Jump to content
IGNORERAD

Fotboll och bärs


Guest Atom

Recommended Posts

Om dryga två veckor (10:e oktober) är det dags for Sverige att mota Danmark i en nästintill helt avgorande VM-kvalmatch (fotboll for de som undrar). Vi var några stycken som var på Sport Corner (Bangkok) och såg fornedringen senast vi mottes men den här gången blir det andra bullar.

Jag har inte kollat om Sport Corner och/eller någon annan bar visar matchen men det har vi ju tid att kolla upp. Matchen borjar 20:00, vilket borde bli 01:00 här i Thailand, så vi har gått om tid att komma i bra form på något trevligt ställe innan matchen.

Några som är intresserade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter intressant, sist var jag på lópera vinbar som lägligt hade bjudit in lite skandinaver efter stängningsdags för fotboll, vin, snacka och öl.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen inte fler som är i Bkk och ar intresserade av att träffa forummedlemmar samt dricka bärs och skrika "Heja Sverige"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visste jag kunde lita pa dig Wille.

Hur är det med Pattaya-Jomtien gänget? När ska ni våga er upp till storstan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen inte fler som är i Bkk och ar intresserade av att träffa forummedlemmar samt dricka bärs och skrika "Heja Sverige"

Skulle gärna komma, gillar Sverige betydligt bättre än Fotboll :clapping: , fast klart jag önskar vinst mot Danskarna!

Tyvärr har matchen lagts för sent, jag lämnar Bkk den 5:e

Får väl hoppas vi kan ses på VM-finalen istället!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

å glöm inte kamrorna bilder vill vi ha :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Scheisse. Jag måste tyvärr ställa in min medverkan, måste vara på Koh Chang den helgen för ett jobb.

Får hoppas att hotellet har uppkoppling snabb nog för internetsändning.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scheisse. Jag måste tyvärr ställa in min medverkan, måste vara på Koh Chang den helgen för ett jobb.

Får hoppas att hotellet har uppkoppling snabb nog för internetsändning.

Viilken lagoddsare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar inte som om matchen visas på True och jag har heller inte hittat någon pub ì Bkk som tänker visa matchen. Är det någon som vet om något av svenskställena nere i Ptt-Jomtien kommer visa matchen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandalic brukar väl visa det mesta i sportväg. Där visade dom i alla fall UNGERN-SVERIGE OCH MALTA-SVERIGE. Fast nu går matchen på svenska tv 5. De förra gick väl på sexan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandalic brukar väl visa det mesta i sportväg. Där visade dom i alla fall UNGERN-SVERIGE OCH MALTA-SVERIGE. Fast nu går matchen på svenska tv 5. De förra gick väl på sexan.

Sorry för Offtopic men är det Terry Jones på din avatar?

Är det någon som vet vilken Pub som visar matchen i Harrogate? Den som vet det blir bjuden på öl hela kvällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar vad jag är nervös inför helgens match! Ska bli galet roligt att se.

Årets match! KOM IGEN SVERIGE NU KÖR VI ÖVER DANSKARNA!

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte bara meddela att jag nu sett min sista landskamp ihop med andra svenskar/faranger då jag kommit fram till att det for otur med sig. Nedan foljer en rekapitulering over forluster som ni kan beskylla mig for:

EM2000: Jag bjod in kommunens enda andra utlänning, en belgare, for att se Sverige-Beligien; Sverige forlorade 1-2.

VM2002: Jag såg Sverige-Senegal ihop med en svensk jobbarkompis i Kina; Sverige forlorade 1-2.

EM2004: Jag såg Sverige-Holland ihop med over 100 svenskar i Hong Kong; Sverige forlorade på straffar.

VM2006: Jag såg Sverige-Tyskland ihop med en svensk jobbarkompis i Japan; Sverige forlorade 0-2

EM2008: Jag såg Sverige-Spanien ihop med wille och ett gang andra svenskar i Bkk; Sverige forlorade 1-2

VM-kval 2009: Jag har sett Sverige-Danmark två gånger med wille och XpoSweden i Bkk; Sverige har forlorat med 0-1 båda gångerna.

Forovrigt var det en mycket intressant kväll igår med en MC-tripp over hela Bkk for att hitta rätt ställe med rätt kanal så något fick man ju ändå for besväret att vara uppe mitt i natten smile.gif . Låt oss satsa på is-racing eller något med storre svenska mojligheter istället. Där borde vi ju slå Senegal iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom...Jag tror att du var i farten redan OS 1936 och tillsammans med några kompisar lyssnade till Sven Jerrings fotbollsreferat med kommentaren " japaner, japaner överallt japaner" blev klassiskt när Sverige förlorade . Lägg gärna ner några skunder på denna länk och läs vad tidningen " Nya Dagligt Allehanda" hade för åsikter inför matchen. Hoppas och tror att den tidningen inte existerar längre.

http://sv.wikipedia.mmarspelen_1936

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl förmodligen en dag likt den här som den gamle oefterhärmeliga sportreportern Bo Hanssons dräpande dom över standarden

på svenska landslagslirare utföll: Svensk fotboll har ju aldrig varit särskilt mycket att yvas över...

Fast nu när du äntligen har tagit ditt förnuft till fånga Atom, kanske vi kan se fram emot att Sverige kvalificerar sig till

nästkommande EM-slutspel istället var det nu är tänkt att spelas någonstans... ;)

I vilket fall slipper man ju bry sig om hur det kommer gå för Zlatan och kompanis vidkommanden(kanske hade de tagit sig igenom

ett tufft gruppspel och varit nöjda med det för att sedan åka på respass i åttondelen mot...Japan) där nere i Sydafrika nästa

sommar och kan koncentrera sig på det primära, nämligen fotbollen. Kommer säkerligen finnas andra lag att hålla på när fotbolls-VM

går av stapeln och som desutom spelar en attraktivare fotboll än vad de svenska landslagsgrabbarna har för vana att göra.

Eller varför inte bara sitta framför tvn och ackompanjera publikens tutande på matcherna med sin alldeles egna Vuvuzela? :crazy:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja edvardpop,

Fotbolls-VM blir säkert mycket sevärt även utan Sveriges medverkan. Frågan är bara om man då ska heja på Danmark ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja edvardpop,

Fotbolls-VM blir säkert mycket sevärt även utan Sveriges medverkan. Frågan är bara om man då ska heja på Danmark ;-)

Herr Chang har talat.

Varför inte bara hålla på det lag som spelar den roligaste och mest underhållande fotbollen? Sedan vilken nation som det gör,

strunt samma. Men det går säkert alldeles utmärkt att hålla på Danmark. Det har man ju gjort förr. Dock saknar väl dagens lag

spelare med den lyskraft vilken Michael och Brian Laudrup båda besatt under sina heydays. Om jag inte minns fel var det Lasse Kinch,

nu på tv3, som en gång uttryckte sin beundran för de danska fotbollseleganterna med följande bekännelse: När någon av bröderna

Laudrup rör bollen får jag erektion. Tja, jag antar att vi alla är olika...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...