Jump to content
IGNORERAD

Hummer Premiär!

Sangwal

Recommended Posts

Ja, då är det hummer premiär ikväll, med egen kokade hummrar..

Har ni själva några tips för att förgylla kvällen.

Då menar jag inte romantik, utan vad man ska äta den med och även dryck förståss..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Angående dina skaldjur, koka dom med dill naturligtvis, och slå i en halv öl under koket, blir gott som... :great:

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Angående dina skaldjur, koka dom med dill naturligtvis, och slå i en halv öl under koket, blir gott som... :great:

Det har jag tänkt på, men var inte riktigt säker om det var en smakupplevelse:)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Kakar alltid mina hummrar med en enkel variant pa aoili och rom-rora, vitloksbrod och sallad. Till det saval nubbe som mkt bira.

Nu saknar man Sverige. Denna eller nasta helg brukar man vanligtvis spendera hos Dyk-Leif i Hamburgsund for den arliga hummerpremiaren med soft dykning och en massa hummer.

For ovrigt tycker jag en lagom nave salt racker for koket. Dill till hummer? Absolut inte for egen del.

Dela på andra sajter

Kakar alltid mina hummrar med en enkel variant pa aoili och rom-rora, vitloksbrod och sallad. Till det saval nubbe som mkt bira.

Nu saknar man Sverige. Denna eller nasta helg brukar man vanligtvis spendera hos Dyk-Leif i Hamburgsund for den arliga hummerpremiaren med soft dykning och en massa hummer.

Aoili skall köpas, det hade jag inte tänkt på. Tackar!

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Smält smör brukar ju höra till sen kan du ju söka på recept på lobster Thermidor mycket populärt (och oftast dyrt) på olika krogar.

Nu när du har hummer billigt så kan du ju passa på :P :drool:

"Edit;" Här har ni ju ett recept på Lobster Thermidor nu när det är hummer sässong

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

Ingen dill men lite kumminfrö i koket funkar!

Färsk riven pepparrot med skirat smör och pressad citron till!

Kanon!!! great.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Jag tillhör de som gärna äter hummer året om. Jag tycker det går utmärkt bra att hitta importerad hummer som smakar bra. Kan väl inte direkt påstå att jag har erfarenhet av att äta svensk nyfångad hummer. Nu till mina frågor?

Är det stor skillnad på smaken mellan importerad och svensk? Eller är det priset som gör den god?

Är prisskillnaden motiverad?

Är det bara svenskar som tycker nyfångad svensk hummer är godare än andra? Exporteras svensk hummer?

Ja vad säger hummer experterna?

สีลม

Dela på andra sajter

Jag tillhör de som gärna äter hummer året om. Jag tycker det går utmärkt bra att hitta importerad hummer som smakar bra. Kan väl inte direkt påstå att jag har erfarenhet av att äta svensk nyfångad hummer. Nu till mina frågor?

Är det stor skillnad på smaken mellan importerad och svensk? Eller är det priset som gör den god?

Är prisskillnaden motiverad?

Är det bara svenskar som tycker nyfångad svensk hummer är godare än andra? Exporteras svensk hummer?

Ja vad säger hummer experterna?

Varför priset är så högt för en svensk hummer, beror väl på att det är säsongsbetonat och utomlands får dom fiska året runt..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Priserna är väl höga på lobster samt hummer även utomlands?

Fick t.ex ge runt 3000 baht för en lobster på en restaurant på Phuket en gång när jag inte checkade menyn innan.

Visst var den god, men så god var den inte :diablo:

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Priserna är väl höga på lobster samt hummer även utomlands?

Fick t.ex ge runt 3000 baht för en lobster på en restaurant på Phuket en gång när jag inte checkade menyn innan.

Visst var den god, men så god var den inte :diablo:

Nja, jag har köpt levande hummer utomlands för 15Euro/Kg.

Fick som sagt koka själv då, men vad gör det..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...