Jump to content
IGNORERAD

Ytterligare bra reklam för Thailand ?


Vaxet

Recommended Posts

Och i Thailand fortsätter folk att göra allt för att turister inte skall komma till detta land.

http://www.pattayadailynews.com/shownews.php?IDNEWS=0000010515

Engelska tidningar varnar idag för att åka till Thailand, som man klassar som ett citat " mycket farligt resmål där leendena allt för ofta är påklistrade och falska" (daily mail).

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju hänt flera liknande händelser i svart-taxi i Sthlm, Malmö och Gbg så vad är det Brittisk press varnar för egentligen ?

Hett tips är väl att som ensam tjej inte vara stupfull i ett annat land för det ökar risken dramatiskt

Borde vara sunt förnuft tycker man men vissa turister och till och med folk som arbetar där nere fattar inte så enkla basala säkerhetsåtgärder.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju hänt flera liknande händelser i svart-taxi i Sthlm, Malmö och Gbg så vad är det Brittisk press varnar för egentligen ?

Kanske för den vanliga taxin? :huh:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju hänt flera liknande händelser i svart-taxi i Sthlm, Malmö och Gbg så vad är det Brittisk press varnar för egentligen ?

Hett tips är väl att som ensam tjej inte vara stupfull i ett annat land för det ökar risken dramatiskt

Borde vara sunt förnuft tycker man men vissa turister och till och med folk som arbetar där nere fattar inte så enkla basala säkerhetsåtgärder.

Jaha, nu vet jag ju inte om damen som blev våldtagen denna gång var stupfull eller inte.

Men jag anser nog att typ "skyll dig själv" attityden inte är så imponerande.

Nog skall man kunna ta en Taxi utan att bli rånad eller våldförd, både i svedala och Thailand.

Att skylla på att offret varit oförsiktig som ensam tagit en taxi hem, efter en utekväll, tycks för mig lite konstigt.

Taxi skall man alltså då åka när man är nykter, inte ensam och mitt på dagen, annars får man allt räkna med lite problem då man varit oförsiktig?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Vik Tall, är man på semester så får man för bövelen se till att vara nykter!

Hur svårt kan det va.

Salongsberusaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mindre fulla störiga Britter i Thailand lider nog ingen av ! :-

Speciellt inte andra turister som beter sig lite trevligare

Och salongsberusning är bästa sorten !

Mer GT under en palm !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt taxi massor av gånger ithailand och inte fasen har någon försökt våldta mig(bara min plånbok) :crazy: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, förstår inte va alla utlänningar har i Thailand att göra.

Har de inget eget land som di kan drälla runt i.

Hemmamannen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore väl rätt skönt med färre fulla "turister" överhuvudtaget?????

MEN, vanudå?

Massor med barer har stäng och jag som är skötsam och bara ville ha en pilsner????? :drinks:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och i Thailand fortsätter folk att göra allt för att turister inte skall komma till detta land.

http://www.pattayada...NEWS=0000010515

Engelska tidningar varnar idag för att åka till Thailand, som man klassar som ett citat " mycket farligt resmål där leendena allt för ofta är påklistrade och falska" (daily mail).

Hmm..nu hänger jag inte riktigt med. Jag tolkar ditt inlägg som att du tycker att Pattaya dailynews inte skulle rapportera om händelser som denna därför att det skrämmer bort turister. Hoppas innerligt att jag missförstått eller att du kanske inte tänkte dig för innan du skrev ditt inlägg. Det sista alternativet drabbar ofta mig själv icon_baggirl.gif

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm..nu hänger jag inte riktigt med. Jag tolkar ditt inlägg som att du tycker att Pattaya dailynews inte skulle rapportera om händelser som denna därför att det skrämmer bort turister. Hoppas innerligt att jag missförstått eller att du kanske inte tänkte dig för innan du skrev ditt inlägg. Det sista alternativet drabbar ofta mig själv icon_baggirl.gif

Mvh Fritz...

Nja, det är möjligt att jag uttryckte mig oklart, men det är våldtäktsmannen jag åsyftar, inte journalisten eller tidningen.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...