Jump to content
IGNORERAD

Myggor


janne_h

Recommended Posts

Det är myggtider just nu i och med regnen som kommer just nu i Bangkok. Då vi har en del mygg här på tomten. Så införskaffade jag en Mosqito Magnet (drivs av gasol och en tablett som bildar co2) 2018. Den lockar till sig hon myggorna. Då den avger samma som en människas utandningsluft. Vilket attraherar myggorna. 

Gick och kollade upp uppsamlings behållaren idag. Och detta var vad som mötte mig.

Effektiva grejor må jag påstå. 😀

Sist jag tömde var i början av Juni. 

 

 

20200712_153513.jpg

20200712_153506.jpg

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    9

  • Tommy

    6

  • Mankan

    2

  • LTD

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Köpte min på homepro. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev janne_h:

Det är myggtider just nu i och med regnen som kommer just nu i Bangkok. Då vi har en del mygg här på tomten. Så införskaffade jag en Mosqito Magnet (drivs av gasol och en tablett som bildar co2) 2018. Den lockar till sig hon myggorna. Då den avger samma som en människas utandningsluft. Vilket attraherar myggorna. 

Gick och kollade upp uppsamlings behållaren idag. Och detta var vad som mötte mig.

Effektiva grejor må jag påstå. 😀

Sist jag tömde var i början av Juni. 

 

 

20200712_153513.jpg

20200712_153506.jpg

Vän i Sverige har en sån och den kan rensa upp emot 4000 m2 helt fritt från mygg utomhus. Tar tydligen ca 2 veckor sen finns det inte en mygga att uppbringa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den erfarenhet jag har är att man bör byta gas innan den tar helt slut. Då det verkar som det kommer en massa skit in med gasen från gas flaskan när den är slut. 

Har därför beställt en adapter så man kan se när gasen nästan är slut. Och byta den. Så man slipper få den att gå tom. 

 

https://shopee.co.th/POL-Propane-Gas-Gauge-Meter-Tank-Built-in-Leak-Detector-Propane-Gas-Gauge-Meters-Universal-for-Q-CC-i.100031095.7814890291

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom tar då rejält betalt för mackapären. Har svårt att se att den skulle vara speciellt dyr att framställa men det är väl nått patent som ligger bakom kanske.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mankan:

Dom tar då rejält betalt för mackapären. Har svårt att se att den skulle vara speciellt dyr att framställa men det är väl nått patent som ligger bakom kanske.

Kostar 7500 kr i Sverige

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/tradgard/myggskydd/mosquito-magnet-pioneer/1003374.16123/

 

Finns en Executive-version för 15500 kr också

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/tradgard/myggskydd/mosquito-magnet-executive/1003362.16123/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag trodde den gick på gasol

 

image.png.226eb11bb217688030ba1fde4475eef6.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag trodde den gick på gasol

 

image.png.226eb11bb217688030ba1fde4475eef6.png

Fläkten och elektroniken styrs av el. Medans den använder gasol. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Det fanns en Executive-version för 15500 kr också, men den har utgått ur sortimentet, enligt din länk.

 

Verkar vara en intressant maskin i vilketfall som helst,  men jag undrar som Mankan vad som motiverar de höga priset???

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Den erfarenhet jag har är att man bör byta gas innan den tar helt slut. Då det verkar som det kommer en massa skit in med gasen från gas flaskan när den är slut. 

Har därför beställt en adapter så man kan se när gasen nästan är slut. Och byta den. Så man slipper få den att gå tom. 

 

https://shopee.co.th/POL-Propane-Gas-Gauge-Meter-Tank-Built-in-Leak-Detector-Propane-Gas-Gauge-Meters-Universal-for-Q-CC-i.100031095.7814890291

Hur länge räcker en flaska gas?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Som enmånadsturist som jag är så kostar det väl mycket men som pensionär om 2-3år så är det intressant.

Har provat typ svensk ultraviolettfälla men Thaimyggorna fattar ingenting. Thermacell har viss effekt men prisvärt nej. får köra med traditionella myggspray och rökspiraler tills jag blir mer bofast.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Hur länge räcker en flaska gas?

