Jump to content
IGNORERAD

Kommande Pension


Batting

Recommended Posts

19 minuter sedan, skrev audirs2:

Konstigt det här med Avanza, får ut mina 2000.- varje månad och plötsligt när jag kollar på kontot så finns det 638 .- extra att handla för!!?? Har runt 300,000.- som jag byggde upp på ca 20 år med 500,- per månad! Kunde gått bättre!

Mycket bra inlägg om din kommande pension. Det går från klarhet till klarhet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    74

  • Boa52

    37

  • Mankan

    35

  • Kenneth4618

    29

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2020-07-27 at 02:19, skrev soi covboy:

jag jobbar på postnord och seko har 2 sådana dagar varje år angånde pensionen och då får man ingen lön dessa dagar utan bara cirka 5-600 kronor per dag av seko

jag har 303:- tim för att lyssna vårat möte, tar ca 2 tim att lyssna igen försäkringa och pensionsfrågor med i Folksam

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dolle:

jag har 303:- tim för att lyssna vårat möte, tar ca 2 tim att lyssna igen försäkringa och pensionsfrågor med i Folksam

Jag jobbade också på Postnord innan jag gick i pension och vi hade en från facket som kom på betald arbetstid, inget löneavdrag. 2-3 timmar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Mankan:

 

image.png.a54c8b7d07b1cb6735c034278c213d1d.png

Enligt Avanza kan man varken öppna ISK eller KF som utlandsbosatt

Nä det måste man se till att fixa innan man skriver ut sig. 

Min bank sa att min ISK kommer att förvandlas till en vanlig depå om jag skriver ut mig så då bytte jag till KF. 

Kanske är annorlunda idag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Mankan:

 

image.png.a54c8b7d07b1cb6735c034278c213d1d.png

Enligt Avanza kan man varken öppna ISK eller KF som utlandsbosatt

Nä Avanza var benhårda på det redan 2009 när jag ville öppna, gick dock bra i Nordnet :-)

På SEB behövde man inte ens vara i närheten utan det gick så bra ändå när Maersk öppnade KF i svenskarnas namn 2010. 

Även andra ställen är officiellt hårda på det men släpper igenom det om man öppnar på Internet och Bankid, pengar och profit smakar gott även i Sverige. T.o.m. min äldsta son har KF i eget namn trots att han aldrig bott i Sverige, andra sonen var jag dock tvungen att stå som förmyndare för att kunna öppna åt honom. 

Världen blir mindre och mindre, svenska finansföretag får väl anpassa sig som många andra då mycket går att göra via nätet och vinna eller försvinna gäller. 

 

Bråkar lite med Swedbank just nu, de envisas med att jag ska ringa upp dom för att identifiera mig. Har som vanligt med den årliga penningtvättskollen att göra. Jag svarade att jag kan ringa upp om de tar notan för det för jag har ingen lust att stå i telefonkö a 20kr/min, det är ju dom som vill ha uppgifter från mig så varför ska jag betala. Dessutom är det ju dom som tvättade pengar åt ryska oligarker i Baltikum etc så va fan är det jag som ska ta notan för deras fuck-up! De verkar dock inte ge sig så får överväga alternativen.

 

Ska man skriva ut sig så finns det vissa saker man bör göra innan för att underlätta, t.ex. öppna bankkonton, KF/ISK/Livförsäkringar. Gillar man spela så verkar det vara svårt att öppna konto hos Svenska spel t.ex. 

 

En sak som talar för KF istället för ISK, om jag förstått rätt, är väl att man själv slipper ansöka om kupongskatt/källskatt om man äger utländska aktier i depån. Men är det inte något med ränteavdrag (om man saknar inkomst i Sverige) som talar för ISK? 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Nä det måste man se till att fixa innan man skriver ut sig. 

Min bank sa att min ISK kommer att förvandlas till en vanlig depå om jag skriver ut mig så då bytte jag till KF. 

Kanske är annorlunda idag. 

Som begränsat skattskyldig så omvandlas ISK till en depå.

KF är eget skattesubjekt, dvs. försäkringsgivaren betar avkastningsskatten, och kan därför behållas.

Avgifterna varierar mellan försäkringsgivarna. Hos t.ex Avanza r det inte några avgifter på KF förutom en försumbar dödsfallspremie då 101 procent utbetalas vid dödsfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
On 2020-07-27 at 09:24, skrev gst:

1a juli kan du gå i pension.

