Jump to content
IGNORERAD

Ska man ge blommor till en thaidam?


Herr Chang

Recommended Posts

Forsoker se framfor mig om jag skulle ge Alisa cash istallet for en genomtankt gava eller tex. en vacker blombukett och vad som skulle handa da - det skulle inte bli vackert det ar en sak som ar sakert.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    8

  • silom

    7

  • Herr Chang

    6

  • Farang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Forsoker se framfor mig om jag skulle ge Alisa cash istallet for en genomtankt gava eller tex. en vacker blombukett och vad som skulle handa da - det skulle inte bli vackert det ar en sak som ar sakert.

Försöker se framför mig donnan som jag ringer ifall jag skickar henne en bukett för låt oss säga runt 500 skr, när hon är ute och plockar majs på fältet för 120 baht om dagen. Försöker se hennes reaktion när hon fattar att denna blomsterkvast kostar lika mycket som hon får jobba runt 20 dagar för. Visst sjutton lir dom glada om dom får nån ros från en försäljare i Thailand, men skulle jag skicka från Sverige skulle jag nog få en idi*tförklaring eller nått liknande av henne...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille's och Farang's inlägg visar väl på att det blir lurigt när man ställer en fråga typ "Ska man ge blommor till en Thaidam?"`Det finns ju rätt många Thaidamer och skillnaderna dem emellan är nog storre än mellan svenska damer eller svenska herrar och man ser ju ofta på forumet att dessa skillnader är hogst uppenbara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns en tid när svenska kvinnor föll som furor för sydeuropeiska män. Dessa charmörer kunde snacka brallorna av vilken svensk tjej som helst. Det var väl ungefär samma veva som den svenske mannen fick sitt rykte att vara osexig, dåligt klädd och allmänt tråkig och opassionerad. Jag undrar om det till och med inte var mer intressant att prata fackföreningsrörelse och politik framför att gå ut och äta och dricka gott med sin lilla tjej. Med andra ord, den svenska männen blev ordentligt frånåkt av den sydeuropeiska mannen.

När jag nu hör att det 2009 finns svenskar som tycker det är pinsamt att uppvakta en tjej med blommor, så kan jag inte låta bli att tänka på det rykte som vi svenskar har haft och kanske har kvar. Det kanske är sant att vi ett av världens tråkigaste folkslag?

Eller det kanske finns några här som tycker det är en klassfråga?

Kom igen nu boys inte fasen menar ni på fullt allvar att det är pinsamt att ge en blomma? Eller är det så illa att när ni skall göra er till för era käraste så drar ni på er era bruna mjukis brallor och börjar städa där hemma? :D

Det verkar som om ni blivit helt uppslukade av feminismen i Sverige. :o

Silom

Bäste Herr Si Lom, känns lite fattigt bara med blommor när det ju finns diamanter och sen är vi ju många här som inte behöver fjäska för att få ett gratis nyp.

Storsnoppen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns en tid när svenska kvinnor föll som furor för sydeuropeiska män. Dessa charmörer kunde snacka brallorna av vilken svensk tjej som helst. Det var väl ungefär samma veva som den svenske mannen fick sitt rykte att vara osexig, dåligt klädd och allmänt tråkig och opassionerad. Jag undrar om det till och med inte var mer intressant att prata fackföreningsrörelse och politik framför att gå ut och äta och dricka gott med sin lilla tjej. Med andra ord, den svenska männen blev ordentligt frånåkt av den sydeuropeiska mannen.

När jag nu hör att det 2009 finns svenskar som tycker det är pinsamt att uppvakta en tjej med blommor, så kan jag inte låta bli att tänka på det rykte som vi svenskar har haft och kanske har kvar. Det kanske är sant att vi ett av världens tråkigaste folkslag?

Eller det kanske finns några här som tycker det är en klassfråga?

Kom igen nu boys inte fasen menar ni på fullt allvar att det är pinsamt att ge en blomma? Eller är det så illa att när ni skall göra er till för era käraste så drar ni på er era bruna mjukis brallor och börjar städa där hemma? :D

Det verkar som om ni blivit helt uppslukade av feminismen i Sverige. :o

Silom

Jag vet inte vilket värde du lägger i att ge blommor, men det verkar som den "vanliga" svenska mannen inte bara kommit ikapp dig utan även gått om ett par år. Menar du att det skulle vara en bedrift att ge blommor? Att det gör en till en riktigt charmör och kvinnokarl eller nått haha. Ja, du har nog missat ett decenium eller så i hur man uppvaktar.

