Jump to content
IGNORERAD

Kan man boka flyg fran bangkok till phuket pa plats


khun-petch

Recommended Posts

Jag undrar om man kan boka till phuket pa plats eller om det brukar vara trangt.

Jag undrar ocksa om det ar nagon som vet vad det kostar ungefar?Tacksam for svar hals.Tord

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort det så svarar Ja.

Kommer inte ihåg exakt vad jag betalade, några svenska hundralappar bara.

Har för mig det var 1700 baht för nått år sedan, men jag kan som sagt komma ihåg fel.

Angående trängeln, kan inte garantera men jag har fått plats på nästa plan bägge gångerna.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

bryr du dig inte om pris kommer du alltid komma ner, så många bolag flyger bkk - phuket. . air aisa som oftast är billigt har väl ett antal avgångar dagligen så oftast är det inga problem. men var du är spelar ju ingen roll man bokar ju alltid på internet ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack sa hemskt mycket for svaren,det ar for nagra vanner faktiskt dom som kopte mitt hus i Sverige

Dom hade fatt pris pa 1500 kr per person och jag tyckte det lat lite dyrt.TACK.Tord

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Antar att priset dom fått är via resebyrå i sverige.

Om man vet när man ska åka och vill ha ett bra pris kan man boka via internet hemmifrån.

Air Asia , Nok Air är dom jag kommer på nu som flyger till Phuket. Finns säkert några fler.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

En av dom bästa skillnaderna Thailand-Sverige är att man faktiskt inte behöver boka flygbiljett alls, det går bra att bara åka ut till flygplatsen och köpa en biljett i luckan. Har gjort det flera ggr själv och som bäst kommit med 20 min senare och som sämst fått vänta runt 2-3 tim. I alla fall funkar denna strategi finfint på sträckan Bangkok-Phuket och om man önskar flyga Thai airways.

Vill man flyga med något av lågprisbolagen så är avgångarna oftast kvällstid och bör nog bokas innan man sätter sig i taxin ut till flygplatsen eftersom dom ofta blir fulla. Går bra från vilken dator som helst (samt med kreditkortet), brukar själv göra det via laptopen på hotellrummet 0-2 dgr i förväg.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

bryr du dig inte om pris, du kommer alltid att komma ner….

Det kan man väl säga om ALLA flygplan, oberoende om de går till Phuket eller någon annanstans?!crazy.gif

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

En av dom bästa skillnaderna Thailand-Sverige är att man faktiskt inte behöver boka flygbiljett alls, det går bra att bara åka ut till flygplatsen och köpa en biljett i luckan. Har gjort det flera ggr själv och som bäst kommit med 20 min senare och som sämst fått vänta runt 2-3 tim. I alla fall funkar denna strategi finfint på sträckan Bangkok-Phuket och om man önskar flyga Thai airways.

Vill man flyga med något av lågprisbolagen så är avgångarna oftast kvällstid och bör nog bokas innan man sätter sig i taxin ut till flygplatsen eftersom dom ofta blir fulla. Går bra från vilken dator som helst (samt med kreditkortet), brukar själv göra det via laptopen på hotellrummet 0-2 dgr i förväg.

Köpa på nätet är bra ,MEN du måste nog göra det x gagar i förväg vill minnas det är 2 men det ser du om du går in på någon site.Bankok Air är också billigt för det mesta.Till alla platser i Thai finns det mång bolag,Utom Koh Sumai där äger Thai Flygplatsen och rättigheterna.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett Thailand eller sverige så går det att köpa biljett på flygplatsen. Jag har aldrig gjort det men det skall tydligen gå att få airasia biljetter skickade per sms till mobilen. Någon berättade att det gick att köpa på 7 eleven. Men pröva internet...

Air Asia är bra. Billigt och enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpa på nätet är bra ,MEN du måste nog göra det x gagar i förväg vill minnas det är 2 men det ser du om du går in på någon site.Bankok Air är också billigt för det mesta.Till alla platser i Thai finns det mång bolag,Utom Koh Sumai där äger Thai Flygplatsen och rättigheterna.

njae det är Bangkok air som äger rättigheterna till smui

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja bokar man i tid med air asia kan mn åka billigt he he 146kr tor

och dom har flera avg om dagen från morgon till kväll

Departing Arriving

FD3031

Economy

Promo

Bangkok (BKK)

Suvarnabhumi International Airport

Thu 11 Feb 2010, 1555 hrs

Phuket (HKT)

Phuket International Airport

Thu 11 Feb 2010, 1715 hrs

FD3026

Economy

Promo

Phuket (HKT)

Phuket International Airport

Tue 16 Feb 2010, 1250 hrs

Bangkok (BKK)

Suvarnabhumi International Airport

Tue 16 Feb 2010, 1405 hrs

InFlight Services

Guest ASR Bangkok Phuket ASR Phuket Bangkok

xxxxxxxxxxxxxxxx•Supersize Regular

(Up to 15KG)