Jag mejlade Pensionsmyndigheten innan du svarade och fyra dagar senare har jag fått ett svar som bekräftar det du skrev:

 

"Hej,

Tack för ditt mejl.

Det är den månaden du fyller 64 år som du tidigast kan ta ut allmän pension.

Observera att förslagen för uttag av pension ännu ej är beslutad av riksdagen."

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-07-28 at 07:02, skrev SatanG:

Nä Avanza var benhårda på det redan 2009 när jag ville öppna, gick dock bra i Nordnet :-)

På SEB behövde man inte ens vara i närheten utan det gick så bra ändå när Maersk öppnade KF i svenskarnas namn 2010. 

Även andra ställen är officiellt hårda på det men släpper igenom det om man öppnar på Internet och Bankid, pengar och profit smakar gott även i Sverige. T.o.m. min äldsta son har KF i eget namn trots att han aldrig bott i Sverige, andra sonen var jag dock tvungen att stå som förmyndare för att kunna öppna åt honom. 

Världen blir mindre och mindre, svenska finansföretag får väl anpassa sig som många andra då mycket går att göra via nätet och vinna eller försvinna gäller. 

 

Bråkar lite med Swedbank just nu, de envisas med att jag ska ringa upp dom för att identifiera mig. Har som vanligt med den årliga penningtvättskollen att göra. Jag svarade att jag kan ringa upp om de tar notan för det för jag har ingen lust att stå i telefonkö a 20kr/min, det är ju dom som vill ha uppgifter från mig så varför ska jag betala. Dessutom är det ju dom som tvättade pengar åt ryska oligarker i Baltikum etc så va fan är det jag som ska ta notan för deras fuck-up! De verkar dock inte ge sig så får överväga alternativen.

 

Ska man skriva ut sig så finns det vissa saker man bör göra innan för att underlätta, t.ex. öppna bankkonton, KF/ISK/Livförsäkringar. Gillar man spela så verkar det vara svårt att öppna konto hos Svenska spel t.ex. 

 

En sak som talar för KF istället för ISK, om jag förstått rätt, är väl att man själv slipper ansöka om kupongskatt/källskatt om man äger utländska aktier i depån. Men är det inte något med ränteavdrag (om man saknar inkomst i Sverige) som talar för ISK? 

 

/ SatanG

Då bråkar du med Göran Persson, gammel sossen du vet!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om någon nämnt detta ovan men det kan vara bra att veta att den allmänna pensionen INTE kommer med någon automatik utan man måste ansöka om den och vad jag minns så var det även lång handläggningstid så det kan vara bra att vara ute i god tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev audirs2:

Då bråkar du med Göran Persson, gammel sossen du vet!:lipa:

 

Ja HSB är väl styrelseordförande där nu?

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Men tjena, detta var ju ljusblått.
Här går jag omkring och funderar på när man ska gå i pension å så får jag ett hål på tjocktarmen.
Jävlar vad ont i magen jag haft.
Måndagen för två veckor sedan så tog jag mig iväg till vårdcentralen efter att ha legat och vridit mig i sängen hela helgen.
Planen var att bli undersökt, få medicin, och bli bra.
Jag fick genast en remiss till det stora Universitetssjukhuset.

Där bäddade de ner mig och satte dit infarter med dropp, och sprutade mig full med antibiotika.
 "När man har en sänka på 210 ska man inte gå lös!", sa dom.
Nähä, tänkte jag.
Nu när jag kom hem så kollade jag upp vad man skulle ha i sänka.
Under 10 stod det på Internet.
Kan det verkligen stämma, 210, kan jag ha hört fel?

Nåväl jag fick ligga inne i ca: en vecka och låg där och funderade på detta med att sluta jobba.
Nu hade jag ytligare en parameter att tänka på.
Man blir lite fundersam när man hamnar på ett sådant där ställe.
Vore det inte bäst att bara klappa ihop hela arbetslivet, stämpla ut och kanske få några friska år innan man revar segel.
Men å andra sidan kanske det löser sig på helt egen han med hjälp av Corona.

Hum... mycket att tänka på.
Nu har jag varit hemma i en vecka och självmedicinerat.
Om några veckor ska jag in igen och få en kamera uppkörd i avgasröret,
Då får jag veta vad infektionen och hålet på tarmen beror på.
Det kan vara en tumör och då ger jag nog upp detta med arbetslivet.

