Jump to content
IGNORERAD

Uppehållstillstånd för besök


hbgmaxie

Recommended Posts

Vi tänkte bjuda upp frugans systerdotter för att hjälpa frugan i affären och frun vill ha henne här i ett år.

Så min fråga är, kan man söka besöks UT för 1 år eller ska man söka för 6 månader och förlänga om det går?

mvh.Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tänkte bjuda upp frugans systerdotter för att hjälpa frugan i affären och frun vill ha henne här i ett år.

Så min fråga är, kan man söka besöks UT för 1 år eller ska man söka för 6 månader och förlänga om det går?

För arbete krävs arbetstillstånd..Skriver ni nåt om detta i ansökan så lär det bli avslag..

Inom "lantbruk" var det inga problem att få två års arbetstillstånd..Direkt efter sex månader här. Fick ju dock åka tillbaka till Thailand en månad.

Sökte först förlängning i Sverige efter sex månader(2 månader schengen plus 3 månader besöksvisa) men det blev avslag. Vad jag har hört är det bara mycket närstående som får mer än sex månader tex föräldrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Systerdottern kan nog inte få mer än 6 månaders besökstillstånd för att besöka er. Ska hon arbeta i Sverige krävs det istället en särskild ansökan om arbetstillstånd som i och för aig är enklare att få idag än tidigare.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...