Jump to content
IGNORERAD

Hotellbokning!


lh

Recommended Posts

Ja kanske det.

Jo faktiskt så ser det riktigt bra ut, jag var inne och kollade priserna och det är fet rea.

Tex. Amari Watergate Hotel som har normalpris på 11000 THB kan man få för 3390 THB. Ska definitivt testa detta nästa gång jag är i krokarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bokat hotell i Thailand och Malaysia via Latestay några gånger och det har alltid fungerat.

Det är bra när man är ute i sista minuten, men vill man stanna längre så är det svårt att få samma pris på hotellet.

Jag jämförde direkt pris från hotellet med Latestays och Latestays vann alltid.

Det är nog ca: 4-5 år sen jag började boka via Latestays och då hade dom "bara" Thailand, Malaysia och Indonesien, tror jag, men nu har dom ju hela världen "nästan"

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Tack för info. Ska ha denhär i åtanke om man ska boka sista minuten.

Rejäla sänkningar på några riktiga topphotell från 33.000 THB till 5500 THB.

Ex denna på Samui: http://www.latestays.com/shasa-hotel/

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !!

Förstår INTE varför ni bor på så dyra hotell. Själv bor jag aldrig på hotel som kostar mer än 5-600Tbh. Och då har jag snyggt rum med A-c och balkong. Jag sover och har mina grejer där och dom städar och byter allt varje dag.

Om ni undrar var så kan jag inte säga var Tyvärr för då finns det inget rum för mej då jag själv skall dit.

Man hittar om man letar och kollar när man går förbi hotellen, brukar stanna och fråga på priset så nu har jag ett par bra billiga som jag altinerar på.

Dom flesta hittar man i små gränder och inte på nätet.Vanligtvis små trevliga familjehotell.

Var i Pattis i aug. bodde för 300 tbh per natt med balkong.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !!

Förstår INTE varför ni bor på så dyra hotell. Själv bor jag aldrig på hotel som kostar mer än 5-600Tbh. Och då har jag snyggt rum med A-c och balkong. Jag sover och har mina grejer där och dom städar och byter allt varje dag.

Om ni undrar var så kan jag inte säga var Tyvärr för då finns det inget rum för mej då jag själv skall dit.

Man hittar om man letar och kollar när man går förbi hotellen, brukar stanna och fråga på priset så nu har jag ett par bra billiga som jag altinerar på.

Dom flesta hittar man i små gränder och inte på nätet.Vanligtvis små trevliga familjehotell.

Var i Pattis i aug. bodde för 300 tbh per natt med balkong.

Åk med flickvän så förstår du.

Dom uppskattar en bättre standard än vad 300-600bath rummen har att erbjuda.

Hotellfrukost tycker dom om så dom får en bra start på dagen.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att jag har rådwhistle.gif

Jag brukar bo lite bättre i Thailand för då kan man passa på och bo lite flådigt till ett lågt pris

om man jämnför med vad det kostar i Sverige

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser att dom har med mitt gamla favvo hotel Siam Sawasdee (då det kostade 380 per natt) ser lika sunkigt ut om inte värre och deal priset är 800 :whistle:

EDIT: Kan tänka mig att dom dyrare hotellen är bra priser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som en bra sajt att titta in på ibland.

Hej !!

Förstår INTE varför ni bor på så dyra hotell. Själv bor jag aldrig på hotel som kostar mer än 5-600Tbh. Och då har jag snyggt rum med A-c och balkong. Jag sover och har mina grejer där och dom städar och byter allt varje dag.

Om ni undrar var så kan jag inte säga var Tyvärr för då finns det inget rum för mej då jag själv skall dit.

Man hittar om man letar och kollar när man går förbi hotellen, brukar stanna och fråga på priset så nu har jag ett par bra billiga som jag altinerar på.

Dom flesta hittar man i små gränder och inte på nätet.Vanligtvis små trevliga familjehotell.

Var i Pattis i aug. bodde för 300 tbh per natt med balkong.

Jag kan faktiskt tänka mig att ha det fint och rent och riktigt lyxigt på min semester. Om jag hade råd.

Nu får våra lyxsemestrar ha en boendebudget på max 2000 per natt.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej !!

Förstår INTE varför ni bor på så dyra hotell. Själv bor jag aldrig på hotel som kostar mer än 5-600Tbh. Och då har jag snyggt rum med A-c och balkong. Jag sover och har mina grejer där och dom städar och byter allt varje dag.

Om ni undrar var så kan jag inte säga var Tyvärr för då finns det inget rum för mej då jag själv skall dit.