•Supersize Regular

(Up to 15KG)

Invoice

Thai AirAsia Co Ltd

99 Moo 5, 1st Floor, OSC Building

Kingkaew Road, Rachatewa, Bangplee

10540 Samutprakarn, Thailand

Payment

Flight

1 Guest 358.88 BT

Airport Tax 200.00 BT

VAT 39.12 BT

Sub Total 598.00 BT

Services & Fees

Supersize Regular (up to

15KG)

100.00 BT

Sub Total 100.00 BT

Total Amount 698.00 BT

Total Paid 698.00 BT

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bankok Air är också billigt för det mesta.Till alla platser i Thai finns det mång bolag,Utom Koh Sumai där äger Thai Flygplatsen och rättigheterna. Tror nypan har tatt för många chang riktigt som sam sip sam säger boka hemmifrån air asia så vet du när du kommer iväg sitta å vänta kan man va utan

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Bankok Air är också billigt för det mesta.Till alla platser i Thai finns det mång bolag,Utom Koh Sumai där äger Thai Flygplatsen och rättigheterna. Tror nypan har tatt för många chang riktigt som sam sip sam säger boka hemmifrån air asia så vet du när du kommer iväg sitta å vänta kan man va utan

Nu är du ute och snurrar!!

Koh Samai Flygplatsen äges av Bankok Air!!

Thai har betalt för 2 tider morgon och eftermidag!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

pige det va nypan so trodde fel jag vet att Bangkok air äger samui.har inte lärt mig det där med referera som blir snygt så jag kopierar teksten

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska flyga från Bangkok-Phuket i december,men lönar det sig att beställa redan nu på nätet eller ska jag köpa biljett på plats?? Och vilka bolag är det som flyger? Är det nån som vet nån website där jag kan kolla och ev boka?

7 veckor kvar,sen blir det och dricka Chang Beer i 3 månader :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Air asia nr1

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska flyga från Bangkok-Phuket i december,men lönar det sig att beställa redan nu på nätet eller ska jag köpa biljett på plats?? Och vilka bolag är det som flyger? Är det nån som vet nån website där jag kan kolla och ev boka?

7 veckor kvar,sen blir det och dricka Chang Beer i 3 månader :drinks:

http://booking.airasia.com/skylights/cgi-bin/skylights.cgi

http://www.bangkokair.com/travel_tools/index.php

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska flyga från Bangkok-Phuket i december,men lönar det sig att beställa redan nu på nätet eller ska jag köpa biljett på plats?? Och vilka bolag är det som flyger? Är det nån som vet nån website där jag kan kolla och ev boka?

7 veckor kvar,sen blir det och dricka Chang Beer i 3 månader drinks.gif

Bangkok-Phuket är den mest trafikerade sträckan i hela Thailand så i princip alla flygbolag flyger den. Thai dessutom ungefär varje timme i princip hela dan. Så är det så att du vill flyga så billigt som möjligt utan att bry dig om lite längre väntetider på Suvvarnabhumi, boka lågprisbolagsbiljett i förväg, är däremot det viktigaste att komma ned så snabbt som möjligt utan att behöva känna dig stressad över tidtabeller eller eventuella förseningar boka inte i förväg utan köp biljett till Thai airways i biljettluckan så kommer du med 90% sannolikhet iväg med det först avgående planet från din ankomst till inrikesterminalen. I värsta fall får du vänta 1 timme extra till nästa avgående plan.

Jag bokade och betalde i förväg i många år innan jag upptäckte att det var mycket smidigare att inte boka. Har man bokat i förväg så åker man i regel till flygplatsen i så god tid att man inte riskerar förseningar vid transporten dit vilket för mig kunde innebära ca en timmes väntan vid gaten. Köpte jag biljett i luckan vid ankomst behövde jag aldrig känna någon stress att hinna packa ihop på morgon, äta frukost, hinna iväg med taxin, undvika trafikstockningar/förseningar osv. Allt tog den tid det tog och när jag anlände flygplatsen så har jag bara 1 gång av kanske 6-7 obokade ggr inte kommit iväg med det tidigast tillgängliga flyget. Som jag nämde tidigare har jag som snabbast lyft 20 min efter biljettköp och som sämst fått vänta 2-3 tim (vid 1 tillfälle).

Nu sedan lågprisflyget gjorde sin entré och mer än halverade priserna har jag återgått till att köpa biljett i förväg, dom har nämligen inte lika många avgångar på sträckan som dyrare Thai och blir ofta fulla. Dessutom kan man ofta få ett aningen rabatterat pris genom att boka via internet än att köpa vid biljettluckan just med lågprisbolagen. Men det går att köpa biljett vid luckan även med dom, det har jag gjort, men då fått vänta många timmar till den enda avgången till destinationen, sen eftermiddag.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...