Jump to content
IGNORERAD

Kungens nya flygplan


Nerike

Recommended Posts

Hej Ronoh,

Ibland hör man vissa kvinnor säga stolt att de har tjänat 500 kr därför att de på "rea" har köpt en ny handväska för 700 kr som tidigare kostade 1200 kr. Att de samtidigt har dränerat hushållskassan på 700 kr för att de ville köpa något som de redan har kan de oftast inte förstå...

Japp så är det, och det är också därför Fru Vax tjänat miljoner genom åren, emedan jag själv ständigt blir fattigare och fattigare. :(

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nerike

    5

  • buriram

    5

  • ronoh

    4

  • Baa

    3

Mest aktiva i denna tråd

Det är alltid lättare att spendera andras pengar oavsett land? Tycker jag låter rimligt. Det är också lättare att kritisera andras länder kanske? jag vet inte, sen apropå inköp så kan kvinnor twista till det ibland.

Undrar ifall det ligger en kvinna bakom atr inköpet? en riktig kärring kärra. visst den är driftsäker och ekonomisk. Men den är långsam(inget man flyr ifrån missiler precis). Och ifall royaliteten skulle få för sig att fly med allt dem äger så är flygplanstypen extremt viktkänslig. lätt att störta in i flygledar torn.

http://www.youtube.com/watch?v=O7MmitnBQcAhttp://www.youtube.com/watch?v=O7MmitnBQcA

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej igen Ronoh,

Visst ska man om möjligt städa framför egen dörr innan man kritiserar andra och pekar finger.

Det är möjligt att det kan uppfattas som på gränsen till hädelse, men jag ville belysa att jag tycker att det är svårsmält och felaktigt att en liten ynka klick i samhällstoppen ska kunna ha dessa parasiterande livsstilar som medverkar till att vanligt hyggligt folk kommer i kläm, och därför tycker jag att det är berättigat att jag som en vanlig medelsvensson reagerar över detta slöseri med samhällsresurserna i Thailand. (även om jag inte är thailändsk medborgare)

Det är förmodligen inte den nuvarande Kungen som har propsat på inköp av dessa nya flygplan, utan snarare är det väl barnen och deras gold-digger-morsa som inte kan stilla sitt ha-begär.

Våra egna kungligheter har ju fötterna någorlunda fast förankrade på marken och de sköter väl representationen av Sverige ganska bra tycker jag, men det thailändska hovet lever ju verkligen i en konstruerad låtsasvärld som saknar motstycke i modern historia.

Ett slående exempel är väl den thailändska Kronprinsen och hans nuvarande hustru som härom året firade deras hunds födelsedag på slottet. Hustrun var då endast iförd en gyllene G-string med dinglande pattar när hon inför smattrande kameror och videofotografen sjöng och skar upp en tårtbit till jycken. Villigt lät hon och Kronprinsen låta sig fotas - både han och hon måste ju vara helt rubbade när de håller på med dessa spektakel och de bör verkligen inte få snylta längre på de thailändska skattebetalarna.

Se videon: http://www.veoh.com/collection/dtw/watch/v6370737Nm28eFs3#

Och att försörja sig utan skattemedel - ja det klarar de av på egen hand via miljardinkomsterna från "The Crown Property Bureau". Så det lär inte gå någon nöd på dem.

Läs denna intressanta artikel: http://www.asiasentinel.com/index.php?option=com_content&task=view&id=402&Itemid=590

Om det fortfarande finns indoktrinerade thailändare som via ärvda skygglappar låter sig luras av det kungliga prålet - ja det är ju kanske förståeligt - men att ex vanliga svenskar går på det där thailändska propagandatramset är mer märkligt i mina ögon.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Skandalösa bilder... Jag tappade hakan lite grann. Jag har en bild på kronprinsen hemma där han delar ut min flickväns avgångs betyg till henne. Jag tycker inte att mannen på bilden liknar honom speciellt mycket. Hur länge sedan var det här?? Det kan ju stämma. Men som sagt jag är inte så insatt i vad som är propaganda och vad som är sanning. Så länge det finns en militär som tjänar på att majestäts lagarna och en korrupt statsman som vill vinna tillbaka sin plats i regeringen så är det svårt att avgöra vad som är sanning. Känns som att det finns för många som försöker hugga maktandelar i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Skandalösa bilder... Jag tappade hakan lite grann. Jag har en bild på kronprinsen hemma där han delar ut min flickväns avgångs betyg till henne. Jag tycker inte att mannen på bilden liknar honom speciellt mycket. Hur länge sedan var det här?? Det kan ju stämma. Men som sagt jag är inte så insatt i vad som är propaganda och vad som är sanning. Så länge det finns en militär som tjänar på att majestäts lagarna och en korrupt statsman som vill vinna tillbaka sin plats i regeringen så är det svårt att avgöra vad som är sanning. Känns som att det finns för många som försöker hugga maktandelar i Thailand.

Ibland är sanningen brutal för den nationella självkänslan - det är väl därför som hovet inte vill få bort majestätslagarna.

De är dock inte ensamma om att oemotsagda trampa på i en motsägelsefull "sagovärld".

HC Andersen skrev ju redan 1837 sagan om "Kejsaren nya kläder", och när locket och sanningen väl kommer att lyftas på i Thailand så kommer väl uppvaknandet för kreti och pleti att bli minst lika omskakande som för de hänförda undersåtarna i sagan.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Du Siam-Nilsson, att få upp ögonen på den del av befolkningen som betraktar kungahuset och för all del även DrT som övernaturliga hjälper knappast sagan om kläderna, det är bara nån som ljuger och är avundsjuk, snacka om att stånga sig blodig och få smisk på fingrarna när, eller snarare om, man skulle glappa om sina egna åsikter, har fått helt klart för mig att om jag skall stanna här, vilket jag avser, så är det bäst att knipa igen.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja Du Siam-Nilsson, att få upp ögonen på den del av befolkningen som betraktar kungahuset och för all del även DrT som övernaturliga hjälper knappast sagan om kläderna, det är bara nån som ljuger och är avundsjuk, snacka om att stånga sig blodig och få smisk på fingrarna när, eller snarare om, man skulle glappa om sina egna åsikter, har fått helt klart för mig att om jag skall stanna här, vilket jag avser, så är det bäst att knipa igen.

Baa

Hej Baa!

Av självbevarelsedrift förstår jag mycket väl att du väljer att ”knipa igen” när du bor i ”sagolandet siam”. Att hänga budbäraren, har i tusentals år och i många brokiga riken varit ett populärt sätt att rädda makthavares ansikten när dåliga nyheter har presenterats.

Själv skulle jag väl ekonomiskt kunna flytta ner till Thailand och bo där igen, men jag väljer att vänta med det till dess att jag och frugan ser vad som händer efter kungens bortgång. Jag gillar inte att leva under nåder och med en munkavle över truten, så det får vara för min del till dess att jag ser ett öppnare samhällsklimat i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...