Jump to content
IGNORERAD

Min favorit ö - Koh Chang


Surin P3

Recommended Posts

Vill bara tipsa om att Koh Chang är ett trevligt ställe om man vill ha lite lugn och ro.

Om man t.ex ser ut så här " :Drogar-Kriz(LBG): " - då är det dags för en resa dit.

Bilderna nedan är ifrån en resort på södra änden av Koh Chang, med en massa båtar omgjorda till mini hotell... Kanonfint, men lite dyrt.

Tror det dyraste alternativet kostade 16.000 THB per natt.  :wreck:

Man kan (som vi gjorde) betala en liten peng och få låna cyklar och bara cykla runt stället. Och få en drink i restaurangen.

kohchang1.jpg

kohchang2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag gillar också Koh Chang, lugnt och skönt men ändå tillräckligt stor ö för att man inte ska tröttna på stället efter några dar. Lätt (= inte så stressigt) att ta sig runt med moppe osv, inte som att köra på t ex Phuket eller Samui. :rolleyes3:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaa.. KO Chang och Loenly beach... Härligt utsikt från balkongen, och ingen trängsel på stranden :Drogar-Happy(LBG):

image356.jpg

Det var ett par år sen sist. Men kanske blir det igen i September.

Annars hade jag tänkt ta en sväng upp till isaan, kanske till Loei eller Udon Thani. Eller har nån här någon ide vad en försagångs Isaan besökare måste se...?

บั๊กสีดาดังแดง

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Chang besöker jag varje år, härlig ö..håller med om det där med moppe, där törs man ju köra...men Phuket tycker jag också är ok att köra i för jag anser det lugnt där med trafiken, jag är iof väldigt van Pattaya och det är en mardröm att köra i för mig.

Bak-si-da: Intressant att du ska fara till Loei, min tjej är därifrån så jag var där för första nu i april, fint som tusan där uppe, en av dagarna åkte vi till gränsbron över till Laos, samt åkte till nån stor Buddha staty uppe på bergen, men mycket fint att stanna och se längs Mekongfloden och Loei River...kommer din tjej därifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen: Nej, tejen bor utanför Utai Thani men hennes föräldrar kommer från Udon Thani och hon har lite släkt kvar där, därför har vi tänkt att ta en sväng ditåt. Och har läst nånstans att Loei är kanske den enda platsen i LOS som e vakrare än Ciang Mai... Det måste man ju förstås se själv  :thumbsup:

Konstigt nog hade jag inte ens tänkt trippen till Laos... Kan man köpa visan vid gränsen? Måste även Thailändare ha visa? Har du kanske nån tipps om vad som väntar bakom gränsen???  Hur kan vädret tänkas vara där uppe i Sept.-Okt.  :inquisitive:

Jag har ju tid på mig att Googla, men alla tipps mottages tacksamt.

บั๊กสีดาดังแดง

Link to comment
Dela på andra sajter

kjellskåne

Hej har varit på ön 3 dagar när vi firade 50 årsdag (min bror) :morgon: White Sand Beach bodde vi på det var nog 35 grader i vattnet.

Jätte fint att bada. Inte så mycket kvällsaktiviteter när man är singel.  ;D

För att vara på säkra sidan tog jag med en tjej från Pattaya :rolleyes3:

Någon bild kan komma sen :kort:

Får lära mig först

Mvh Kjell

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl lägga in lite bilder jag oxå

Utsikt över WSB

whitesand.jpg

Strandvy från koh maak

kohmakstrand.jpg

Min favoritstrand kai bae

kaibae.jpg

Koh wai

kohwai.jpg

Utsikt från bungen på kai bae

IMG_0012.jpg

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Seven o Seven

587.jpg

Har bott på många olika ställen i Thailand..

Detta är nr.1 så här långt..

