Jump to content
IGNORERAD

Hur många svenskar bor i Thailand?


Joints

Recommended Posts

En enkel fråga som antagligen inte är så enkel att besvara. Hur många svenskar bor permanent i Thailand? Med permanent menas året om och inte något halvtidsboende.

Själv så gissar jag på cirka 12.000. Kanske finns det någon som har de rätta siffrorna eller vill göra en kvalificerad gissning?

Så, vad tror ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Thailand

Hej,

12000!

Det var inte dåligt. Jag hade nog gissat på mindre än hälften, men har absolut inga belägg, utan det var bara ett antagande. Det vore intressant om det finns någon tillförlitlig sådan.

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej,

12000!

Det var inte dåligt. Jag hade nog gissat på mindre än hälften, men har absolut inga belägg, utan det var bara ett antagande. Det vore intressant om det finns någon tillförlitlig sådan.

Du har nog rätt. Jag tänkte inte så länge innan jag drog till med en gissning. Min nya gissning är på 4752 stycken svenskar.

Är det verkligen inte någon som har en kvalificerad gissning att komma med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt NSO (National Statistics Office) så bodde det 670 Svenskar permanent i Thailand år 2000.

Link to comment
Dela på andra sajter

Först, jag kan inte svara på din fråga, men jag är iallafall en som bor här året runt och har gjort så i 9 år nu.

\\\ Herr Jim har tjatat ///

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt ambassaden så var det ungefär 600 svenskar skrivna i Thailand förra året.

Eller var det kanske bara i Bangkok?

Får kolla upp det.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju massor med svenskar här som fortfarande är skrivna i Sverige men som bott här på heltid sen flera år tillbaka.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det finns ju massor med svenskar här som fortfarande är skrivna i Sverige men som bott här på heltid sen flera år tillbaka.

Bra sagt! Det finns säkert minst 4000 sådana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag träffat 10 Svenskar så är en skriven här. Då skulle det betyda att cirka 6-7000 Svenskar bor här. Jag har säkert fel men det är min gissning.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns säkert många svenskar som är i landet illegalt,  vet en svensk som fick en stroke

för nåt år sen,  han hade cirka 8 års overstay

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Thailand

Hej,

Quote

4752

Det låter som alldeles för få, jag tror på 4755

CT in Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...