Man hittar om man letar och kollar när man går förbi hotellen, brukar stanna och fråga på priset så nu har jag ett par bra billiga som jag altinerar på.

Dom flesta hittar man i små gränder och inte på nätet.Vanligtvis små trevliga familjehotell.

Var i Pattis i aug. bodde för 300 tbh per natt med balkong.

Hej.

Jag tycker du blandar ihop orden dyrt och mycket pengar. 550 baht kan vara dyrt och 5500 kan vara billigt, det beror vad du får för pengarna.

Själv har jag betalat allt från 50 baht till 10.000 baht för boende. För mig är det viktigast att man får mycket för pengarna inte vad det kostar. (OK finns en miniminivåstandard).

Om man kan hyra ett 36.000 bahts rum för 5500 så är jag redo att slå till direkt. (Jättebra tips) Lika som vi slog till direkt på ett erbjudande om ett medeklasshotell vid Ao-nang där vi fick hyra 7 nätter för priset av 5 och gratis uppgradering till Honeymoon med egen träbalaja på balkongen. (Erbjudande på lastminute.com angående Alis hotel ao nang)

reser man med barn så är en pool inom 100 meter värt guld även om 1000 meter till havet är OK, en prisfråga. men dyrt är inte alltid samma som mycket pengar och billigt är inte alltid samma sak som lite pengar!!!

Billigaste jag bott är nog 50 baht på KSR innan det hamna i LP-boken. Numera är det mesta DYRT på KSR dock inte nödvändigtvis mycket pengar.

Nej prisvärt är något man gillar till ett pris man gillar, och det tycks ju du ha hittat, så Grattis. :)

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Jag tycker du blandar ihop orden dyrt och mycket pengar. 550 baht kan vara dyrt och 5500 kan vara billigt, det beror vad du får för pengarna.

Själv har jag betalat allt från 50 baht till 10.000 baht för boende. För mig är det viktigast att man får mycket för pengarna inte vad det kostar. (OK finns en miniminivåstandard).

Om man kan hyra ett 36.000 bahts rum för 5500 så är jag redo att slå till direkt. (Jättebra tips) Lika som vi slog till direkt på ett erbjudande om ett medeklasshotell vid Ao-nang där vi fick hyra 7 nätter för priset av 5 och gratis uppgradering till Honeymoon med egen träbalaja på balkongen. (Erbjudande på lastminute.com angående Alis hotel ao nang)

reser man med barn så är en pool inom 100 meter värt guld även om 1000 meter till havet är OK, en prisfråga. men dyrt är inte alltid samma som mycket pengar och billigt är inte alltid samma sak som lite pengar!!!

Billigaste jag bott är nog 50 baht på KSR innan det hamna i LP-boken. Numera är det mesta DYRT på KSR dock inte nödvändigtvis mycket pengar.

Nej prisvärt är något man gillar till ett pris man gillar, och det tycks ju du ha hittat, så Grattis. :)

mvh

OK AMATÖRER... förlåt ... men jag sa AMATÖRER... he he...

Nu har en proffs bokat vinterns hotell igen ...

SAMUI REEF VIEW RESORT ... Bokat 2010-01-01 - 2010 - 01- 07...

Totalsumma: USD 216.52 = svenska kronor ca 1500 för 6 nätter..

Rankat i Tripadvisor:TripAdvisor Popularity Index #5 of 279 hotels in Koh Samui

he he ...

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293918-d669837-Reviews-Samui_Reef_View_Resort-Koh_Samui.html

Beat it if you can ... bla bla ...

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

OK AMATÖRER... förlåt ... men jag sa AMATÖRER... he he...

Nu har en proffs bokat vinterns hotell igen ...

SAMUI REEF VIEW RESORT ... Bokat 2010-01-01 - 2010 - 01- 07...

Totalsumma: USD 216.52 = svenska kronor ca 1500 för 6 nätter..

Rankat i Tripadvisor:TripAdvisor Popularity Index #5 of 279 hotels in Koh Samui

he he ...

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293918-d669837-Reviews-Samui_Reef_View_Resort-Koh_Samui.html

Beat it if you can ... bla bla ...

mvh

Säkert bra hotell men läget sög.

Ha en trevlig vistelse. :crazy:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Säkert bra hotell men läget sög.

Ha en trevlig vistelse. :crazy:

Jopp ...räknar väl kallt med det...får väl boka en taxi var tredje dag och shoppa lite... men annars är det väl väldigt bra bokat ???????

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...