Själva akten att ge blommor är ju inte pinsamt, dock är det pinsamt om man tror det är en bra strategi när man uppvaktar, möjligen är det ok i en nära relation, men där är det ju ok att vara nördig.

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fanns en tid när svenska kvinnor föll som furor för sydeuropeiska män. Dessa charmörer kunde snacka brallorna av vilken svensk tjej som helst. Det var väl ungefär samma veva som den svenske mannen fick sitt rykte att vara osexig, dåligt klädd och allmänt tråkig och opassionerad. Jag undrar om det till och med inte var mer intressant att prata fackföreningsrörelse och politik framför att gå ut och äta och dricka gott med sin lilla tjej. Med andra ord, den svenska männen blev ordentligt frånåkt av den sydeuropeiska mannen.

När jag nu hör att det 2009 finns svenskar som tycker det är pinsamt att uppvakta en tjej med blommor, så kan jag inte låta bli att tänka på det rykte som vi svenskar har haft och kanske har kvar. Det kanske är sant att vi ett av världens tråkigaste folkslag?

Eller det kanske finns några här som tycker det är en klassfråga?

Kom igen nu boys inte fasen menar ni på fullt allvar att det är pinsamt att ge en blomma? Eller är det så illa att när ni skall göra er till för era käraste så drar ni på er era bruna mjukis brallor och börjar städa där hemma? :D

Det verkar som om ni blivit helt uppslukade av feminismen i Sverige. :o

Silom

Om jag inte missminner mig så hade Silom i tidigare TT och MPR liv en favoritgåva till sin dam.

En pickup var det väl, va?

Och då är ju blommor blahablaha, i all fall enligt Fru Vax. :rolleyes:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe,

Min avsikt med denna tråd var ju inte att klassa blomstergåvor som något bra eller dåligt. Jag var bara lite nyfiken på vad era thaidamer egentligen tycker, och om det eventuellt fanns någon skillnad i den inställning västerländska damer har till denna form av uppvaktning.

Men det är väl förstås väldigt individuellt, man kan väl bara uttala sig om den man känner väl. Fru Chang medger att den thaidam som har ont om pengar sannolikt är något kluven inför en påkostad blomstergåva.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns verkligen som om det behövs en omröstning för att besvara den kluriga frågan hurvida blomstergåvor är en framgångsstrategi för forumisterna.

Röststarke Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns verkligen som om det behövs en omröstning för att besvara den kluriga frågan hurvida blomstergåvor är en framgångsstrategi för forumisterna.

Röststarke Arne

Ja, exactemente!

Arne kan väl börja med vad han föredrar. Är det en banan som gäller eller? Frukt är säkert nyttigare än blommor.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, jag är själv inte särskilt förtjust över att behöva ge bort något, då avstår jag hellre.

Avståndige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, jag är själv inte särskilt förtjust över att behöva ge bort något, då avstår jag hellre.

Avståndige Arne

Gäller det även i sängen?

Nyfikne Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller det även i sängen?

Nyfikne Herr Chang har talat.

Bäste Herr Fodervärd, att laborera med blommor eller frukt i sängen bör Ni i möjligaste mån undvika.

Det kan vara svårt nog ändå.

Sex och låg en Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Två kvinnor...

... är ute på stan för att shoppa då dem plötsligt ser brunettens kille komma ut från en blomsteraffär med hela famnen full av blomster.

- Fan, säger brunetten, nu är min kille ute och köper blommor till mig igen!

- Gillar du inte blommor? frågar blondinen.

- Jodå, svarar brunetten, men han köper aldrig blommor till mig utan att ha en massa förväntningar efteråt och jag har inte lust att ligga på rygg med benen i vädret hela helgen...

Blondinen blir tyst och fundersam och frågar försiktigt:

- Har du ingen vas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vilket värde du lägger i att ge blommor, men det verkar som den "vanliga" svenska mannen inte bara kommit ikapp dig utan även gått om ett par år. Menar du att det skulle vara en bedrift att ge blommor? Att det gör en till en riktigt charmör och kvinnokarl eller nått haha. Ja, du har nog missat ett decenium eller så i hur man uppvaktar.

