Jump to content
IGNORERAD

Bankkonton i Thailand


Nypan

Recommended Posts

Hej !

Var i Thailand för ett par veckor sedan och tänkte jag skulle öppna konto i någon bank.

Men det gick inte så bra, för jag ville ha internetkonto så jag kan se mitt saldo mm.

Flera banker nekade mej internet, då jag inte hade A-O visa och fast adress.

Fick då tips om denna bank

http:\\www.kasikornbank.com

Vid besöket blev jag mottagen med öppna armar och ett supertrevligt bemötande, hade bara med mig mitt pass som id inget annat.

15 min senare hade jag bankbok med 500 tbh insatt AM-kort som jag sedan gick och stoppade i automaten så det aktiverades, samt att jag kunde välja en egen ny cod.

Internet kostade 300tbh som dom sedan dagen efter fanns på min mail med alla uppgifter om in loggning.

Banken kallas också Thai farmer bank.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset

Min tjejs syrra jobbar på den banken så det får vi fixa

MVH

Charlie

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får tyvärr sämre kurs vid insättning av Euro på Kasikorn Bank än på Bank of Ayuttaya, ca 1% sämre...

Funderar på att lägga ner Kasikorn pga det, de stängde av mitt kort för att jag inte betalt årsavgiften, utan förvarning eftersom jag använde ATM utomlands, så fort jag kom till Thailand kunde jag betala avgiften i ATM, har bett dem dra avgiften automatiskt.

Annars funkar det bra och det var inga problem att öppna konto, ett tips är att gå till en bank som ligger i "Farrangkvarter", som Patong, Pattaya, sukumvit i Bkk osv för där blir de inte osäkra så fort en viting visar sig.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Bangkok Bank, funkar bra, 3 dagar för överföringar från Sverige och medelande på sms när pengarna är på kontot.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har just registrerat mig för internet hos Bank of Ayudaha. :yes:

Lätt som en plätt. :great:

Och det funkade att logga in och att göra en överföring till Krung Thai Bank. :clapping:

/Keithan :)

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ni här som har internetbank, har ni minimum 3 månaders Visum eller?

Jag försökte på Bangkok Bank få internetbank men de sa bara att du måste ha minst 3 månaders Visum för att få det.

Så än en gång: Hur har ni det på Visumfronten?

<_< gubben <_<

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ni här som har internetbank, har ni minimum 3 månaders Visum eller?

Jag försökte på Bangkok Bank få internetbank men de sa bara att du måste ha minst 3 månaders Visum för att få det.

Så än en gång: Hur har ni det på Visumfronten?

<_< gubben <_<

Hur menar du nu? För att föra pengar ut ur Thailand, eller för att sätta in på ditt thailändska bankkonto från Sverige?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Siam commercial. Där kan man aktivera internetbanken med hjälp av numren på uttagskortet och pinkoden. Funkar hyfsat bra, förutom att ibland blir sidan på thai fast man valt engelska.

När jag skulle öppna kontot så var det blankt nej, tills jag nämnde att min fru hade samma bank. Vips så hade jag konto, bok och uttagskort i handen. :) Lite godtyckligt det där men när man får öppna konto. Hade inget visum eller intyg av något slag. Samma efternamn som frugan i och för sig.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ni här som har internetbank, har ni minimum 3 månaders Visum eller?

Jag försökte på Bangkok Bank få internetbank men de sa bara att du måste ha minst 3 månaders Visum för att få det.

Så än en gång: Hur har ni det på Visumfronten?

<_< gubben <_<

På din nästa resa så besöker du Kasikornbank på pattayasouthroad och öppnar ett nytt konto och samtidigt ber du om internet tjänsten.

ps. som adress så ber du om enbart elektronisk post och så sätter du din email som adress, då får du all post mailad istället för utskickad :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ni här som har internetbank, har ni minimum 3 månaders Visum eller?

Jag försökte på Bangkok Bank få internetbank men de sa bara att du måste ha minst 3 månaders Visum för att få det.

Så än en gång: Hur har ni det på Visumfronten?

<_< gubben <_<

Inga problem med Kasikorn i Chiang Rai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ni här som har internetbank, har ni minimum 3 månaders Visum eller?

Jag försökte på Bangkok Bank få internetbank men de sa bara att du måste ha minst 3 månaders Visum för att få det.

Så än en gång: Hur har ni det på Visumfronten?

60 + 60 dagarsvisum.

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ni här som har internetbank, har ni minimum 3 månaders Visum eller?

Jag försökte på Bangkok Bank få internetbank men de sa bara att du måste ha minst 3 månaders Visum för att få det.

Så än en gång: Hur har ni det på Visumfronten?

<_< gubben <_<

Se här hur det var för mej när jag startade denna tråd.

http:\\www.kasikornbank.com

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du nu? För att föra pengar ut ur Thailand, eller för att sätta in på ditt thailändska bankkonto från Sverige?

PÅ denna bank frågade dom inget om visa alls. bara passet. Klart på 15min.

http:\\www.kasikornbank.com

Se mitt första inlägg så ser du

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du nu? För att föra pengar ut ur Thailand, eller för att sätta in på ditt thailändska bankkonto från Sverige?

Hej Farang,

Jag var på Bangkok bank som ligger på Pattaya saisong lite hitom :whistle: Soi 6 :whistle: . där fick jag nobben för att jag hade glömt registrera den adress jag uppgav på Imigrations. Jag åkte ner till Soi 5 i Jomtien och reggade adressen där. Sedan åkte jag och damen till Bangkok Bank som ligger i Carefore. Där fick jag Bankbok och VISA-kort. detta var 2007, när jag var nere i april i år så gick jag till Bangkok Bank på Pattaya Saisong lite hitom :whistle: Soi 6 :whistle: och hade Pass med mig med flygplatsVisumet stämplat. Tjänstekvinnan sa till mig att jag måste ha minst 3 månadersVISA för att få Internetbank.

Nästa år får jag gå till Banken som ligger i Carefore.

<_< gubben :unsure:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ni här som har internetbank, har ni minimum 3 månaders Visum eller?

Jag försökte på Bangkok Bank få internetbank men de sa bara att du måste ha minst 3 månaders Visum för att få det.

Så än en gång: Hur har ni det på Visumfronten?

<_< gubben <_<

När jag skaffade bankkonto hade jag turistvisum. Dom ville se pass, inget annat. Som adress uppgav jag adressen till en kompis här nere.

/Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...