Jump to content
IGNORERAD

En tråd för positiva erfarenheter i Thailand


Jive

Recommended Posts

Jag börjar och hoppas på efterföljare.

För två dagar sedan var min fru inne på ett postkontor i Pattaya och lämnade ett paket, innehållande två mobiltelefoner, för leverans till föräldrarna i byn utanför Buriram. Kostnad 74 Baht.

Hon frågade om hon kunde få en bekräftelse när paketet var framme hos mottagaren och fick svaret: "det ordnar vi".

Idag fick hon ett sms från posten , att nu är paketet överlämnat till adressaten.

:clapping:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    4

  • Herr Chang

    3

  • Vaxet

    2

  • Sune2000

    2

Mest aktiva i denna tråd

Kul att det funkade för dig!

Jag skickade i somras ett paket från Sverige till Thailand.

Innehåll, svensk senap, anjouvis, en leksak till vår son Ken, 2 dataspel, samt ett kuvert med 100 svenska kronor.

Allt kom fram, utan kuveret med 100 lappen, och ändå så såg paketet helt oöppnat/orört ut.

Måste vara något magiskt, eller?

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att det funkade för dig!

Jag skickade i somras ett paket från Sverige till Thailand.

Innehåll, svensk senap, anjouvis, en leksak till vår son Ken, 2 dataspel, samt ett kuvert med 100 svenska kronor.

Allt kom fram, utan kuveret med 100 lappen, och ändå så såg paketet helt oöppnat/orört ut.

Måste vara något magiskt, eller?

Tjena Vaxet grattis i efterskott ,den anjovisen var nog ganska blaskig när den kom fram :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra dagen jag var i Thailand, så stoppade en tjej upp händerna längs mina kortbyxeben...

Hon hade ett rum alldeles intill... Det var positivt!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

För 12 år sedan så landade jag i Thailand för första gången...Och jag har inte slutat förundrats sedan dess, längtar konstant tbx oavsett var i världen jag råkar befinna mej.

Det landet med det klimatet och dom innevånarna, kan man göra annat än älska??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så otroligt roligt att spela golf i Thailand. När man träffade lilla gumman var skithäftigt

Ohh hur gick det med gumman, jag hoppas att du inte träffade huvudet...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att det funkade för dig!

Jag skickade i somras ett paket från Sverige till Thailand.

Innehåll, svensk senap, anjouvis, en leksak till vår son Ken, 2 dataspel, samt ett kuvert med 100 svenska kronor.

Allt kom fram, utan kuveret med 100 lappen, och ändå så såg paketet helt oöppnat/orört ut.

Måste vara något magiskt, eller?

Det var ju ett helt exemplariskt agerade av det thailändska tullverket eftersom det är förbjudet att sända pengar medelst post/paket.

Kul att se att det fungerar.

Positive Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin

Åker den 13 oktober och förhoppnigsvis blir man farsa runt den 22. Så det går bra. Sedan får man kämpa för att få lilla livet till sverige. Så fort som möjligt-

Hoppas allt är bra med dig också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ett positivt provresultat men de sade att det var negativt..eller var det tvärt om :bag:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

För två dagar sedan var min fru inne på ett postkontor i Pattaya och lämnade ett paket, innehållande två mobiltelefoner, för leverans till föräldrarna i byn utanför Buriram. Kostnad 74 Baht.

Snack, så billiga mobiler finns inte

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Aah... min mest positiva upplevelse i Thailand? Givetvis bortsett från när jag träffade fru Chang får jag nog utse något som hände i Isaan.

Vi är på besök i fru Changs hemby, och fru Chang ger sig iväg på något ärende. Där sitter jag och föreställer mig en trist dag utanför svärfar Changs hus, men så dyker det upp ett fordon med ett antal bybor. Engelskan är ganska knackig hos dom, men jag förstår åtminstone att dom ber mig följa med. Vi åker iväg och först hämtar man ris på ett ställe som sedan avlämnas på ett annat ställe. Där visar man på en fiskodling och annat. Sen blir det en tur på landsbygden med stopp här och där. Bland annat vid en sjö där vi tar ett bad. Vi kommer också till byns dagis vilket blir en något bisarr upplevelse (vilket jag gillar ;-), inte minst för att en munk dyker upp och tycker att jag ska skänka lite till dagiset (vilket jag vid senare tillfälle gör, just då hade fru Chang snott min plånbok).