På Måndag ska jag iväg till jobbet igen, men vid minsta motstånd så ger jag nog upp och åker hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Batting:

Men tjena, detta var ju ljusblått.
Här går jag omkring och funderar på när man ska gå i pension å så får jag ett hål på tjocktarmen.
Jävlar vad ont i magen jag haft.
Måndagen för två veckor sedan så tog jag mig iväg till vårdcentralen efter att ha legat och vridit mig i sängen hela helgen.
Planen var att bli undersökt, få medicin, och bli bra.
Jag fick genast en remiss till det stora Universitetssjukhuset.

Där bäddade de ner mig och satte dit infarter med dropp, och sprutade mig full med antibiotika.
 "När man har en sänka på 210 ska man inte gå lös!", sa dom.
Nähä, tänkte jag.
Nu när jag kom hem så kollade jag upp vad man skulle ha i sänka.
Under 10 stod det på Internet.
Kan det verkligen stämma, 210, kan jag ha hört fel?

Nåväl jag fick ligga inne i ca: en vecka och låg där och funderade på detta med att sluta jobba.
Nu hade jag ytligare en parameter att tänka på.
Man blir lite fundersam när man hamnar på ett sådant där ställe.
Vore det inte bäst att bara klappa ihop hela arbetslivet, stämpla ut och kanske få några friska år innan man revar segel.
Men å andra sidan kanske det löser sig på helt egen han med hjälp av Corona.

Hum... mycket att tänka på.
Nu har jag varit hemma i en vecka och självmedicinerat.
Om några veckor ska jag in igen och få en kamera uppkörd i avgasröret,
Då får jag veta vad infektionen och hålet på tarmen beror på.
Det kan vara en tumör och då ger jag nog upp detta med arbetslivet.

På Måndag ska jag iväg till jobbet igen, men vid minsta motstånd så ger jag nog upp och åker hem.

Du hörde troligen rätt, jag hade lite över 200 för ca 10 år sedan och då konstaterades lunginflammation.

Infektioner/inflammationer i vår ålder ska man inte ignorera.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Batting:

Men tjena, detta var ju ljusblått.
Här går jag omkring och funderar på när man ska gå i pension å så får jag ett hål på tjocktarmen.
Jävlar vad ont i magen jag haft.
Måndagen för två veckor sedan så tog jag mig iväg till vårdcentralen efter att ha legat och vridit mig i sängen hela helgen.
Planen var att bli undersökt, få medicin, och bli bra.
Jag fick genast en remiss till det stora Universitetssjukhuset.

Där bäddade de ner mig och satte dit infarter med dropp, och sprutade mig full med antibiotika.
 "När man har en sänka på 210 ska man inte gå lös!", sa dom.
Nähä, tänkte jag.
Nu när jag kom hem så kollade jag upp vad man skulle ha i sänka.
Under 10 stod det på Internet.
Kan det verkligen stämma, 210, kan jag ha hört fel?

Nåväl jag fick ligga inne i ca: en vecka och låg där och funderade på detta med att sluta jobba.
Nu hade jag ytligare en parameter att tänka på.
Man blir lite fundersam när man hamnar på ett sådant där ställe.
Vore det inte bäst att bara klappa ihop hela arbetslivet, stämpla ut och kanske få några friska år innan man revar segel.
Men å andra sidan kanske det löser sig på helt egen han med hjälp av Corona.

Hum... mycket att tänka på.
Nu har jag varit hemma i en vecka och självmedicinerat.
Om några veckor ska jag in igen och få en kamera uppkörd i avgasröret,
Då får jag veta vad infektionen och hålet på tarmen beror på.
Det kan vara en tumör och då ger jag nog upp detta med arbetslivet.

På Måndag ska jag iväg till jobbet igen, men vid minsta motstånd så ger jag nog upp och åker hem.

Fy fan låter inte trevligt, krya på dig och nu fick du en fingervisning i hur du skall välja...

Hoppas på det bästa för ditt återbesök.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Men tjena, detta var ju ljusblått.
Här går jag omkring och funderar på när man ska gå i pension å så får jag ett hål på tjocktarmen.
Jävlar vad ont i magen jag haft.
Måndagen för två veckor sedan så tog jag mig iväg till vårdcentralen efter att ha legat och vridit mig i sängen hela helgen.
Planen var att bli undersökt, få medicin, och bli bra.
Jag fick genast en remiss till det stora Universitetssjukhuset.

