Jump to content
IGNORERAD

Intet ont som inte har något gott med sig


Fantomen

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev ArneMorales:

Äntligen kan man känna sig säker när man badar på Pattaya Beach.

Helt nya Baywatch torn har satts upp

IMG_20200715_103347.thumb.jpg.c894459cddaa33f4c2eee4cc54e712e7.jpg

 

 

 

Nu skall det bara hitta någon simkunnig att sätta i tornet... eller skall de bara stå och peka och filma med mobilen som vanligt? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fantomen

    19

  • Atom

    10

  • LTD

    7

  • Esspe

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

ArneMorales

Bra bemanning, 5 pers, i förhållande till antal badande idag

 

IMG_20200715_135154.thumb.jpg.b4f29bb0125355339f06e9ef3d0373a4.jpg

 

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade en alldeles färsk film från Walking Street på Youtube som jag tycker platsar här och det är ju helt fantastiska syner man möts av!
Man kan gå ett brötigt grabbgäng i bredd utan att trängas och det är helt fritt från fladdermusätande turistgrupper med en flaggviftande guide i spetsen!

Happy Hour-priserna nere på 39 baht! Fan vad pengar man kan spara!

Som bortblåsta är dessutom alla dessa grupper av indier som hårdnackat försöker förhandla ner short time-priset för en liten miniorgie med katoyerna.

 

Ljuva tider! 😉

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/13/2020 at 9:17 PM, Fantomen said:

Visst det är allt ett jävla skit med Covid-19 och allt vad det bär med sig. Död och elände, gamla som dör ensamma, företag som går i konkurs, fattigdom och tragik, arbetslöshet och ekonomier som kraschar mm, mm.

Men jag tänkte skriva några rader ur ett rent själviskt "välmåendeperspektiv" och försöka att inte göra detta till ännu en jävla Covid-tråd även om det ju säkert verkar så inledningsvis.


På senare tid har det ibland nästan börjat kännas som när jag var nere första gången vilket väl var ungefär när Aqua och Spice Girls låg på topplistorna.
Jag var uppe tidigt idag för att agera skolskjuts och stannade till på "Rompho Thai Market" på vägen hem för att handla lite frukost till frugan.

Det var världens drag där och en väldans massa folk. Vad som var väldigt slående var att det var inte en enda falle där. Där var bara thaiare och jag kände mig nästan lite uttittad!
En rätt så märklig känsla faktiskt och det kunde nästan lika gärna varit en marknad i Stolletanasaratachaburi långt ut på vischan i Isaan.
 

Senare på eftermiddagen tog vi en sväng ner till Beach Road och gick in på Jomtien Night Market. Det stället var ju innan pandemin "jomtienryssarnas" favvishak nummer ett alla kategorier. De gånger vi åker dit säger frugan alltid att vi ska till "Russian Market" för då råder det aldrig någon tvekan om vart vi ska. Det är vanligtvis vääääldigt mycket Putinanhängare där som äter sin grillade fisk, knaprar på sina vitlöksbröd samt dricker sina insmugglade Chang som de handlat på 7/11 för där är de ju 15 baht billigare än på marknaden.

Idag var där inte en enda (ryss alltså)! Fullkomligt fantastiskt och alldeles.............(lång paus här) Alldeles underbart!!! Det var lite thaiare samt några trevliga europeiska expats och jag mådde som en prins!
Nästan alla matställen var öppna och det var för en gångs skull riktigt behagligt att sitta där och trycka i sig lite klyftpotäter, revbensspjäll och annat onyttigt samt skölja ner det hela med någa kalla.

Likadant på stranden. Där är det lite Thaiare här och var som krökar, äter och badar med kläderna på som vanligt men inte en enda rödsprängd ryss i kaptensmössa så lång ögat når!

 

Ja vilket jävla "rant" det blev ser jag vilket egentligen inte var meningen men, men. Som Tony/Robert sade: "Jag e inte bitter!"
Givetvis accepterar jag att ryssarna är här när det är som vanligt annars hade jag (nog) flyttat men just nu är det riktigt skönt att slippa dem på ett tag måste jag erkänna. ;)

 

Så tack Covid-19 för att jag får återfinna lite av 90-talskänslan igen med mitt älskade Thailand! :love:

Vi har missat att dra nytta av de positiva sidorna av dumheterna. Vi har mest varit i byn och där är det ingen större skillnad och här i Bangkok tänker man inte heller på det; antalet turister försvinner även i peak season i mängden av alla som bor här. Vi var i Hua Hin och, visst, det var mindre folk än vanligt på stranden men början av juli är det mest lokalbor och Bangkokians i alla fall.

