Jump to content
IGNORERAD

Ville bara skriva ner några rader...


edvardpop

Recommended Posts

Om jag sluter ögonen kan jag nästan förnimma bilden av dig gåendes brevid. Vi har precis stigit av bussen efter att ha tillbringat

några timmar i Phuket Town och är nu på väg ner till det internetcafè på Thanon Pisitkoranee i Patong där du jobbar. Det är första

gången vi befinner oss utanför din arbetsplats på tu man hand efter mycket tjat från min sida.

Du är klädd i en ljusblå pique, mörka åtsittande jeans och den där Manchester United kepsen jag köpte åt dig ett par dagar tidigare

när jag var inne på Central en sväng. Jag som brukar hålla på Arsenal. Plötsligt har din hand funnit min och det är svårt att undgå

förtjusningen som sprider sig i ditt anskikte då det är första gången. "Sanuk" säger du blygt med ett förläget leende på läpparna.

Det tyckte jag med...

Solen kommer nog aldrig mer skina så som den gjorde då men jag förstår att du till sist tröttnade på att vänta.

Egentligen har jag bara mig själv att skylla. Hej då Chaleaw.

bangkok100208-110208037.jpg

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gnagarn1891

    5

  • Avregistrerad clion

    4

  • korp

    3

  • BanFang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Den är fint skriven...

Man lever in i din korta text.

Kam lang jai ...

Mvh

Magrood

- mitt under skiten -

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Håller med (kanske ringa kolla hau are yuo) :preved:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Så j#vla bra utryck på ditt tillstånd, orginelt och ett stort tack...hände mig i helgen att vi lämnade vårt fårhållande efter 2 år..underbara år, men vad som händer oss MPR:re delger vi sällan i känslor på ett sånt diskret sätt.

Lycka till

Chock dee

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt edvard.. men detta verkar vara en tråd för dig och din kärlek, och jag ber om ursäkt att jag blandade in mig i detta... :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt edvard.. men detta verkar vara en tråd för dig och din kärlek, och jag ber om ursäkt att jag blandade in mig i detta... :drinks:

detta e ju ett forum och det är sådana som dig som gör styrkan i att du lägger dig i...hjälper nog edvarpop :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Några rader som det från början var tänkt blev tydligen till fler. Jag har ju aldrig varit så mycket för att

snacka en massa. Förutom på fyllan ibland då promillehalten kanske blivit aningen för hög. Knåpar nog oftast

hellre ihop lite text då och då när andan faller på. Dessutom har jag ändå varken vare sig lust eller kraft

till att företa mig något annat för tillfället. Kroppen känns egendomligt matt, nästan som förlamad.

Ungefär som om man råkat ut för en influensa. Jag hade föredragit om det varit så men termometern visade inga

som helst tecken på feber. Men träna är bara att glömma. Jag känner igen symptomen men det var ganska länge

sedan nu som jag råkade ut för dem. Magen är inte heller som den brukar och toalettbesöken har skett i tätare

intervall än vanligt trots avsaknaden av matlust. Detta alltsedan du berättade om någon som du träffat sedan

en tid tillbaks när du varit på besök hos din syster. Denne någon som du nu kallar din thailändska pojkvän.

Din sjuka mamma har tydligen fått nyheten tidigare än mig och verkar tycka att det skulle vara en bra ide om ni

gifte er och jag förstår mycket väl att hennes ord väger tyngre än mina. Men när jag betraktar alla bilder och

filmklipp som samlats i min laptop med dig slår det mig alltmedans ögonen tåras att jag aldrig förr saknat dig

så mycket. Nu när det är för sent. Först nu när jag skulle kunna tänka mig att göra allt som stod i min makt

för att gå hela vägen.

bangkok100208-110208038.jpg

Bangkok181207-241207051.jpg

Bangkok251207-281207017.jpg

bangkok_dec_2006_1278-1.jpg

OutsideSunetCafe.jpg

Om några veckor, månader eller år kommer man förmodligen skaka avvärjande på huvudet åt denna lilla privata

och kanhända ganska så pinsamma utfläkning på ett forum som handlar om Thailand men jag orkar inte bry mig

om det för närvarande. Kanske framstår jag som någon patetisk drama queen? Det må va hänt i så fall. Man är

väl helt enkelt inte tillräckligt hårdhudad antar jag. Men jag är ganska så säker på att det finns någon

där ute som känner igen sig.

