Jump to content
IGNORERAD

Täcker försäkringarna graviditet vid släkt/vän visa


Leksandstars

Recommended Posts

Har tänkt bjuda in min flickvän på släkt och vänbesök och har nu fått reda på att hon har blivit gravid.

Man måste ju ha försäkringar, men jag har ingen koll på om det täcker sjukhusvistelser för detta.

Måste man ligga ute med egna pengar och få tillbaka dessa senare?

Nu spinner hjärnan i 180 och behöver all hjälp jag kan få.

mvh Leksandstars

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om man kan beteckna graviditet som ett "olycksfall" i försäkringshänseende?

Men eftersom hon redan vet att hon är gravid och inte är i Sverige ännu så kan det ju vara aktuellt att kolla upp det med försäkringsbolaget innan så att ni får en försäkring som täcker det? Det varierar nog beroende på vilket försäkringsbolag man har.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte på det att kolla upp de godkända bolag som Svenska ambassaden har på sin lista.

Men har de då lust att teckna en försäkring? ja menar när hon är där och ska teckna en försäkring kanske de undrar varför hon frågar om det.

Jag ska försöka att kolla in på deras hemsidor men de flesta verkar bara ha en mail.

Hoppas på att några medlemmar här kan ta en titt i sina papper och läsa de finstilta om detta.

tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon ska väl fylla i en hälsobeklaration eller motsvarande?

Kan tänka mig att premien blir lite dyrare i och med att hon är gravid men det är väl bättre det än att stå där med antingen en försäkring som inte täcker eller att försöka skarva ihop en historia som är enkle att skjuta i sank för försäkringsbolaget?

Hur lång tid har graviditeten gått?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

helt klart måste man vara ärlig och skriva att man är gravid.

Jag har varit inne och kollat på en del hemsidor men de flesta är bara på thai

det får bli att ringa och kolla vad de har för vilkor helt enkelt.

från Bupa försäkring täcktes ingenting om graviditet, så den går helt bort.

Hon är ca 3-4 veckor in i graviditeten

Har även kollat om vi kan söka UT direkt men jag vill ju va med henne nu hela vägen liksom

Ingen förtur i nån kö i Thailand men i Sverige så kan man få förtur. det kan ju ta väldigt lång tid.

De kan väl inte göra avslag om hon bär på vårat barn?

Snälla medlemmar om ni har era försäkringspapper kan ni kolla i dem och se vad som står om detta .

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag tror inte någon försäkring täcker kostnader vid graviditet tänk igenom detta innan du bjuder hit henne varje besök hos barnmorska ultraljud kostar 969 kr här i östergötland kan skilja något mellan olika landsting. Min tjej fick ut 2 år och vi lämnade in ansökan här i sverige beslutet tog ca 4 månader.Jag fick uppfattningen att Mig inte gillar att man går den vägen jag skulle tro att ni får ut snabbare om ni söker från Thailand samt att ni begär förtur pga graviditet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tänkt bjuda in min flickvän på släkt och vänbesök och har nu fått reda på att hon har blivit gravid.

Man måste ju ha försäkringar, men jag har ingen koll på om det täcker sjukhusvistelser för detta.

Måste man ligga ute med egna pengar och få tillbaka dessa senare?

Nu spinner hjärnan i 180 och behöver all hjälp jag kan få.

mvh Leksandstars

Har du nån susning om vem som e far till barnet?

Jag tror Thailand är mycket billigare, vad gäller förlossning alltså, speciellt om tanten inte har UT.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du nån susning om vem som e far till barnet?

Jag tror Thailand är mycket billigare, vad gäller förlossning alltså, speciellt om tanten inte har UT.

MVH Tommy

Hej Tommy, jag utgår naturligtvis idag att det är jag som är fadern.

Hon ska fixa ett graviditets test och då framgår det hur lång tid som hon är på väg.

jag vill ju att hon ska vara här och inte i Thailand,,det kanske du också förstår om du skulle ha en gravid kvinna på andra sidan jordklotet. :yes:

Men jag kanske måste ta det lungt och kolla in om man kan göra UT i från Thailand som vanligt nu när det är andra omständigheter .Hit ska hon på ett eller annat sätt.

Man känner sig maktlös i denna byråkratiska djungel.

Är det någon som har lyckats att få till ett UT pga av graviditet , fast damen aldrig varit i sverige förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...