 

Nästa vecka ska vi ta en veckas semester och hade först tänkt åka till Krabi, ändrade till Samui, sedan Phuket, efter det Lanta och Chang. Majoriteten av hotellen är dock fortfarande stängda och kompisar som är, och har varit, ute senaste veckorna varnar för stängda restauranger. Så nu blir det...tahdah......Pattaya! Har bokat Centara och bodde där för en 6-7 år sedan. Då var det 90% Ryssar och ett 20-tal av snubbarna satt i poolbaren, drack shots och slängde glasen (lyckligtvis i plast) över ryggen in i barnpoolen när vi käkade frukost vid 9-tiden. Från och med fredag är hotellet fullbokat (långhelg) och priserna känns som värsta högsäsonspriser, förmodligen pga att flera bra hotell inte verkar öppnat än. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Atom:

Så nu blir det...tahdah......Pattaya!

Det var fan på tiden men bättre sent än aldrig!

 

image.png.8db255781c2b43276f7204ae0e3920e6.png

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Fantomen said:

Det var fan på tiden men bättre sent än aldrig!

 

image.png.8db255781c2b43276f7204ae0e3920e6.png

Enligt insiderinformation så öppnar Harrys först nu på tisdag så jag är nog inte alltför sen 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Atom:

Enligt insiderinformation så öppnar Harrys först nu på tisdag så jag är nog inte alltför sen 😉

Jag har via bandarernas djungeltrummor hört att det är en liten "smygöppning" idag dock så jag ska åka dit och kolla så att ölkylarna är välfyllda inför prisutdelningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Fantomen said:

Jag har via bandarernas djungeltrummor hört att det är en liten "smygöppning" idag dock så jag ska åka dit och kolla så att ölkylarna är välfyllda inför prisutdelningen.

Ha inte för stora förhoppningar. Dyker säkert upp en Pakistanier i Mukdahan imorgon och det visar sig att hans mosters granne känner en snubbe som kanske har Covid; och helt plötsligt stängs hela Thailand ned 3 månader igen.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga pakistanska mattförsäljare här idag iaf så det känns hoppfullt inför prisutdelningen! 

 

20200719_135315.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Fantomen said:

Inga pakistanska mattförsäljare här idag iaf så det känns hoppfullt inför prisutdelningen! 

 

20200719_135315.jpg

Du får komma förbi på tisdag, blir nog ett par andra forumister också.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Atom:

Du får komma förbi på tisdag, blir nog ett par andra forumister också.

Ja jag hörde från en insatt källa att vår point guard var på intågande till Feskebyn så då är ju halva laget på plats.
Då de andra två lagmedlemmarna befinner sig på annan ort så kommer vi därför att dricka för hela laget så vi får hoppas att basketarrangören tagit med detta i kostnadskalkylen inför turneringen.

Ändrades av Fantomen
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Fantomen said:

Ja jag hörde från en insatt källa att vår point guard var på intågande till Feskebyn så då är ju halva laget på plats.
Då de andra två lagmedlemmarna befinner sig på annan ort så kommer vi därför att dricka för hela laget så vi får hoppas att basketarrangören tagit med detta i kostnadskalkylen inför turneringen.

Som du kanske läste i pensionstråden ser det lite skralt ut för mig men å andra sidan är jag ju inte pensionär så det spelar ju ingen roll. 
 

Nåja, i Harrystråden var det många som klagade på att det tar så lång tid att få in en öl så så farligt kan det ju inte bli. Förra gången klagade du på att jag gick hem tidigt och den här gången får jag ju en strålande anledning att gå hem ännu tidigare 😉

 

Äh, P3 sponsrar säkert!

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Atom:

Vi har missat att dra nytta av de positiva sidorna av dumheterna. Vi har mest varit i byn och där är det ingen större skillnad och här i Bangkok tänker man inte heller på det; antalet turister försvinner även i peak season i mängden av alla som bor här. Vi var i Hua Hin och, visst, det var mindre folk än vanligt på stranden men början av juli är det mest lokalbor och Bangkokians i alla fall.

 

Nästa vecka ska vi ta en veckas semester och hade först tänkt åka till Krabi, ändrade till Samui, sedan Phuket, efter det Lanta och Chang. Majoriteten av hotellen är dock fortfarande stängda och kompisar som är, och har varit, ute senaste veckorna varnar för stängda restauranger. Så nu blir det...tahdah......Pattaya! Har bokat Centara och bodde där för en 6-7 år sedan. Då var det 90% Ryssar och ett 20-tal av snubbarna satt i poolbaren, drack shots och slängde glasen (lyckligtvis i plast) över ryggen in i barnpoolen när vi käkade frukost vid 9-tiden. Från och med fredag är hotellet fullbokat (långhelg) och priserna känns som värsta högsäsonspriser, förmodligen pga att flera bra hotell inte verkar öppnat än. 

