av ägarna, säger inte vem, men det var inte Stig, var så full att han förolämpade kunder i parti och minut.

Han berättade på svenska för oss runt vårt bord(8 pers) att min polares tjej hon var minsann en duktig hora och han hade sett henne många gånger på restaurangen med andra män tidigare.

Tjejen hette Carola, var adopterad till Sverige för 32 år sedan från Vietnam och pratade således flytande svenska.

Dessutom hade hon aldrig tidigare varit i Thailand och hon var nu där på bröllopsresa med sin nya make(min polare).

Alla i sällskapet reste på sig och gick därifrån, ägaren ragglade då vidare till nästa bord.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske därför som restaurangen inte finns längre. :whistle:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå där fick höra av en vän/vän om ett svenskt Guesthouse Pattis.

Ska heta Chiqutita "same same bananas" hyr ut rum men har dom

restaurange eller bar han visste inte så mycket.

Är det någon som har lite info?????????

Väntar på svar?

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är La chiquita vid soi buakaow som Håkan hade så är det väl stängt. Men det kanske är öppnat igen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl öppnat i ny regi av någon från forna Jugoslavien.B)

Jaså har någon provat käket???????????

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Till alla matälskare vill jag verkligen rekomendera The King´s Table Restaurant på soi 13 Pattaya Beach Road. Flaggan o Beefeater är ju ok men både jag och min kompis tyckte att The King´s Table var helt outstanding.det kvittade vad man beställde , allt smakade jättebra. Har aldrig ätit godare mat,vare sig i Thailand eller Europa. Bör också tilläggas att jag aldrig träffat på trevligare Personal. Jättetrevliga tjejer som verkligen tog sig tid att prata med kunderna. Till på köpet var dem otroligt snygga också! Gör ett besök på restaurangen...ni kommer inte att ångra er,jag lovar. o speciellt Lamai64 Skynda dig dit!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oasis på Jomtien beach road, en italiensk rest.

åt en helt underbar ravioli med spenat och riccottaost.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Krogen på LK Metro bör provas.O:B:S Det finns massor av god thaimat

Den har jag aldrig fått när jag varit där

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Håller motvilligt med Shwampen Beefeater's är kanon.

Ett råd i annan riktninig är ät för tusan inte på Naang nuang i Jomtien, satan va matförgiftad jag blev där, käkade Languster (Hummer utan klor) och det tog bara Ca:1 timme innan jag kaskadspydde över hela 2:nd road (satt på ett pickisflak)

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller motvilligt med Shwampen Beefeater's är kanon.

Ett råd i annan riktninig är ät för tusan inte på Naang nuang i Jomtien, satan va matförgiftad jag blev där, käkade Languster (Hummer utan klor) och det tog bara Ca:1 timme innan jag kaskadspydde över hela 2:nd road (satt på ett pickisflak)

Dessutom har sevicen där varit urkass de gånger jag varit där.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till alla matälskare vill jag verkligen rekomendera The King´s Table Restaurant på soi 13 Pattaya Beach Road. Flaggan o Beefeater är ju ok men både jag och min kompis tyckte att The King´s Table var helt outstanding.det kvittade vad man beställde , allt smakade jättebra. Har aldrig ätit godare mat,vare sig i Thailand eller Europa. Bör också tilläggas att jag aldrig träffat på trevligare Personal. Jättetrevliga tjejer som verkligen tog sig tid att prata med kunderna. Till på köpet var dem otroligt snygga också! Gör ett besök på restaurangen...ni kommer inte att ångra er,jag lovar. o speciellt Lamai64 Skynda dig dit!!!!

Var och skulle prova detta ställe,men hittade det inte,frågan är vilken 13?finns ju 4st.

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och skulle prova detta ställe,men hittade det inte,frågan är vilken 13?finns ju 4st.

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Det är den som bara heter soi 13. på samma soi finns bl.a. Dynasty In hotel,Lek Hotel AA Pattaya Residence Hotel. Och The Kings Table finns på samma ställe som Hotellet In House Hotel. Vill passa på att rekomendera hotellet också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är den som bara heter soi 13. på samma soi finns bl.a. Dynasty In hotel,Lek Hotel AA Pattaya Residence Hotel. Och The Kings Table finns på samma ställe som Hotellet In House Hotel. Vill passa på att rekomendera hotellet också!

På samma soi ligger även Ma Maison ett trevligt litet hotell, men även en kanonbra restaurang. Jag kan skarpt rekommendera deras Mustard Beef!! Även ost-fonduen är bra. :great:

Enligt tjejerna så är thai-maten också väldigt bra, men såklart dyr jämfört med gatan :whistle:

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar inte göra reklam för någon här nere då man känner en massa näringsidkare.

MEN!

Mait på Maitans är inte bara särdeles trevlig och serviceminded!

Han gör mackor så goda att man för hälsans skull får passa sig så man inte blir beroende.

Idag, pannbiffmacka, bad om en liten, fick ett monster, jättegott och jättemätt.

Alltid lika trevligt att hälsa på hos dig Mait! :wai:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar inte göra reklam för någon här nere då man känner en massa näringsidkare.

MEN!

Mait på Maitans är inte bara särdeles trevlig och serviceminded!

Han gör mackor så goda att man för hälsans skull får passa sig så man inte blir beroende.

Idag, pannbiffmacka, bad om en liten, fick ett monster, jättegott och jättemätt.

Alltid lika trevligt att hälsa på hos dig Mait! :wai:

Och i fortsättningen vill jag inte höra ett enda jävla pip från Vaxet, när jag uttrycker min svaghet för svensk husmanskost.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är den som bara heter soi 13. på samma soi finns bl.a. Dynasty In hotel,Lek Hotel AA Pattaya Residence Hotel. Och The Kings Table finns på samma ställe som Hotellet In House Hotel. Vill passa på att rekomendera hotellet också!

Rekommendera inte Inn House, låt det vara våran lilla hemlighet med det lilla mysiga karet på toppen :crazy:

Känner inte igen Kings Table för 5 öre men när du säger att det ligger vid Inn House så minns jag att dom rev hela den gamla biten när jag bodde där sist.Så det blev schysst mat där nu... får ju provas för kommer antagligen bo på den gatan nästa gång.Den ligger så jädrans perfekt för vidare äventyr åt alla håll o kanter i Pattaya.

Men funderar på att ev testa nya delen på grannen till Inn House..

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...