Där bäddade de ner mig och satte dit infarter med dropp, och sprutade mig full med antibiotika.
 "När man har en sänka på 210 ska man inte gå lös!", sa dom.
Nähä, tänkte jag.
Nu när jag kom hem så kollade jag upp vad man skulle ha i sänka.
Under 10 stod det på Internet.
Kan det verkligen stämma, 210, kan jag ha hört fel?

Nåväl jag fick ligga inne i ca: en vecka och låg där och funderade på detta med att sluta jobba.
Nu hade jag ytligare en parameter att tänka på.
Man blir lite fundersam när man hamnar på ett sådant där ställe.
Vore det inte bäst att bara klappa ihop hela arbetslivet, stämpla ut och kanske få några friska år innan man revar segel.
Men å andra sidan kanske det löser sig på helt egen han med hjälp av Corona.

Hum... mycket att tänka på.
Nu har jag varit hemma i en vecka och självmedicinerat.
Om några veckor ska jag in igen och få en kamera uppkörd i avgasröret,
Då får jag veta vad infektionen och hålet på tarmen beror på.
Det kan vara en tumör och då ger jag nog upp detta med arbetslivet.

På Måndag ska jag iväg till jobbet igen, men vid minsta motstånd så ger jag nog upp och åker hem.

Du reder ut detta.

Håller tummarna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Men tjena, detta var ju ljusblått.
Här går jag omkring och funderar på när man ska gå i pension å så får jag ett hål på tjocktarmen.
Jävlar vad ont i magen jag haft.
Måndagen för två veckor sedan så tog jag mig iväg till vårdcentralen efter att ha legat och vridit mig i sängen hela helgen.
Planen var att bli undersökt, få medicin, och bli bra.
Jag fick genast en remiss till det stora Universitetssjukhuset.

Där bäddade de ner mig och satte dit infarter med dropp, och sprutade mig full med antibiotika.
 "När man har en sänka på 210 ska man inte gå lös!", sa dom.
Nähä, tänkte jag.
Nu när jag kom hem så kollade jag upp vad man skulle ha i sänka.
Under 10 stod det på Internet.
Kan det verkligen stämma, 210, kan jag ha hört fel?

Nåväl jag fick ligga inne i ca: en vecka och låg där och funderade på detta med att sluta jobba.
Nu hade jag ytligare en parameter att tänka på.
Man blir lite fundersam när man hamnar på ett sådant där ställe.
Vore det inte bäst att bara klappa ihop hela arbetslivet, stämpla ut och kanske få några friska år innan man revar segel.
Men å andra sidan kanske det löser sig på helt egen han med hjälp av Corona.

Hum... mycket att tänka på.
Nu har jag varit hemma i en vecka och självmedicinerat.
Om några veckor ska jag in igen och få en kamera uppkörd i avgasröret,
Då får jag veta vad infektionen och hålet på tarmen beror på.
Det kan vara en tumör och då ger jag nog upp detta med arbetslivet.

På Måndag ska jag iväg till jobbet igen, men vid minsta motstånd så ger jag nog upp och åker hem.

Du är fan inte klok. 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Men tjena, detta var ju ljusblått.
Här går jag omkring och funderar på när man ska gå i pension å så får jag ett hål på tjocktarmen.
Jävlar vad ont i magen jag haft.
Måndagen för två veckor sedan så tog jag mig iväg till vårdcentralen efter att ha legat och vridit mig i sängen hela helgen.
Planen var att bli undersökt, få medicin, och bli bra.
Jag fick genast en remiss till det stora Universitetssjukhuset.

Där bäddade de ner mig och satte dit infarter med dropp, och sprutade mig full med antibiotika.
 "När man har en sänka på 210 ska man inte gå lös!", sa dom.
Nähä, tänkte jag.
Nu när jag kom hem så kollade jag upp vad man skulle ha i sänka.
Under 10 stod det på Internet.
Kan det verkligen stämma, 210, kan jag ha hört fel?

