Jump to content
IGNORERAD

Nu börjar eländet om igen


C-dude

Recommended Posts

Jahapp, skall man börja bli orolig igen eller??

Frugans UT gick ut i början av september och vi lämnade in en förlängning/ put i början av Juni.

I dag var jag i kontakt med Mig Solna för en analys av läget/Interviu tid och fick höra att vi ännu inte har fått en handläggare.

OK, no pompeen om det inte vore för att vi har beställt och bokat en vinter resa.

Hur faen gör man om man inte har lyckats få en tid innan man skall resa??

Skall man behöva skita i resan för att mig har fått förstoppning i röven eller??

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Ansök om förtur hos Migrationsverket och bifoga flygbokningen så löser det sig. Solnakontoret ligger för tillfället efter när det gäller handläggning av ärenden.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jahapp, skall man börja bli orolig igen eller??

Frugans UT gick ut i början av september och vi lämnade in en förlängning/ put i början av Juni.

I dag var jag i kontakt med Mig Solna för en analys av läget/Interviu tid och fick höra att vi ännu inte har fått en handläggare.

OK, no pompeen om det inte vore för att vi har beställt och bokat en vinter resa.

Hur faen gör man om man inte har lyckats få en tid innan man skall resa??

Skall man behöva skita i resan för att mig har fått förstoppning i röven eller??

C;D

Tack för tipset.

Japp, det gick ju bra det där med förturs ansökan.

Var i solna med alla resedokument i måndags. Igår fick vi en tid i början av Nov.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i samma läge som dej för 4 år sedan. Hade bokat en resa till BKK i januari 05 och min frus UT gick ut i sep 04. Bokade tid för sista intervjun redan i maj 04. Hörde inget från MIG, på sensommaren tog jag kontakt med dem och förklarade mitt dilemma. En tjänsteman svarade att det skulle ordna sig innan våran utresa. Ingenting hände under hösten, så jag tog kontakt i början på dec 04. Blev upplyst igen att det skulle ordna sig. Efter nyårshelgen besökte jag migrationsverket och fick tala med en ganska otrevlig tjänstekvinna där. Hon kunde inte göra någonting åt saken och menade att jag fick söka turistvisum i BKK åt min fru när vi skulle resa tillbaks till sverige. Då lackade jag till och frågade efter hennes chef, fick ett telefon nummer till en chef då. Pratade med honom och han var tillmötesgående och sade att vi skulle få förtur för sista intervjun (mycket trevligt bemötande av honom). Tyvär så var det för nära på vår utresa så vi fick ingen tid.

Vi reste ner till Thailand ändå och det slutade med att vi fick besöka ambasaden och söka turistvisum med ny försäkring som inte behövdes för min fru var inskriven i systemet.

Skrev ett brev till JK när jag kom hem från semestern,men hade ingen rätt på min sida fick jag till svar.

Kontentan av detta är att jag alltid ber att få prata med närmsta chef vid tveksamheter i mitt dagliga liv (menar då inte min fru).

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...