Denna sammanfattning över sakernas tillstånd idag den 25 december känns egentligen ganska så futtig. I synnerhet

i jämförelse med hur David McComb tillsammans med The Triffids förmedlar känslan av uppbrott och förlust i form av

sång och musik i majestätiska "Wide Open Road". En gång såg jag ett klistermärke som det stod "Music is your only

friend" på. Jag skulle aldrig kunna drista mig till att påstå att det är så det är. Men ibland är det nästan så

det känns.

Well the drums rolled off in my forehead

and the guns went off in my chest

Remember carrying the baby for you

Crying in the wilderness

I lost track of my friends, I lost my kin

I cut them off as limbs

I drove out over the flatlands

hunting down you and him

The sky was big and empty

My chest filled to explode

I yelled my insides out at the sun

At the wide open road

it's a wide open road, it's a wide open road

How do you think it feels

sleeping by yourself?

when the one you love, the one you love

is with someone else

Then it's a wide open road

It's a wide open road

And now you can go any place

that you ever wanted to go

I wake up in the morning

thinking I'm still by your side

I reach out just to touch you

then I realise

It's a wide open road

It's a wide open road

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst är det konstigt Edvardpop att det är först när man inte längre förmår nå en kär person som man plötsligt inser hur mycket denne faktiskt betydde. Men det är väl bara att stoppa erfarenheten i backfickan och försöka komma ihåg den när nästa liknande tillfälle uppenbarar sig. För det gör det med all säkerhet förr eller senare.

Tack för att du delar med dig så länge!

Ps tar bort knasens och jannegbgs ot diskussion om bartjejer. Ta det spörsmålet någon annanstans.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

det e sånt som händer edvard själv va jag gift i 17år innan. gick ner 10 kilo huga.det väntar nya älsklingar runt hörnet :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Du Edvard, Du skall veta att Du inte är ensam om de symptom Du så väl beskrivit, men, det finns en morgondag även om gryningen känns avlägsen.

Har haft lyckan att träffa en alldeles underbar kvinna igen, är säker på att Du kommer att finna en ny lycka i livet också, bara man väntar och att viljan finns så går solen upp i österlandet var dag.

Hade och lycka till.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du Edvard, Du skall veta att Du inte är ensam om de symptom Du så väl beskrivit, men, det finns en morgondag även om gryningen känns avlägsen.

Har haft lyckan att träffa en alldeles underbar kvinna igen, är säker på att Du kommer att finna en ny lycka i livet också, bara man väntar och att viljan finns så går solen upp i österlandet var dag.

Hade och lycka till.

Baa

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja edvardpop,

Tror inte det är särskilt många på detta forum som klandrar dig för denna tråd, allra minst jag.

Det är väl naturligt att vilja skriva av sig lite när sådant här händer.

Men många möjligheter återstår! Man lär sig av misstagen...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

kämpa på edvardpop

hjälper kanske inte så mycket nu,

men det blir bättre

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Om några veckor, månader eller år kommer man förmodligen skaka avvärjande på huvudet åt denna lilla privata

och kanhända ganska så pinsamma utfläkning på ett forum som handlar om Thailand men jag orkar inte bry mig

om det för närvarande.

Absolut inte pinsamt utan det är stark av dig att visa dina känslor öppet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att de flesta med lite livserfarenhet vet vad du nu går igenom. Men det är bättre att älska en gång för mycket än aldrig våga släppa in kärleken, som ganska många gör.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har hänt? Blev du dumpad av en tjej för hon inte orkade vänta på dig längre? Du kanske skulle ha haft lite mer fart och ordnat saker?

Alltid lika jobbigt när relationer slutar, oavsett orsakerna...hoppas du mår bättre snart. :drinks:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Korp.

Du verkar ta över som MPR´s stora positivist. :rolleyes:

Skämt åsido. Var inte för dum eller kaxig. Det förlorar du bara på dig själv.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Korp.

Du verkar ta över som MPR´s stora positivist. :rolleyes:

Skämt åsido. Var inte för dum eller kaxig. Det förlorar du bara på dig själv.

MVH BanFang

Jag retades ju bara lite, lite humor mitt i missären brukar ju göra saker bättre :yes:

Ett noga användade av smiles är dock viktigt för att förmedla goda avsikter.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...