Nåväl jag fick ligga inne i ca: en vecka och låg där och funderade på detta med att sluta jobba.
Nu hade jag ytligare en parameter att tänka på.
Man blir lite fundersam när man hamnar på ett sådant där ställe.
Vore det inte bäst att bara klappa ihop hela arbetslivet, stämpla ut och kanske få några friska år innan man revar segel.
Men å andra sidan kanske det löser sig på helt egen han med hjälp av Corona.

Hum... mycket att tänka på.
Nu har jag varit hemma i en vecka och självmedicinerat.
Om några veckor ska jag in igen och få en kamera uppkörd i avgasröret,
Då får jag veta vad infektionen och hålet på tarmen beror på.
Det kan vara en tumör och då ger jag nog upp detta med arbetslivet.

På Måndag ska jag iväg till jobbet igen, men vid minsta motstånd så ger jag nog upp och åker hem.

Krya på dig! 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-07-15 at 19:25, skrev Batting:

Nu vet jag inte om detta är något som jag inbillar mig, men det sägs ju att alla år som man jobbat ska räknas en tillgodo när det är dags för pension.
Det är komplicerat det det här, men jag tycker att det verkar som om de sista arbetsåren spelar en oproportionellt stor roll i det hela.
Är det bara en felaktig känsla jag har? :76:

Orkar inte läsa igenom hela tråden och nöjer mig med att svara på TS inlägg, du har rätt till garantipension efter att du bott i Sverige i tre år, för att du ska ha rätt till full garantipension så krävs det att du bott i Sverige i 40 år inom ålderrsspannet 16-64 år, har du bott i Sverige kortare än 40 år så minskas garantipensionen med 1/40-del för varje år.

Har du till exempel bott 22 år i Sverige så får du alltså en garantipension på 22/40-delar.

 

Men eftersom vi är så snälla här i Sverige och har obegränsat med pengar så kan man få full garantipension utan att ha arbetat i Sverige i 40 år, det räcker nämligen att man kommer hit som flykting innan man fyllt 63 år, gör man det så har man rätt till full garantipension.

Visst känns det härligt att ingå i ett av världens högsta skattesystem när man vet vart pengarna går till, eller hur?

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Bananen:

Orkar inte läsa igenom hela tråden och nöjer mig med att svara på TS inlägg, du har rätt till garantipension efter att du bott i Sverige i tre år, för att du ska ha rätt till full garantipension så krävs det att du bott i Sverige i 40 år inom ålderrsspannet 16-64 år, har du bott i Sverige kortare än 40 år så minskas garantipensionen med 1/40-del för varje år.

Har du till exempel bott 22 år i Sverige så får du alltså en garantipension på 22/40-delar.

 

Men eftersom vi är så snälla här i Sverige och har obegränsat med pengar så kan man få full garantipension utan att ha arbetat i Sverige i 40 år, det räcker nämligen att man kommer hit som flykting innan man fyllt 63 år, gör man det så har man rätt till full garantipension.

Visst känns det härligt att ingå i ett av världens högsta skattesystem när man vet vart pengarna går till, eller hur?

 

 

Vårt land Sverige hade lätt varit mäktigast i hela världen förmodligen, Men  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx slapptaskar. 🤘

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nakhon:

Vårt land Sverige hade lätt varit mäktigast i hela världen förmodligen, Men  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx slapptaskar. 🤘

Jag fick det till 74 X, Maipenrai brukar hålla någorlunda takhöjd så ja blir allt lite förundrad vad du egentligen försökte säga där 😃

 

Var Löfven inblandad?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Bananen:

Orkar inte läsa igenom hela tråden och nöjer mig med att svara på TS inlägg, du har rätt till garantipension efter att du bott i Sverige i tre år, för att du ska ha rätt till full garantipension så krävs det att du bott i Sverige i 40 år inom ålderrsspannet 16-64 år, har du bott i Sverige kortare än 40 år så minskas garantipensionen med 1/40-del för varje år.

Har du till exempel bott 22 år i Sverige så får du alltså en garantipension på 22/40-delar.

 

Men eftersom vi är så snälla här i Sverige och har obegränsat med pengar så kan man få full garantipension utan att ha arbetat i Sverige i 40 år, det räcker nämligen att man kommer hit som flykting innan man fyllt 63 år, gör man det så har man rätt till full garantipension.

Visst känns det härligt att ingå i ett av världens högsta skattesystem när man vet vart pengarna går till, eller hur?

