Jump to content
IGNORERAD

När börjar handläggningtiden för UT att räknas?


King kong

Recommended Posts

När ifrån börjar väntetiden för UT börja räknas?

Är det ifrån när pappren lämnas in på ambassaden lr när tanten varit på intejuv lr när MIG får pappren av mig i sverige?

"10 4 bend over and out "

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej King kong,

Väntetid UT räknas från att man lämnat in ansökan på ambassaden.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Då får man hoppas tanten kanske kommer i Okt-Nov. Lämnade in pappren på ambassaden den 22 april och hon var på interjuv den 12 juni. Men jag fick mina pappren förra torsdagen. Tycker det var en lång väntan. Men jag ringde och frågade och då sa dom att det beror på vilken enhet man kommer till. Dom jobbar visst lite olika.

"10 4 bend over and out "

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej King kong,

Efter att du lämnat in dina papper så ska det inte dröja så länge. Vanligen mindre än en månad, kanske bara några veckor.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å shit!

Jag ska ju ner 28 Aug-23 Sep till Omkoi igen :thumbsup: . Fast den här gången åker min morsa o farsa mé också.

Kanske går att fixa med henne på planet hem :)

"10 4 bend over and out "

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring om nån vecka och kolla hur långt ärendet kommit, kan ge några dagars snabbare hanteringstid om man är lite artigt nyfiken. Jag ringde två gånger och efter andra samtalet kom belutet på posten efter två dagar. Du kan väl köpa en biljett som är ombokningsbar så Ni får sällskap hit, hon uppskattar det helt säkert med tanke på all omställning, lycka till.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

.men jag ringde och frågade och då sa dom att det beror på vilken enhet man kommer till. Dom jobbar visst lite olika.

Dom har väl lite olika arbetsbelastning kan man säga , läste nånstans på Migrationsverket hemsa att tex. Sthlm , Gbg & Malmoe hade mellan 12-18mån. handläggningstid medans tex. Norrköping hade "upptill" 4mån. handläggningstid , Thank God i live near near Norrköping!  ;D

Jaja , vi får väl se hur det går med den biten! Den som väntar på nåt gott , väntar alles för länge!  :laugh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Rogigoal

Quote

Dom har väl lite olika arbetsbelastning kan man säga , läste nånstans på Migrationsverket hemsa att tex. Sthlm , Gbg & Malmoe hade mellan 12-18mån. handläggningstid medans tex. Norrköping hade "upptill" 4mån. handläggningstid , Thank God i live near near Norrköping!  ;D

Jaja , vi får väl se hur det går med den biten! Den som väntar på nåt gott , väntar alles för länge!  :laugh:

Har väl ingen betydelse var i landet man bor,ansökan skickas väl till den del som har minst arbetsbelastning.

Bor i sthlm men ansökan beviljades i västerås..

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är handläggninstiden i sverige så är den för UT p.g.av familjeskäl inte så himla lång, bör inte vara mer än max 2 månader, man ser dock mer kritiskt på "korta" förhållanden utan tidigare besök i svedala, då kan det komma att behövas intervju även för den svenska medborgaren annars räcker det med noga ifyllda dokument, skicka många bilder, ev flygbiljetter där man kan se att man rest tillsammans o.s.v. Ju mer dokument ju snabbare tid konstigt nog.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har väl ingen betydelse var i landet man bor,ansökan skickas väl till den del som har minst arbetsbelastning.

Bor i sthlm men ansökan beviljades i västerås..

Aha .. hade ja ingen aning om .. så varför utlokalicerar dom inte Migrationsverkets beviljande enhet till Swappavara då om det inte spelar nån roll vart dom ska stöta &  blöta ärendet??

Knepigt det här tycker ja ..

Jävligt typiskt .. nu hittar jag så klart inte vart jag såg det där om olika väntetider på Migrationsverket , hittar bara det hära!  :rolleyes3:

Quote

Uppehållstillstånd på grund av anknytning till någon i Sverige

Ansökan som lämnats in vid svensk ambassad eller konsulat

Det tar normalt inte mer än sex månader från det att ansökan lämnas in på ambassaden eller konsulatet tills Migrations­verket fattar beslut.

Det kan ta längre tid om

    * ansökan behöver kompletteras

    * det krävs DNA-analys för att fastställa ett släktskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Rogigoal

Quote

Aha .. hade ja ingen aning om .. så varför utlokalicerar dom inte Migrationsverkets beviljande enhet till Swappavara då om det inte spelar nån roll vart dom ska stöta &  blöta ärendet??

Knepigt det här tycker ja ..

Jävligt typiskt .. nu hittar jag så klart inte vart jag såg det där om olika väntetider på Migrationsverket , hittar bara det hära!  :rolleyes3:

Beror väl på vilka städer som har beslutsfattning,tror det bara finns ett fåtal.

Mina erfarenheter är sju år gamla o kanske inte gäller idag...

SKÅL

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Beror väl på vilka städer som har beslutsfattning,tror det bara finns ett fåtal.

Mina erfarenheter är sju år gamla o kanske inte gäller idag...

SKÅL

Har varit på Mig. i Norrk. 2ggr. & det ser faktiskt ut att vara på riktigt .. stort hus med texten "Migrationsverket" på , fullt med hotten-tottar i väntrummet & dom beviljar bla. "uppehållstillstånd för besök" på stående fot .. men vad f-n vet jag .. amatör på det här området faktiskt! 

"Skrålar Tebax"    drink3.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...