Jump to content
IGNORERAD

Tid vi har känt varandra?


GurraB

Recommended Posts

Hej

Jag håller på med alla papper för besöks Visa i 90 dagar för tjejen som jag träffade på min semster nu i Aug 2009.

Har läst massa trådar här på forumet och fick en fundering? Hur mycket väger tiden man har känt varandra in? Vi har ju bara träffas i ca 1 månad.

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det finns någon färdig mall för migrationsverket, att så många månader/år måste ni ha känt varandra. Tror de tittar på varje ansökan och bedömer utifrån den informationen de har. Men du får säkert beskedd av någon som vet säkert.

Lycka till med allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge du kan visa att du kan ta hand om henne (omkostnader) så är det inga problem med turist/besöksvisa. Du behöver inte vara orolig. Håll er till sanningen bara, de har ingen anledning att stoppa hennes besök även om ni bara kännt varandra en kortare tid.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

En månad tillsammans ska räcka för att din flickvän ska få ett visum för att besöka dig i Sverige.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

Tack, härligt att läsa :)

Någon som har tips på försäkrings & översättnings företag?

Läste någonstans att det ska finnas på 17 el 19 vån i samma byggnad som ambassaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

Tack, härligt att läsa :)

Någon som har tips på försäkrings & översättnings företag?

Läste någonstans att det ska finnas på 17 el 19 vån i samma byggnad som ambassaden?

Vån 19 finns de på, och de tar 300b för att fylla i/kopiera/översätta alla papper som hon behöver för ett besöksvisa.

Försäkringen kan du handla på samma ställe

Link to comment
Dela på andra sajter

Vån 19 finns de på, och de tar 300b för att fylla i/kopiera/översätta alla papper som hon behöver för ett besöksvisa.

Försäkringen kan du handla på samma ställe

Tack

Kanon ska översätta hennes personbevis/birth certificate

Vet du vad dom heter? Kanske tel nr?

(Min tjej är lite nojig och vill ringa och kolla läget innan hon tar taxi dit)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hej för 3mån visa så behöver man väll inte personbevis för den Thailändske partnern ??

Såsom jag har tolkat det så behöver hon/han enbart sitt pass som ID och det är den svenske partnern som skall lämna personbevis.

Eller har jag missat något..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har helt rätt beträffande personbevis.

Hon ska ha med ansökningshandlingar, pass, id-kort, foton och en tecknad medicinsk reseförsäkring.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...