Jump to content
Batting

Kommande Pension

Recommended Posts

Tekkor
32 minuter sedan, skrev Batting:

Ja jag vet att vi har olika politiska åsikter, men inte fan skulle du väl ligga och jaga Löfven genom olika tv-kanaler och nyhetsprogram för att få spy ut din  galla?
Själv skulle jag hellre byta kanal än att se samma inslag med Åkesson genom en hel dag.

Precis, finns ingen mening med att utsätta sig för det man inte gillar..

• Ge karma 1
  • Fint 1

Alarik
2 timmar sedan, skrev Batting:

Jo det  var ju förstås oförskämt av mig, jag förstår bara inte hur det gick till.
Varje gång jag var vaken på natten så låg han och snarkade. :32: 

Stackars krake.

Det var nog sig själv han hörde. och så trodde han att det var du....

måne
On 2020-07-18 at 11:33, skrev Boa52:

Jobba svart i Sverige ??? Du vill ha alla fördelar som vi andra betalar skatt för eller hur men vill inte betala

för det. Vad kallas en sån människa, snikare, kommer inte på flera ord just nu, men en skitgubbe är du

Invandrare kallas väl en sån

• Ge karma 2

Alarik
On 2020-08-02 at 01:19, skrev Bananen:

Men eftersom vi är så snälla här i Sverige och har obegränsat med pengar så kan man få full garantipension utan att ha arbetat i Sverige i 40 år, det räcker nämligen att man kommer hit som flykting innan man fyllt 63 år, gör man det så har man rätt till full garantipension.

Visst känns det härligt att ingå i ett av världens högsta skattesystem när man vet vart pengarna går till, eller hur?

Det har jag, tills nu, varit lyckligt omedveten om.

Fan nu fördärvade du min dag.

• Ge karma 1
  • Haha 2

Alarik
3 minuter sedan, skrev måne:

Invandrare kallas väl en sån

Nä du Måne. Hade det bara varit så väl

men det är betydligt mer utbrett än så.

Fredman
45 minuter sedan, skrev Bananen:

Hur länge låg du inne på det stället?

När du ändrade hans text till Beckomberga så syftade du på?

"Flera av de gamla sjukhusbyggnaderna har stått tomma sedan sjukhusverksamheten lades ner. På området fanns dock en liten del psykiatrisk vård kvar fram till 2008, i form av öppenvårdsmottagning samt två slutenvårdsavdelningar med psykosvård. Dessa flyttades då till Sankt Görans sjukhus. Området kallas emellertid fortfarande för "Beckomberga sjukhus". Nu byggs det bostäder i sjukhusparken och vissa av vårdbyggnaderna används som lokaler till friskolan Raoul Wallenbergskolan.

Byggnad 06, belägen mittemot förskolan på Beckombergavägen, har under 2011 renoverats från grunden och är idag ett modernt vård- och omsorgsboende som drivs av Vardaga. Ombyggnationen nominerades till Stockholms Byggmästarförenings ROT-pris för 2012, som man vann i kampen med 5 andra nominerade bidrag.

Huvudbyggnaden.

Numera har den del av Beckomberga sjukhus som tillkom på 1970-talet och kallades Medicinskt Centrum, bytt namn till Bromma sjukhus och inhyser nu annan sjukvård, främst geriatrik.

De äldre sjukhusbyggnaderna förvärvades 2008 av Riksbyggen från fastighetsförvaltaren Locum för att byggas om till bostäder.[9] De gamla byggnaderna kommer att kompletteras med nya bostadsbyggnader på området. Totalt produceras cirka 350 bostäder. 42 av lägenheterna som byggs är seniorbostäder och i byggnaden som kallas Klockhuset byggs 77 temporära studentlägenheter som kommer att vara klara för inflyttning under hösten 2014.[10] De gamla sjukhusbyggnaderna har ritats om av Rits Arkitekter och de nya byggnaderna på sjukhusområdet ritas av White arkitekter på uppdrag av Riksbyggen.

Dokumentärfotografen Johan Fredin-Knutzén har anlitats för att dokumentera ombyggnationen. Bilderna kommer att publiceras i bokform samt visas upp på en utställning på Stadsmuseet under hösten 2014."

Batting
On 2020-08-03 at 13:14, skrev Alarik:

Stackars krake.

Det var nog sig själv han hörde. och så trodde han att det var du....

Ja han var väldigt mycket inriktad på sig själv.