Jump to content
IGNORERAD

Historia nu eller hur?

Jojje

Recommended Posts

Surfade efter en beskrivning av målarfärg för en båt och råkade få denna googlade grej.

Det är ju ett tag sedan, undrar vart fortsättningen är?

Postat: 04 sep 2004, 20:51 "Bibben reflekterar lite över Herr Chang.

HC är en man som skriver mycket läsvärda inlägg och startar intressanta trådar. Har alltid läst hans ord med stort intresse samt njutit av varenda ord, han är en sann krönikör. Kanske borde knäcka som det ?

Det var med stor nyfikenhet som jag träffade honom på en förfest hemma hos mig, för dryga året sen. När han kom så såg han lite bortkommen ut, sade inte så mycket och var en liten spinkig varelse (med tanke på den mängd Chang som han påstod sig inmundiga), inte alls den person som jag föreställt mig.

Nå, förfesten fortsätter och framförallt jag, Sixten och Sonjito blir lite på lyset medans HC sitter stilla i soffan och konverserar lugnt med Anna. Vi drar vidare till en Thaifest i Mölndal, där våra vägar delas.

Han fortsätter skriva mycket intressanta reflektioner och upplevelser från LOS, som jag alltid läser med stort intresse.

Sen kommer en mystisk och lite annorlunda person som utmanar HC på en ölhävarkamp. Utmanaren heter Blomman, och en anledning till att han gör det är att Blomman har en stor tatuering på ryggen av Changs logga, och HC kallar ju sig Herr Chang. HC godtar utmaningen och det skall ske i Pattis. Ska inte dra den historien nu, men i korthet så kommer Blomman till baren några dagar innan, men glömmer bort det när de ska mötas i kampen, medans HC inte hittar baren alls, så ett ordentligt antiklimax.

Stärkt av att inte förlorat, eller av revanchlusta att faktiskt hitta till baren så godtar HC ytterligare en utmaning, denna gång från en skånepåg vid namn Bahtman och nu ska det ske på Krilles bar i Lamai, Koh Samui. Alltså, en ö, ej så stor, så där borde HC hitta åtminstone. Ännu ett litet antiklimax då BM firat sin födelsedag lite väl hårt och länge dagen innan, så HC vann mycket lätt, krävdes bara 4 Chang eller så.

Väl tillbaka i Chiang Mai, så får HC lite storhetsvansinne av sin seger och utnämner två framtida event efter sitt eget namn, dock så ändras ett av dem till hans frus namn, vi kan bara gissa oss till varför ?? 5555

Först så är det Karaokespektaklet i Göteborg, vilket är en mycket trevlig tillställning då jag får tillfälle att möta en del nya ansikten från SS. HC visar sina sångfärdigheter, dock lite problem med timingen då han avlägsnar sig från scenen innan låten är slut, men det visar att HC inte är perfekt. Hans fru är också där och överglänser hans sångegenskaper med . ja... en hel del.

Denna gången så är dock HC lite mer (fri)språkig, men kanske beroende av en liten förfest hos CNX innan ? Hmmm, vad var det för fel på min förfest ???

Andra gången vi möts är under Göteborgskalaset, och nu är han lite mer pratsam.

Nästa tillställning är det som fick hans frus namn, och det var en bowlingturnering. För att inte helt förnedra mig själv så utelämnas min insats här. Detta var också en mycket trevlig tillställning, som han bjöd på dessutom, tack än en gång !!

Nu lyckades inte HC vinna men hans vapenbroder, CNX knep titeln och bucklan, även den skänkt av HC.

Nånstans däremellan så ordnar Glottiz en träff i Slottskogen, där vi spelar kubb, dricker öl och tjötar, sen efter en liten paus så utmanar HC mig på biljard, jag blir tilldelad titeln och bucklan, men har än idag lite dåligt samvete för det, då Fru Chang var oss båda överlägsna.

En liten egenhet hos HC är att när han kommit över en viss promillehalt, gungar han lite med huvudet när man pratar med honom, så man blir ju nästan sjösjuk om man ska hålla ögonkontakt med honom... 555555

Bibbens råd : Flytta inte hit med damen !!! Detta är av helt egoistiska skäl, du skriver ju nästan inget när du är här, så stanna där borta så får vi det mer kul här !!!

Bibbens avslöjande : HC har ett datauppdrag åt ett större företag, som han är ensam om (uppdraget alltså). När han behöver mer pengar (för en ny flygbiljett eller några Chang till) så slänger han in en liten bugg, som kostar lagom mycket att fixa. (OBS, detta är min mycket subjektiva och vinklade uppfattning av vad han sade i det gröna gräset i Slottskogen)

Allt detta gör att vi älskar HC för den han är, fortsätt med det och hoppas vi får förbli kompisar länge till.

Disclaimer : Allt som står här, är så som jag ser det, så kanske inte helt överersstämmande med den objektiva sanningen, även om jag inte tror det skiljer så mycket. Jag tar alltså inget ansvar för innehållet.

Mer reflektioner kommer .."

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Dela på andra sajter

Hehe, det var ju en trevlig repris av ett gammalt inlägg!

Fortsättningen... tja, det är väl som vanligt numera risk för smisk från fru Chang om jag skulle berätta hela sanningen ;-)

Hon har tyvärr skaffat sig ett antal informatörer som berättar vad jag skriver här...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...