Jump to content
IGNORERAD

Udda flygbiljetsfråga


Farang

Recommended Posts

Sitter och kollar på biljetter, och naturligtvis inga kampanjer samt förbannat dyrt när jag vill åka :surprised:

Fick en idé, om man tar en sista minuten charter till whatever, Bangkok eller Phuket...

Sen skiter man i hemresan, och när man vill hem så kollar man efter en ny sista minuten.

Fast fast då hoppar man ju naturligtvis ditresan, och bara sätter sig på planet hem.

Funkar detta eller finns där några regler som förhindrar?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

visst kan du hoppa över att åka hem men du kommer inte på ett charter plan åt andra hållet.. dom säljer swe - thai - swe inget annat. påbörjas inte resan så är den förverkad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Ja det finns oftast ett stort hinder.

Om du köper en tur och returbiljett så annulleras din hemresa när du inte dyker upp till utresan (no show som det heter på resebranschens fikonspråk)

Så du måste hem och vända men då kan du vattna blommorna kolla (snigel) posten mata katten (skojar bara) och du får hem en extra sprit och eventuell cigarett ranson :clapping:.

Nackdelen är att du måste vara ombord på en chartersardinburk en extra gång fram och tillbaka.

Jag har funderat på detta men då gällde det Kanarieöarna men sen hittade jag billiga biljetter med aeroflot till Thailand i stället och tjänade in merpriset på flyg på den lägre hotellkostnaden en annan komplikation är att man inte kan vara säker på att få två eller fler sistaminutenresor på raken billigt nog :rtfm:

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Det går att hoppa av och skippa hemresan, men inte tvärtom.

Ett alternativ är att åka charter ner, hoppa av och åka reguljärt hem (tex Air Berlin har ofta billiga enkelbiljetter).

Ett annat alternativ för att hitta en billig biljett kan ju vara Turkish, Aerosvit mm. kolla tex www.resguiden.se .

Ett alternativ är en billig biljett till Hong Kong och sen Air Asia till BKK.

När hade du tänkt åka - komma tillbaks?

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Förr åkte jag till Mallis och hoppade av hemresan,sen var det alltid nån som hamnade på sjukhus eller dog så det blev en plats över hem.Det borde väl funka nu med.Om inte annat kan du väl fråga någon researrangör om det är möjligt eller förkommer.Lycka till.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

När hade du tänkt åka - komma tillbaks?

Vet inte exakt :P

Farang,

kolla med AirBerlin.

De är hyfsat billiga och de säljer enbart enkelbiljetter. Även ombokningar är möjliga mot en viss avgift, har jag för mig.

http://www.airberlin.com/site/start.php?MARKT=TH&LANG=se

//Singha711

Kollade, blir inte många kr billigare jämfört med en "vanlig" biljett även om dom var billiga för enkla.

Men kan det inte bli problem om man står och skall checka in i Thailand utan att ha en returbiljett?

Har iofs aldrig blivit tillfrågad om någon, men här är ju då att man reser med ett bolag som bara har enkla,

samt att incheckningspersonalen på Kastrup är väldigt griniga...

Förr åkte jag till Mallis och hoppade av hemresan,sen var det alltid nån som hamnade på sjukhus eller dog så det blev en plats över hem.Det borde väl funka nu med.Om inte annat kan du väl fråga någon researrangör om det är möjligt eller förkommer.Lycka till.Mvh Måne

Det där var ju en variant :great:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

. kan det inte bli problem om man står och skall checka in i Thailand utan att ha en returbiljett?..

.. charter ner, hoppa av och åka Airberlin tillbaks. Då har du ju två returbiljetter att visa upp :) , borde räcka :)

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

.. charter ner, hoppa av och åka Airberlin tillbaks. Då har du ju två returbiljetter att visa upp smile.gif , borde räcka smile.gif

mvh

Lysande Sickan..att flyga ner på enkel biljett går bra om man har nåt slags visa från thailands ambassad i passet att visa upp. Har man inte det så är det nog lugnast att man har tur och returbiljett annars kan det bli stopp på vägen. Jag flög ner via Rom sist med enkel biljett och fick själv leta fram mitt visa i passet för personalen för att få flyga vidare till Bangkok.

Mvh Fritz..

Hmm...kanske bäst att nämna att jag närmar mig 60 och därmed kanske har nån slags gräddfil till detta underbara land preved.gif

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Lysande Sickan..att flyga ner på enkel biljett går bra om man har nåt slags visa från thailands ambassad i passet att visa upp. Har man inte det så är det nog lugnast att man har tur och returbiljett annars kan det bli stopp på vägen. Jag flög ner via Rom sist med enkel biljett och fick själv leta fram mitt visa i passet för personalen för att få flyga vidare till Bangkok.

Mvh Fritz..

Hmm...kanske bäst att nämna att jag närmar mig 60 och därmed kanske har nån slags gräddfil till detta underbara land preved.gif

Tja Fritz läs igen och tänk efter. :) mvh

ledtråd: 2 > 0 :)

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kan ju bli en trådklassiker!

MPR:s medlemmars tipps hur man billigaste kommer fram och tillbaka till Thailand.

Chrille Columbus yppar sin ide om sista minuten biljett ner till Thailand. För att sedan komma hem igen så åker man bara hem till Sverige, köper en ny sista minuten biljett, åker sedan tillbaka till Thailand, för att sedan åka hem.

Och så har vi Måne, han åker till resmålet på billig biljett, missar medvetet hemresan och låter sedan reseledare och annan lokal personal bevaka om och när någon med biljett dött eller åkt in på sjukhus.

Båda lösningarna gav i alla fall mig ett gott skratt, tack för det! :great:

Farang, får jag föreslå att du köper en ToR sista minutenresa, åker sedan ned till Thailand, använder inte returbiljetten utan frågar istället alla svenskar du träffar i Los hur mycket bagage de har.

När du så träffar på någon med lite packning, fråga om han inte kan checka in en väska åt dig också.

Ja sedan är det bara att hitta en bekväm väska samt att lära sig att stänga och öppna denna inifrån :yes:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Fritz läs igen och tänk efter. smile.gif mvh

ledtråd: 2 > 0 smile.gif

Halloj..nu har jag läst och läst och sedan tänkt. Det jag skrev om att ditt förslag var lysande så var det menat i ordets exakta betydelse. Ungefär som betyget MVG med guldstjärna great.gif

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...