Jump to content
IGNORERAD

Föra cash UT ur Thailand.


lenno

Recommended Posts

Tjena!

Tror mig veta att det finns folk här som har erfarenhet eller tips om att på bästa sätt att föra UT cash FRÅN Thailand till ex.vis Svedala - utan att ha ett Tor Tor Sam intyg från banken?

Är det bara resväskan som gäller och vad är isf riskerna med detta? Kan det upptäckas genom röntgen och kan stålarna då konfiskeras?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Jag har plockat ut ca 100.000bath på mitt thai bankkort i USA och Karibien kanske en idé, sen tror jag du får föra ut 50.000bath normalt sett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte föra ut via ett ATM kort ?

Eller transferera mindre summor till konto utomlands ?  tror att ca $5000 åt gången går bra.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

I resväska som checkas in lägger man inga större summor i pga risken at väskan försvinner, alt öppnas av någon klåfingrig.

I handbagaget syns de förmodligen i röntgenapparaten, i ett sedelbälte av tyg under skjortan är nog det säkraste men jag vet inte om det finns ngn metallfolie i sedlarna som ger utslag då man passerar röntgenbågen.

Att packa ihop dem i kondomer som sedan sväljes är ju förmodligen det bästa men inte det godaste.

Är det tillåtet att föra ut pengar från tex Kambodja så kan man väl traska över någon liten gränspostering med ett sedelbälte för att sedan transferera dem därifrån.

MVH/baNarne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Hur mycket pengar får man föra in i Sverige är ju nästa fråga ? Måste väl kunna redovisa var pengarna kommer

ifrån här också . Eller vilket land man än ska till .  ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får föra in hur mycket som helst i sverige, finns inga restriktioner .

Tidigare fick man skatta vid stora summor som en släkting till mig fick surt erfara...

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Quote

Man får föra in hur mycket som helst i sverige, finns inga restriktioner .

Tidigare fick man skatta vid stora summor som en släkting till mig fick surt erfara...

Så du menar att man kan bära med sig hur mycket som helst utan problem ? Gäller det även vid banköverföringar ?

Tvivlar starkt på det . Kommer du med 1 miljon i väskan så vill dom nog veta var du fått pengarna ifrån.

Valutasmuggling ser dom väl ganska allvarligt på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya regler anger rapporteringsplikt vid större summor än 10,000 euro , detta gäller både införsel & utförsel ur EU.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är raporteringsplikt innebär ju inte att det skulle vara förbjudet att föra in pengarna till Sverige.

Har du vunnit 100 miljoner på en enarmad bandit i Las Vegas så finns det naturligvis inte någon lag som förbjuder dig att ta hit stålarna.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej..'

Fast dom vill veta var pengarna kommer ifrån..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzzen ,ditt dokument gäller inte sedan 1997 då reglerna ändrades efter kapitalflykt från Thailand.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy och AnOnNym det blir att begära ett kort från banken knutet till ATM nästa gång, vilket blir i september.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Quote

Buzzen ,ditt dokument gäller inte sedan 1997 då reglerna ändrades efter kapitalflykt från Thailand.

Ok. Då kanske det finns någon länk till de nya reglerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...