Jump to content
IGNORERAD

Gamla foton över Pattaya?


Ulrika

Recommended Posts

Hej vänner!

Är det månne någon av er som har bilder med Pattyamotiv från förr i tiden som jag skulle kunna få låna och kopiera för att rama in och ha på väggen?

Eller har ni tips om vart jag kan vända mig? Finns det ngt slags stadsarkiv eller dylikt tro?

MVH Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättetack! Du är inte dum du. Jag som är ett riktigt googlemonster i vanliga fall kom inte ens på tanken...

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

broskan har nog en del också du kan titta på denna trådNyhavn i Pattaya!!!

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vänner!

Är det månne någon av er som har bilder med Pattyamotiv från förr i tiden som jag skulle kunna få låna och kopiera för att rama in och ha på väggen?

Eller har ni tips om vart jag kan vända mig? Finns det ngt slags stadsarkiv eller dylikt tro?

MVH Ulrika

Hej Ulrika!

Det finns en advokatbyrå en bit upp på Soi 6, vänstersidan om du kommer från 2:nd.

Jag har glömt deras namn, men deras fasad mot gatan är utformad som två radhustak Eller hur f*n jag skall beskriva det.

Där har jag sett på deras vägg (inne på kontoret) två inramade flygfoton av Pattayabukten. Det ena är taget på 50-talet och det andra taget i "modern" tid.

Väldigt intressant jämförelse.

Mvh

Janne

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det luriga med att googla fram bilder ar att 99% av det som ligger ute har pa tok for lag upplosning for att gora sig bra pa ett vanligt/alternativt forstorat foto. Av bilderna i Tallvikings lank kunde jag inte se nagon som skulle goras sig bra i A4-storlek. Det kan ocksa bli lite meckigt att fa tag i fotografen for en kopia med skaplig kvalisort. Dock finns det ett gang kommersiella fotobanker dar man for en relativt billig peng kan kopa loss allskons foton. Dessa foton ar vanligtvis inte taggade och kommer inte upp i vanliga googlesokningar utan man far googla fram sjalva banken forst osv.

Bland annat ar ratt vettigt for andamalet eftersom du kan fa hogresuluta bilder pa 12-25 MB som gor sig bra i > A3 storlek. Andra ar www.shutterstock.com eller

Ett annat alternativ ar att googla stock photo Pattaya och man far mer hogupplosta resultat.

Tex. http://www.shutterstock.com/pic-1965520/stock-photo-bridge-leading-to-dock-location-Pattaya-Thailand.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Jag har en del från BKK 6 st från pattis och HKK Tokyo Macao från 1969 Pattis tidigt 80tal

De kan jag bränna på Cd om du är intreserad En del är svartvita men många i färg Jag har oxså en Video från Pattis o BKK tagit från en sånkäv Hyffsad kvalite

post-6328-125429732108_thumb.jpg

post-6328-125429732108_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tipsen.

Det visade sig vara sant att allt som ligger ute på nätet har för dålig upplösning för att bli bra på väggen.

Sture har desvärre inga gamla bilder kvar men väl en del av er. Hoppas på ändå fler för det finns inget roligare för oss nykomlingar än att se hur det såg ut förr och jag skulle vilja klä så många som möjligt av väggarna i nya baren med dessa bilder.

Tack igen!

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

jag glömde å nämna hakoncnx han har också bilder du kan pma honom å kolla

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...