 

MVH

30 dagar ca

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
28 minuter sedan, skrev Galten:

Som enmånadsturist som jag är så kostar det väl mycket men som pensionär om 2-3år så är det intressant.

Har provat typ svensk ultraviolettfälla men Thaimyggorna fattar ingenting. Thermacell har viss effekt men prisvärt nej. får köra med traditionella myggspray och rökspiraler tills jag blir mer bofast.

Går det att få tag på myggspiral US622 någonstans? Tycker det står "utgått" i vartenda butik man kikar på. Jag menar då just denna klassiska myggspiral i Svensk butik.

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

Går det att få tag på myggspiral US622 någonstans? Tycker det står "utgått" i vartenda butik man kikar på. Jag menar då just denna klassiska myggspiral i Svensk butik.

 

 

 

 

 

Har ett par liggande på hyllan i förrådet

 

 

20200712_154825614_iOS.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
20 minuter sedan, skrev Tallviking:

Har ett par liggande på hyllan i förrådet

 

 

20200712_154825614_iOS.jpg

Inte köpta igår direkt misstänker jag....

 

:-)

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Norrländsk beckolja så slipper ni mygg och andra saker också, luktar beck

Är det något som du gör själv ? Destilerar du den varan?

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev janne_h:

Det är myggtider just nu i och med regnen som kommer just nu i Bangkok. Då vi har en del mygg här på tomten. Så införskaffade jag en Mosqito Magnet (drivs av gasol och en tablett som bildar co2) 2018. Den lockar till sig hon myggorna. Då den avger samma som en människas utandningsluft. Vilket attraherar myggorna. 

Gick och kollade upp uppsamlings behållaren idag. Och detta var vad som mötte mig.

Effektiva grejor må jag påstå. 😀

Sist jag tömde var i början av Juni. 

 

 

20200712_153513.jpg

20200712_153506.jpg

Detdär borde gå att äta, bara fritera och på med lite chili. Mums. Undrar vad kilopriset skulle bli på marknaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Wanchai:

Detdär borde gå att äta, bara fritera och på med lite chili. Mums. Undrar vad kilopriset skulle bli på marknaden?

I mitt fall åkte det ner i toaletten. Möjligen bra fiskmat?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-07-12 at 13:28, skrev Mankan:

Dom tar då rejält betalt för mackapären. Har svårt att se att den skulle vara speciellt dyr att framställa men det är väl nått patent som ligger bakom kanske.

 

On 2020-07-12 at 13:40, skrev Tallviking:

 

On 2020-07-12 at 13:50, skrev Mankan:

Jag trodde den gick på gasol

 

image.png.226eb11bb217688030ba1fde4475eef6.png

Har läst på lite och kollat på Youtube,

 

Kostar dubbelt så mycket i Sverige som i USA (750 $,för Executive modellen som är sladdlös men det finns flera andra))  påstår sej ha 15 patent.

Finns enheter som drivs av batteri istället för nätanslutning, laddningsbara batterier eller D-celler, räcker 1 månad.

 

Det finns svenska youtubare som testat denne tex:

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/12/2020 at 12:04 PM, janne_h said:

Den erfarenhet jag har är att man bör byta gas innan den tar helt slut. Då det verkar som det kommer en massa skit in med gasen från gas flaskan när den är slut. 

Har därför beställt en adapter så man kan se när gasen nästan är slut. Och byta den. Så man slipper få den att gå tom. 

 

https://shopee.co.th/POL-Propane-Gas-Gauge-Meter-Tank-Built-in-Leak-Detector-Propane-Gas-Gauge-Meters-Universal-for-Q-CC-i.100031095.7814890291

Utveckla gärna hur och varför skiten skulle dyka upp när gasen tar slut. 

Dina resonemang runt naturvetenskapliga fenomen brukar vara intressanta. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Nicholas:

Utveckla gärna hur och varför skiten skulle dyka upp när gasen tar slut. 

Dina resonemang runt naturvetenskapliga fenomen brukar vara intressanta. 

 

Det är väl ungefär lika vetenskapligt som du är raljerande. Har haft problem flera gånger med återstarten efter byte när flaskan tagit slut.

Byter man flaska innan den är helt slut är det inte samma problem. 

Det är ju inte så att det är AGA som hanterar flaskorna på vedertaget vis, här i Thailand. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...