Tur jag läste ditt inlägg. Glömde att det var Songkran extra. Hade bara bokat till torsdag på Areca men fick sista rummet, förlängning fem dagar till. Samma behagliga pris, 800 baht inkl frukost. Dessutom garanterat indianfritt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Atom:

Som du kanske läste i pensionstråden ser det lite skralt ut för mig men å andra sidan är jag ju inte pensionär så det spelar ju ingen roll. 
 

Nåja, i Harrystråden var det många som klagade på att det tar så lång tid att få in en öl så så farligt kan det ju inte bli. Förra gången klagade du på att jag gick hem tidigt och den här gången får jag ju en strålande anledning att gå hem ännu tidigare 😉

 

Äh, P3 sponsrar säkert!

Pensionstråd? Den har jag på "ignorera" för det är ju bara massa miljonärer och folk med framförhållning där. Jag lever i nuet, äter nudlar och stoppar växelmynten från 7/11 i en stor jävla spargris. Det är mitt pensionssparande! 

Ja du får gå tidigt som brukligt men vi ses väl lagom till frukost så ska du se att vi hinner få i oss ett gäng vinnapilsner och får åtnjuta segerns sötma ordentligt! 

Ändrades av Fantomen
Stavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Esspe:

Tur jag läste ditt inlägg. Glömde att det var Songkran extra. Hade bara bokat till torsdag på Areca men fick sista rummet, förlängning fem dagar till. Samma behagliga pris, 800 baht inkl frukost. Dessutom garanterat indianfritt.

Hur länge varar Songkran extra? 

721 baht för ett rum i Areca Building inkl frukost för 2 lät ju bra men såg att Areca har en Corona Building med lite dyrare rum, vet du vad som skiljer? 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Hur länge varar Songkran extra? 

721 baht för ett rum i Areca Building inkl frukost för 2 lät ju bra men såg att Areca har en Corona Building med lite dyrare rum, vet du vad som skiljer? 

Dom har bara en byggnad öppen och den hette Corona redan innan Corona :) Det är den delen närmast gatan som är öppen.

 

Songkran kompensation på mån o röd dag på tisdag så det blir 4 dagar men ingen egentlig Songkran.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Esspe:

Dom har bara en byggnad öppen och den hette Corona redan innan Corona :) Det är den delen närmast gatan som är öppen.

 

Songkran kompensation på mån o röd dag på tisdag så det blir 4 dagar men ingen egentlig Songkran.

Månd-tisd denna veckan, dvs idag å imon? 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev LTD:

Månd-tisd denna veckan, dvs idag å imon? 

Nästa vecka

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/19/2020 at 6:49 PM, Fantomen said:

Pensionstråd? Den har jag på "ignorera" för det är ju bara massa miljonärer och folk med framförhållning där. Jag lever i nuet, äter nudlar och stoppar växelmynten från 7/11 i en stor jävla spargris. Det är mitt pensionssparande! 

Ja du får gå tidigt som brukligt men vi ses väl lagom till frukost så ska du se att vi hinner få i oss ett gäng vinnapilsner och får åtnjuta segerns sötma ordentligt! 

Där rök månadens pension för 15:e gången den hār månaden. Håller dock med om fördelarna med avsaknaden av kineser, ryssar och indier; vi ãr nog 10 personner på Koh Larn.

 

Jag kan lika gārna göra av med pensionen en gång till ikvāll så dyk upp du.

2462A587-5A79-4D13-96C9-DC9F52DCD7BB.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Där rök månadens pension för 15:e gången den hār månaden. Håller dock med om fördelarna med avsaknaden av kineser, ryssar och indier; vi ãr nog 10 personner på Koh Larn.

 

Jag kan lika gārna göra av med pensionen en gång till ikvāll så dyk upp du.

2462A587-5A79-4D13-96C9-DC9F52DCD7BB.jpeg

Det var längesen man såg ett sådant folktomt Koh Larn. Ser ju fantastiskt trevligt ut!

 

Perfekt! Jag ska hälla i mig en flaska olivolja och käka lite friterat smör nu.

 

image.png.76ba5367bffeb1f0840b440093f9fbd7.png

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man ha frack vid prisutdelningen eller kavaj o slips räcker?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Esspe said:

Måste man ha frack vid prisutdelningen eller kavaj o slips räcker?

Changlinne, drygt knälånga Camelshorts, foppatofflor och magväska är det som gäller.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Atom:

Changlinne, drygt knälånga Camelshorts, foppatofflor och magväska är det som gäller.

Blir man insläppt om man bara klarar ett av fyra kriterier? 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Blir man insläppt om man bara klarar ett av fyra kriterier? 

Bara magväskan täcker de väsentligaste kroppsdelarna så är det nog ok. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...