Jump to content
IGNORERAD

Blankett T83


diskus

Recommended Posts

Min flickvän har nu varit här en månad och allt känns toppen. Det är precis lika trevligt som jag hade hoppats innan hon kom och då var förväntningarna stora ska ni veta.

Därför är det nu aktuellt att försöka få henne att stanna lite längre tid när hon ändå är här och trivs bra.

Där är två kluriga frågor som jag gärna vill höra vad ni som ansölkt om förlängning har svarat.

1. Varför har du inte ansökt om uppehållstillstånd för hela vistelsetiden innan du kom till Sverige?

2. Har du planer på att bosätta dig i Sverige? Självklart har hon ju det men frågan är om man redan nu ska svara ja på den frågan eftersom hon svarade nej när hon fick tre månaders visa.

Känns som detta är två fallgropar man kan svara "fel" på. Tacksam för hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga 1. Jag hade inte planerat att besöka min pojkvän längre tid än 3 månader.

Fråga 2. Nej.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra svar från Thaikonsult.

Möjligen kan man vid behov tillägga att damen nu blivit sugen på att fira jul och nyår med dig och din släkt i Sverige och kanske få se lite snö också.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaren och ja det där med vinter, snö, jul och nyår har jag redan plitat ner. Fick även in en vintersemester med mina släktingar som anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...