Nu ska du inte ifrågasätta Silom's kunskaper i kvinnocharmerande. Han visade ju faktiskt i en bildtråd for några veckor sedan hur han tog med nya kärleken (sas det) på en 3-veckors resa till Pattaya med tillhorande besok pa girlie-bars. Kan det bli mer romantiskt än så? Om en man med den utsokta forståelsen for vad kvinnor gillar ger dig ett råd så ska du bara tacka och ta emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambo från Udon älskar att få blommor från mig! Men tyvärr så dör de ganska så fort, då "vi" lätt glömmer av att ge dem vatten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad man inte ska ge är perfym eller knivar.

Har gjort båda misstagen.

Trodde alla damer gillade lite perfym men nää, antydde tydligen att hon luktade illa.. :huh:

Knivarna var värre, hackade och fejade massor i köket så köpte riktigt fina knivar... Antydde att jag ville döda henne (annan dam). :suicide:

Blommor är nog neutralt och fint, många gånger tas en gåva väldigt personligt. :whistle:

Håller mig till pengar eller så får hon själv köpa vad hon vill ha. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vilket värde du lägger i att ge blommor, men det verkar som den "vanliga" svenska mannen inte bara kommit ikapp dig utan även gått om ett par år. Menar du att det skulle vara en bedrift att ge blommor? Att det gör en till en riktigt charmör och kvinnokarl eller nått haha. Ja, du har nog missat ett decenium eller så i hur man uppvaktar.

Själva akten att ge blommor är ju inte pinsamt, dock är det pinsamt om man tror det är en bra strategi när man uppvaktar, möjligen är det ok i en nära relation, men där är det ju ok att vara nördig.

Hehe så nu försöker du utge dig att vara talesman för den "vanliga" svenske mannen? Härligt... du får mig att må riktigt bra. Jag blir ännu gladare när jag läser citat. "själva akten" att ge blommor... bara genom ditt sätt att uttrycka dig, så visar du ju hur jobbigt du tycker det är att spontant ge lite blommor till någon du tycker om. För att uttrycka det i klartext så är du jävligt oerfaren och förmodligen lika osäker på dig själv. Men du kan ju börja småträna på morsan när hon har namnsdag och morsdag så kanske du snart kommer över dina fobier.

Beträffande mina egna erfarenheter/kunskaper när det gäller att uppvakta en tjej/kvinna så tänker jag inte diskutera detta med dig. Lycka till i den bruna sammetkostymen, du är säkert riktigt söt i den.

Mvh

Silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte missminner mig så hade Silom i tidigare TT och MPR liv en favoritgåva till sin dam.

En pickup var det väl, va?

Och då är ju blommor blahablaha, i all fall enligt Fru Vax. :rolleyes:

Hahaha så fru Vax har fått upp ögonen för herr Siloms favoritgåva.. jag förstår att några halvtorra blommor står sig slätt mot en glänsande picup. :D Hoppas jag inte ställt till med några familjeproblem genom detta. ;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska du inte ifrågasätta Silom's kunskaper i kvinnocharmerande. Han visade ju faktiskt i en bildtråd for några veckor sedan hur han tog med nya kärleken (sas det) på en 3-veckors resa till Pattaya med tillhorande besok pa girlie-bars. Kan det bli mer romantiskt än så? Om en man med den utsokta forståelsen for vad kvinnor gillar ger dig ett råd så ska du bara tacka och ta emot.

Haha gillar ditt inlägg! Visst gillar tjejer både blommor och girlie bars... kanske mest i kombination...? :whistle:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad man inte ska ge är perfym eller knivar.

Har gjort båda misstagen.

Trodde alla damer gillade lite perfym men nää, antydde tydligen att hon luktade illa.. :huh:

Knivarna var värre, hackade och fejade massor i köket så köpte riktigt fina knivar... Antydde att jag ville döda henne (annan dam). :suicide:

Blommor är nog neutralt och fint, många gånger tas en gåva väldigt personligt. :whistle:

Håller mig till pengar eller så får hon själv köpa vad hon vill ha. :great:

Ha ha ha, där hade du otur med dina gåvor.

Pengar till tjejen så hon kan köpa vad hon vill är ju bra, men mest romantiskt är nog ändå att köpa blommor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel med en moppe,den har ju hela släkten nytta av, :whistle: romantik blaha det är värdet som gäller :crazy: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel med en moppe,den har ju hela släkten nytta av, :whistle: romantik blaha det är värdet som gäller :crazy: Mvh Måne

Ja, har man taskig erfarehet med förhållanden så kan man ju skippa romantiken, då kan man ju resonera som dej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...