Jump to content
IGNORERAD

En titt inuti Thailand, som förhindrade coronavirus


Leni

Recommended Posts

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • SatanG

    11

  • Soengsang

    6

  • Esspe

    6

  • Atom

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

säkert en bra artikel, men bör snart räcka med corona trådar....står mej upp i halsen all ready..säger som min dam fy fan enda svenska ord hon kan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore bättre men en artikel "hur man kuvar ett folk" ingen kan väl ändå tro på siffrorna? 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte heller på antalet smittade eller avlidna sålånge det inte redovisats hur många som testats, men helt klart är det ett fåtal som slunkit undan annars skulle någon, någonstans lyckats gå förbi eventuell censur men det finns inga sådana indikationer, mycket förvånande emedan det initialt drällde av turister från Kina i Thailand. Å andra sidan, skulle det vara så att redovisade siffror ligger nära verkligheten måste man de de styrande tummen upp vad smittspridningen bekommer.

Sen får var o en tycka vad dom vill, även en utblottad har i alla fall möjligheten att komma igen, alternativet inte......

 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Leni:

 

Bra artikel.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett om siffrorna stämmer vilket dom ju inte gör för nåt land överhuvudtaget så visst fasen har Thailand klarat sig väldigt bra. 

Jag har inte varit i Sverige på 5 år men där känner jag många som haft covid. Många. 

 

I Thailand känner jag nog fler människor men jag vet inte en enda som haft covid här och ingen av mina vänner tjejen inräknad verkar känna nån heller. 

Jag har frågat många ggr men ingen känner till nån som varit sjuk. 

I Sverige finns dom överallt. 

 

Så oavsett siffrorna är det helt uppenbart att Thailand har få fall. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Baa:

Tror inte heller på antalet smittade eller avlidna sålånge det inte redovisats hur många som testats, men helt klart är det ett fåtal som slunkit undan annars skulle någon, någonstans lyckats gå förbi eventuell censur men det finns inga sådana indikationer, mycket förvånande emedan det initialt drällde av turister från Kina i Thailand. Å andra sidan, skulle det vara så att redovisade siffror ligger nära verkligheten måste man de de styrande tummen upp vad smittspridningen bekommer.

Sen får var o en tycka vad dom vill, även en utblottad har i alla fall möjligheten att komma igen, alternativet inte......

 

 

 

7 timmar sedan, skrev LTD:

Oavsett om siffrorna stämmer vilket dom ju inte gör för nåt land överhuvudtaget så visst fasen har Thailand klarat sig väldigt bra. 

Jag har inte varit i Sverige på 5 år men där känner jag många som haft covid. Många. 

 

I Thailand känner jag nog fler människor men jag vet inte en enda som haft covid här och ingen av mina vänner tjejen inräknad verkar känna nån heller. 

Jag har frågat många ggr men ingen känner till nån som varit sjuk. 

I Sverige finns dom överallt. 

 

Så oavsett siffrorna är det helt uppenbart att Thailand har få fall. 

Thailand har få rapporterade fall men om 20 000 av 100 000 testade har antikroppar men bara 3 146 rapporterade fall finns måste väl ändå censuren ha fungerat rätt bra? Hur man än räknar och vrider på sifforna så måste mörkertalet gällande antalet fall vara enormt.

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Krille:

 

Thailand har få rapporterade fall men om 20 000 av 100 000 testade har antikroppar men bara 3 146 rapporterade fall finns måste väl ändå censuren ha fungerat rätt bra? Hur man än räknar och vrider på sifforna så måste mörkertalet gällande antalet fall vara enormt.

 

/Krille

 

 

Självklart men det gäller ju även Sverige där man under lång tid vägrade testa folk. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-07-02 at 02:12, skrev Leni:

Tycker den artikeln verkar vara skriven av Anutin under cover.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LTD:

Självklart men det gäller ju även Sverige där man under lång tid vägrade testa folk. 