Det finns alltså ett tempel bredvid dagiset, så då får man sig en ingående tur av området. Jag lämnade över min videokamera till en av thaiungdomarna i sällskapet och han dokumenterade noggrannt, inklusive muntliga kommentarer som fastnade på videon. Jag uttryckte intresse för ett litet hus som var beläget på en kulle, och man var snabba att visa mig att där sov munkarna. Jaja, och så vidare. Kommer inte ihåg allt just nu.

Hur som helst var det en totalt oväntad utflykt, och fru Chang blev minst sagt överraskad när jag berättade på kvällen. Poängen är att inga pengar var inblandade, detta gjorde dessa bybor av ren vänlighet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En positiv av en negativ grej va när vi hälsade på Frugans kusin i fängelset i Nong khai. Man får tydligen inte visa bilder eller ha kameran med vid besök men just idag sa thaivakterna att klart farrang får visa lite bilder från de bröllop vi hade och på hans son som var med på bilderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag tycker mycket är tilltalande med Thailand som maten, klimatet ja till och med Isaan o.s.v. så vill jag här ta tillfället i akt och hylla thaitjejen. Det är trots allt hon som är det mest positiva med Thailand som jag ser det.

Jag har varit ihop med asiatiska tjejer från bl.a. Kina och Filippinerna, men det är ändå hittills thaitjejen som väcker störst känslor och det är thaitjejen som får hjärtat att banka till extra. Hon är normalt otroligt glad, charmig, sexig och kvinlig på samma gång. Visst kan hon ibland vara som en vild tiger, men hellre lite respons än ett halvdött paket som snällt står kvar där man sätter henne. Lite utmaning är aldrig fel. ;)

Visst finns det konstigheter också hos vissa thaitjejer, det skall inte förnekas. Men för det mesta är det ganska lätt att genomskåda om man är lite lyhörd och har några gram sunt förnuft. I det stora hela så vinner thaitjejen och jag har övervägande positiva erfarenheter av thaitjejer, även om en del konstigheter förekommit. :yes:

Skit samma om tjejen kommer från baren eller från någon välbärgad familj. Konstigheter kan man råka ut för i alla samhällsklasser. Min erfarenhet säger att om man bara respekterar tjejen och är ärlig mot henne, så ger hon tillbaka med ränta. :great:

Ja detta var några av mina positiva erfarenheter i Thailand.

Hälsningar

Silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick en öl med en avsugning på Pump Station i Pattaya.

Har jag aldrig fått i Sverige, och det tyckte jag var trevligt och positivt :drinks:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick en öl med en avsugning på Pump Station i Pattaya.

Har jag aldrig fått i Sverige, och det tyckte jag var trevligt och positivt :drinks:

Fick och fick...

Ja, var det gratis så var det förstås mycket trevligt och positivt!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick och fick...

Ja, var det gratis så var det förstås mycket trevligt och positivt!

Herr Chang har talat.

HC, nu skall du inte märka ord, klart att jag inte "fick" ölen ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

HC, nu skall du inte märka ord, klart att jag inte "fick" ölen ;)

Aha, men du fick ändå något på köpet?

Tror nog de flesta här är intresserade av var man kan få en så lockande deal...

Eller vänta lite nu, beror förstås på vad ölen kostade ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller vänta lite nu, beror förstås på vad ölen kostade ;-)

Var länge sedan nu, vi snackar 2003... och ölen var dyr, har för mig den gick på över 500 baht :P

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang,det får du även i Sverige men inte med samma kvalitet. :whistle: // anders

Då undrar man ju genast om det är ölen eller avsugningen som inte håller samma kvallitet i Sverige?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Då undrar man ju genast om det är ölen eller avsugningen som inte håller samma kvallitet i Sverige?

Misstänker att inte nått av dessa kan vara bättre i kalla svedala.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...