Jump to content
Sign in to follow this  
Leni

En titt inuti Thailand, som förhindrade coronavirus

Recommended Posts

Naam jai

säkert en bra artikel, men bör snart räcka med corona trådar....står mej upp i halsen all ready..säger som min dam fy fan enda svenska ord hon kan

• Ge karma 3
  • Fint 4

Soengsang

Vore bättre men en artikel "hur man kuvar ett folk" ingen kan väl ändå tro på siffrorna? 

• Ge karma 8

Baa

Tror inte heller på antalet smittade eller avlidna sålånge det inte redovisats hur många som testats, men helt klart är det ett fåtal som slunkit undan annars skulle någon, någonstans lyckats gå förbi eventuell censur men det finns inga sådana indikationer, mycket förvånande emedan det initialt drällde av turister från Kina i Thailand. Å andra sidan, skulle det vara så att redovisade siffror ligger nära verkligheten måste man de de styrande tummen upp vad smittspridningen bekommer.

Sen får var o en tycka vad dom vill, även en utblottad har i alla fall möjligheten att komma igen, alternativet inte......

• Ge karma 4

SatanG
9 timmar sedan, skrev Leni:

Bra artikel.

/ SatanG

LTD
19 timmar sedan, skrev Krille:

Thailand har få rapporterade fall men om 20 000 av 100 000 testade har antikroppar men bara 3 146 rapporterade fall finns måste väl ändå censuren ha fungerat rätt bra? Hur man än räknar och vrider på sifforna så måste mörkertalet gällande antalet fall vara enormt.

/Krille

Självklart men det gäller ju även Sverige där man under lång tid vägrade testa folk. 

• Ge karma 5

Esspe
On 2020-07-02 at 02:12, skrev Leni:

Tycker den artikeln verkar vara skriven av Anutin under cover.

• Haha 1

Krille
3 timmar sedan, skrev LTD:

Självklart men det gäller ju även Sverige där man under lång tid vägrade testa folk. 

Ja men hur man än vrider och vänder på siffrorna så är det ju uppenbart att mörkertalet i Thailand är extremt mycket högre:

Thailand: 20% av de testade har antikroppar men bara 3 146 st fall rapporterade på 80 miljoner invånare 

Sverige: 6,3% av de testade har antikroppar och 70 000 st fall rapporterade på 10 milj invånare

Känns väl inte helt rimligt?

/Krille

• Ge karma 7

Galten
53 minuter sedan, skrev Krille:

Ja men hur man än vrider och vänder på siffrorna så är det ju uppenbart att mörkertalet i Thailand är extremt mycket högre:

Thailand: 20% av de testade har antikroppar men bara 3 146 st fall rapporterade på 80 miljoner invånare 

Sverige: 6,3% av de testade har antikroppar och 70 000 st fall rapporterade på 10 milj invånare

/Krille

Känns lite konstigt att massa folk som jag känner kom hem i dec- januari från Thailand med uppvisat symptom men inte testats då det inte var aktuellt då. Min egen konspritationsteori är att sjukdomen kom den vägen först.

• Ge karma 3

kalasbullen
On 2020-07-02 at 07:43, skrev LTD:

Oavsett om siffrorna stämmer vilket dom ju inte gör för nåt land överhuvudtaget så visst fasen har Thailand klarat sig väldigt bra. 

Jag har inte varit i Sverige på 5 år men där känner jag många som haft covid. Många. 

I Thailand känner jag nog fler människor men jag vet inte en enda som haft covid här och ingen av mina vänner tjejen inräknad verkar känna nån heller. 

Jag har frågat många ggr men ingen känner till nån som varit sjuk. 

I Sverige finns dom överallt. 

Så oavsett siffrorna är det helt uppenbart att Thailand har få fall. 

Man kan se saker som man vill. Jag har bott i Sverige i 52 år och känner ingen som har drabbats av Covid19.

• Ge karma 1

Soengsang
20 timmar sedan, skrev Krille:

En klok iakttagelse, är ju en utopi att de ska ha klarat sig, enl myndigheterna är ju landet smittofritt, alla fall de senaste veckorna/månaden är ju importerade, samtidigt som man ser grannländerna få importerade fall från Thailand..... 

Och om nu landet klarat sig, varför sån hysteri och undantagstillstånd, naturligtvis vet myndigheterna att situationen inte är under kontroll!

• Ge karma 2

SatanG
Posted (edited)
On 2020-07-03 at 16:17, skrev LTD:

Ja Thailand har testat långt fler än Sverige gjort, men sånt är ju oviktigt enligt ärkejöns Anders Tegnell.

England öppnar nu upp för turister, ca 30 länder inbjudna men Sverige får stå kvar utanför och titta in genom rutan tillsammans med Rumänien och Polen.  

/ SatanG

Edited by SatanG
  • Ge karma 2
  • Fint 1