Ja men hur man än vrider och vänder på siffrorna så är det ju uppenbart att mörkertalet i Thailand är extremt mycket högre:

 

Thailand: 20% av de testade har antikroppar men bara 3 146 st fall rapporterade på 80 miljoner invånare 

Sverige: 6,3% av de testade har antikroppar och 70 000 st fall rapporterade på 10 milj invånare

 

Känns väl inte helt rimligt?

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Krille:

Ja men hur man än vrider och vänder på siffrorna så är det ju uppenbart att mörkertalet i Thailand är extremt mycket högre:

 

Thailand: 20% av de testade har antikroppar men bara 3 146 st fall rapporterade på 80 miljoner invånare 

Sverige: 6,3% av de testade har antikroppar och 70 000 st fall rapporterade på 10 milj invånare

 

Känns väl inte helt rimligt?

 

/Krille

 

 

Känns lite konstigt att massa folk som jag känner kom hem i dec- januari från Thailand med uppvisat symptom men inte testats då det inte var aktuellt då. Min egen konspritationsteori är att sjukdomen kom den vägen först.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

kalasbullen
On 2020-07-02 at 07:43, skrev LTD:

Oavsett om siffrorna stämmer vilket dom ju inte gör för nåt land överhuvudtaget så visst fasen har Thailand klarat sig väldigt bra. 

Jag har inte varit i Sverige på 5 år men där känner jag många som haft covid. Många. 

 

I Thailand känner jag nog fler människor men jag vet inte en enda som haft covid här och ingen av mina vänner tjejen inräknad verkar känna nån heller. 

Jag har frågat många ggr men ingen känner till nån som varit sjuk. 

I Sverige finns dom överallt. 

 

Så oavsett siffrorna är det helt uppenbart att Thailand har få fall. 

Man kan se saker som man vill. Jag har bott i Sverige i 52 år och känner ingen som har drabbats av Covid19.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Krille:

Thailand: 20% av de testade har antikroppar men bara 3 146 st fall rapporterade på 80 miljoner invånare 

Sverige: 6,3% av de testade har antikroppar och 70 000 st fall rapporterade på 10 milj invånare

 

Känns väl inte helt rimligt?

En klok iakttagelse, är ju en utopi att de ska ha klarat sig, enl myndigheterna är ju landet smittofritt, alla fall de senaste veckorna/månaden är ju importerade, samtidigt som man ser grannländerna få importerade fall från Thailand..... 

Och om nu landet klarat sig, varför sån hysteri och undantagstillstånd, naturligtvis vet myndigheterna att situationen inte är under kontroll!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-07-03 at 16:17, skrev LTD:

Självklart men det gäller ju även Sverige där man under lång tid vägrade testa folk. 

 

Ja Thailand har testat långt fler än Sverige gjort, men sånt är ju oviktigt enligt ärkejöns Anders Tegnell.

England öppnar nu upp för turister, ca 30 länder inbjudna men Sverige får stå kvar utanför och titta in genom rutan tillsammans med Rumänien och Polen.  

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Man kan se saker som man vill. Jag har bott i Sverige i 52 år och känner ingen som har drabbats av Covid19.

Helt rätt har bott i Sverige i 68 år nu och känner ingen som drabbats

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis fick läggas in i tre dagar då han fick det återhämtade sig snabbt, Sen hem igen ingen fråga var han fick det o inga prover på resten av familjen ....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Ja Thailand har testat långt fler än Sverige gjort, 

Har de knappast gjort om man ser till capita, och allt annat är ointressant.

Större delen av befolkningen har varken tillgång eller råd med ett test......smart metod för att hålla nere siffrorna iofs.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Ja Thailand har testat långt fler än Sverige gjort, men sånt är ju oviktigt enligt ärkejöns Anders Tegnell.