Koh Chang..KP Huts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bak-si-da: Ja du skaffar visumet vid gränsen, Thaitjejerna var det gratis för och för oss falanger skulle dom ha ca.1000 bath ( det var då det i april)  :D det kan ändras fort. Det stod ett gäng tuktuk bilar på thaisidan så man far förmodligen en bit in, där finns säkert nån marknad eller nåt för det var jättemånga som for över men man såg ingenting på Laos sida, men nåt måste ju där finnas annars hade dom ju aldrig åkt dit.

Ja att åka längs Mekongfloden och Loei River var kanonvackert..det är väldigt mycket odlingar runt Loei.skoj att se.

Du blir garanterat inte missnöjd över vad du kommer se om du ät ute efter vacker natur osv.

Jag har fortfarande inte stött på en enda som har sin tjej uppe ifrån Loei...vore skoj om man hittade nån som har sin tjej därifrån.

När jag lärt mig det här med bilder ska jag försöka lägga upp lite men du kan kika på www.resedagboken.se och sen söker du på nickeochnoina så hittar du min senatse resa..inte allt men en del åtminstone.112 bilder han jag lägga upp, och en hel del är från tjejens hem och våran tur uppe i Loei.sen blir det ChangMai så du kan ju passa på att kika på det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

thornadoman

Har aldrig varit på Kho Chang, men ska till Thailand och kanske Kho Chang första veckan i augusti, vart ska man bo där ? någon som har ett bra ställe att rekomendera ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Var där för en vecka sedan. Mycket bättre än Koh Samui. Lugnare och betydligt mindre folk.

Kan verkligen rekommendera Kacha Resort och Spa, bodde där 4 dagar.  :icon_lol:   :thumbsup:

Försökte lägga in bilder som jag tog därifrån men lyckades ej pga de var för stora (2 Mb). Hur gör man för att minska dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikingen:

Fina bilder! Men hur ska jag göra nu..?? Blev faktiskt  sugen att åka till Pattaya...  :icon_lol:

Men jag har ju en månad på mig. Hinner kanske båda..  :thumbsup:

บั๊กสีดาดังแดง

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_0271.jpg

IMG_0266.jpg

Som sagt Kacha Resort och Spa på White Sand Beach rekommenderas var där 4 nätter för drygt en vecka sedan

Kostade 2000 men prutade ner till 1700 bath inkl supberb buffefrukost

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vikingen: Nej, tejen bor utanför Utai Thani men hennes föräldrar kommer från Udon Thani och hon har lite släkt kvar där, därför har vi tänkt att ta en sväng ditåt. Och har läst nånstans att Loei är kanske den enda platsen i LOS som e vakrare än Ciang Mai... Det måste man ju förstås se själv  :thumbsup:

Konstigt nog hade jag inte ens tänkt trippen till Laos... Kan man köpa visan vid gränsen? Måste även Thailändare ha visa? Har du kanske nån tipps om vad som väntar bakom gränsen???  Hur kan vädret tänkas vara där uppe i Sept.-Okt.  :inquisitive:

Jag har ju tid på mig att Googla, men alla tipps mottages tacksamt.

Udon är absolut värt ett besök, liksom NongKhai som ligger alldeles intill bron till Laos där Du fixar visat på plats, kan ibland ha rätt stor beläggning med backpackers som kommer buss från Bkk via Udon, men det brukar ta som längst 1,5 tim (om man inte har otrolig otur). För Thai behövs bara ID även om passet kan vara bra att ha med sig i alla fall. Ett visa kostar c:a 1500 Bath och för Thai 10-20 bth. Passa också på att handla "godis" i taxfreeshopparna vid Laosgänsen, bra utbud av västerländska godsaker, bl, absolut vodka i många smaker. c:a 120 spänn för en liter i fjol.  Finns mycket att se i närområdet men det finns så många olika resesiter så Du hittar säkert på dem.Vädret i sept kan vara lie till o från men mest bra, okt klart bättre.

Hade

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...