 

 

Tja, jag antar att många med full Garantipension ändå måste få sig medel tillputtade lite från sidan så att säga, från socialen så vad spelar det för roll?
Ja om man nu inte förespråkar ett samhälle där folk ska ligga och dö på våra gator .

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nakhon:

Du är fan inte klok. 👍

Utan tvivel är man inte riktigt klok. :32:

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Bananen:

Jag fick det till 74 X, Maipenrai brukar hålla någorlunda takhöjd så ja blir allt lite förundrad vad du egentligen försökte säga där 😃

 

Var Löfven inblandad?

Jag fick dela rum på Universitetssjukhuset med en jöns som inte förstod att lämna sina skitiga underkläder i tvättkorgen.
Nä dom slängde han i handfatet.
Kul att borsta tänderna där (Tvättkorgen stod två meter bort).
Han ojade och jämrade sig så att det räckte till för hela kirurgiska avd.
Speciellt när han passerade en tröskel och kom in i ett annat rum, "Oj oj oj stackars mig!".

Nu ska det väl sägas att han hade det ganska besvärligt, men ändå, det var han ju knappast ensam om.
Ibland kom det riktiga ylanden av dödsångest bortifrån andra sidan av draperiet där min "Rumskompis" låg.
Först trodde jag verkligen att han höll på och dö, men lärde mig snart att han lät så där när han upptäckte att han bajsat på sig.
Till och med det var omgivningen tvunget upplysas om.
Man undrar ju om han inte förstått varför han hade blöjor.

En gång hade han bajsat på toalettgolvet så att man fick verkligen passa sig för var man satte fötterna.
Allt han gjorde var ljudligt.
Han nös så att även jag höll på att skita på mig.
Det var fan ingen nysning, det var skrik, och sedan ljudlig gråt, tandagnisslan och ännu mer ojande.

Nu ska det sägas att inte heller jag var oberörd.
Man blir lite chockad när man plötsligt får veta hur illa man ligger till, jag skulle ju bara gå till vårdcentralen.
Jag grät en skvätt, men det tror jag inte ens min käre "Rumskompis" märkte.
Då sov han sött trots att han påstod att inte fick någon sömn.

Nu över till detta med Lövfen.
Min "Rumskompis" hade hand om fjärrkontrollen, han styrde över tv-tittandet.
Det fick han gärna göra, men han verkade ha en märklig låsning.
En dag så var Löfven med på varenda Rapport/Aktuellt/Tv4Nyheterna sändning.
Det var exakt samma inslag hela tiden.

Jag tror det var nåt nerifrån Bryssel och så fort Lövfen kom i bild så hördes svavelosande eder från andra sidan draperiet.
Ja, ja tänkte jag, då vet vi det.
Men det räckte inte, han letade upp varenda nyhetssändning hela den dagen med samma inslag för att få spy galla över Lövfen.
Till slut när han förstod att det inte skulle komma någon reaktion från mig så sade han.
 "Nja man ska nog inte prata politik, då blir man bara osams."
 "Tja det går väl bar, bara du inte är Sverige Demokrat", sade jag då som inte längre lyckades hålla tyst. 
 "Nä det är jag inte", sade han, "Men jag förstår inte vad folk har emot Åkesson?"

Då beslöt jag mig för att inte dryfta ämnet någon mer gång.
Där ligger han och blir ompysslad av en hel del invandrade både tjejer och killar som bokstavligen tar hand om hans skit.
 "Vad är det för fel på Åkesson?" Ja jisses, vad kan det vara?

Nästa morgon så kom han framrullande med sin rullator så långt så att han kunde se mig bakom draperiet.
"Du snarkar!"


 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Där ligger han och blir ompysslad av en hel del invandrade både tjejer och killar som bokstavligen tar hand om hans skit.
 "Vad är det för fel på Åkesson?" Ja jisses, vad kan det vara?

Ja men kan du inte berätta då? Vad är det för fel på Åkesson? Han och SD är väl trots allt demokratiskt valda.

 

Man behöver alltså inte ens rösta på SD och Åkesson för att i dina ögon vara rasist och emot alla invandrare. Det räcker med att inte hata Åkesson.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Illa att behöva vistas på sjukhus och ännu värre att andra sjuka finns där.

Nu måste vi väl snart få enkelrum till alla med personlig service.

För där ligger ju skattenivån.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...