England öppnar nu upp för turister, ca 30 länder inbjudna men Sverige får stå kvar utanför och titta in genom rutan tillsammans med Rumänien och Polen.  

 

/ SatanG

England av alla länder ska peka finger 🙄

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev kalasbullen:

Man kan se saker som man vill. Jag har bott i Sverige i 52 år och känner ingen som har drabbats av Covid19.

Känner faktiskt två. En tjej som jobbar på äldreboende och blev smittad på jobbet, och en fd svåger som blev smittad i Ischgl. Han var väl antagligen en av de som tog hit smittan, då de vägrade provta honom eftersom det inte fanns nån smitta i Österrike, så han åkte vidare direkt till Åre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kanske att gemene Thai faktiskt inte är lika benägna att resa runt som kanske vi Svenskar eller övriga nordeuropéer.

Tror faktiskt att vi är mer för att bara nöjesresa/semestra helt enkelt.

Detta p.ga vi har mer pengar samt mer semester att spendera.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger som jag sagt flera gånger tidigare; Thailand mörkade rejält i början men numera är det nog ganska sant även om det givetvis finns tusentals fall, huvudsakligen bland trångbodda migrantarbetare.

 

Jag kommer precis hem från en kortsemester där jag pratade med VDn för ett av ett de allra största utländska företagen i Thailand. Sedan 1:a mars har de haft som policy att de inte betalar ut några sjuklöner till anställda som inte testar sig för Covid och har dessutom haft som krav att alla som känner sig det minsta krassliga måste testas för Covid och dessa tester har gjorts gratis på företaget. Han sade att de i mitten på mars hade fler antal smittade, på sina 16,000 anställda, än vad hela Thailand redovisade vissa dagar. Dock säger han också att de inte haft ett enda positivt test sedan mitten av maj. Så helt uppenbart fungerar maskbärandet och allmän acceptans av social distancing eller så har thailändare generellt en genuppsättning och/eller väder som viruset inte gillar.

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Atom:

Jag säger som jag sagt flera gånger tidigare; Thailand mörkade rejält i början men numera är det nog ganska sant även om det givetvis finns tusentals fall, huvudsakligen bland trångbodda migrantarbetare.

 

Jag kommer precis hem från en kortsemester där jag pratade med VDn för ett av ett de allra största utländska företagen i Thailand. Sedan 1:a mars har de haft som policy att de inte betalar ut några sjuklöner till anställda som inte testar sig för Covid och har dessutom haft som krav att alla som känner sig det minsta krassliga måste testas för Covid och dessa tester har gjorts gratis på företaget. Han sade att de i mitten på mars hade fler antal smittade, på sina 16,000 anställda, än vad hela Thailand redovisade vissa dagar. Dock säger han också att de inte haft ett enda positivt test sedan mitten av maj. Så helt uppenbart fungerar maskbärandet och allmän acceptans av social distancing eller så har thailändare generellt en genuppsättning och/eller väder som viruset inte gillar.

 

Intressant, vilket företag om man får vara nyfiken?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige verkar det vara som det är halv eller helkändisar + de som bott på äldreboende som drabbats av corona och avlidet.

Yngre och medelålders kanske blivit drabbade men tagit det som en vanlig förkylning, troligtvis är det så thaifolket tagit det.

De gamla som avlidet, har det över huvud taget gjorts några tester på dem?

Dessutom är det nog så att thaifolket inte är lika känsliga som de som bor i "renare" länder, typ Västeuropa eller USA.

Sedan kan man fundera över hur svensk äldrevård skiljer sig från Thais äldrevård eftersom 80 % av de som avlidet av Corona i Sverige kommer just från äldreboendena.

Bevisligen bättre att bo ensam eller tillsammans med anhöriga och vårdas i hemmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, hamnoi said:

Intressant, vilket företag om man får vara nyfiken?

Man får vara lite försiktig numera i Thailand men ett stort Amerikanskt företag inom IT-industrin.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...