Jump to content
IGNORERAD

Gym i Bangkok ?


viking39

Recommended Posts

Någon som vet nåt bra gym i Bangkok helst nära Skytrain och vid sukumvit road Kan man betala / träningspass eller timme  och iså fall vad kostar det på ett ungefär  ? Skicka gärna länkar

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Går själv till True Fitness

Brukade gå till CAWOW med det är så slitet och skitigt för min smak.

Vilket CAWOW var du på? Finns ju en handfull sådana gym spridda över Bangkok. Det som ligger i Siam Paragon är absolut inte slitet.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Går själv till True Fitness

Brukade gå till CAWOW med det är så slitet och skitigt för min smak.

/Ironi på/

Jo COWOW på Siam Paragon och Silom är en riktig soptipp att vistas i.

Fan fick dom inte mer för dom 8 milj USD$ dom t.ex. spenderade på Club Siam Paragon? /Ironi av/

SPG05_B.jpg

SLM09_B.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, riktigt schysst gym! 8)

Men smakar det så kostar det antar jag, brukar ju inte vara direkt billigt att träna på gym i Thailand.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Oj, riktigt schysst gym! 8)

Men smakar det så kostar det antar jag, brukar ju inte vara direkt billigt att träna på gym i Thailand.

Mvh Swippe

Verkar inte som om nån vet vad det kostar ?  ???

Kan man betala / träningspass eller timme  och iså fall vad kostar det på ett ungefär  ?

vill ju inte lösa årskort om jag är i Bangkok några veckor

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Verkar inte som om nån vet vad det kostar ?  ???

Kan man betala / träningspass eller timme  och iså fall vad kostar det på ett ungefär  ?

vill ju inte lösa årskort om jag är i Bangkok några veckor

På COWOW är det dyrt att träna om man inte betalar för minst 1 månad.

Är några månader sedan jag var där men då kostade 1dag=850B, 1 mån=3000B, 3mån=4000B, 6mån=8000B osv.

Brukar även träna på ett garagegym (Rocky Gym) mittemot Asia Hotel och där kostar det 100B/dag, 1mån=800B

rocky.jpg

rockyII.jpg

rockydead.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Huga, 850bath för ett träningspass, är väl en farang som äger...

Rocky Gym ser helt ok och 100 bath är ett ok pris med.

Många som åker till Koh Chang kanske är träningssugna, finns ett gym mellan huvudpiren och östra piren (Sunset Pir) som har ett mycket bra gym med mycket maskiner och stänger och hantlar, tror den tyngsta hanteln väger 90 kg...

En thaikvinna som äger stället som är mycket trevlig. Gymmet ligger kanske lite dumt till om man bor längst bort på dom västra delarna av Koh Chang.

Kommer inte ihåg priserna men 1dags kort tro jag att gick på 80 bath...men, det var som sagt på Koh Chang och inte i Krung Thep...

Mvh Micke

DS.

Blir osäker nu på läget där gymmet på Koh Chang ligger, kollade på Google Earth och det verkar ligga öster om Sunset Pir...kanske nån som vet... DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På COWOW är det dyrt att träna om man inte betalar för minst 1 månad.

Är några månader sedan jag var där men då kostade 1dag=850B, 1 mån=3000B, 3mån=4000B, 6mån=8000B osv.

Brukar även träna på ett garagegym (Rocky Gym) mittemot Asia Hotel och där kostar det 100B/dag, 1mån=800B

rocky.jpg

rockyII.jpg

rockydead.jpg

Alltså detta hotellet du menar ?

http://www.asiahotel...sia_bangkok.htm

Hittar inte så bra i Bangkok

är ju inte där så ofta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej.

Huga, 850bath för ett träningspass, är väl en farang som äger...

Rocky Gym ser helt ok och 100 bath är ett ok pris med.

Många som åker till Koh Chang kanske är träningssugna, finns ett gym mellan huvudpiren och östra piren (Sunset Pir) som har ett mycket bra gym med mycket maskiner och stänger och hantlar, tror den tyngsta hanteln väger 90 kg...

En thaikvinna som äger stället som är mycket trevlig. Gymmet ligger kanske lite dumt till om man bor längst bort på dom västra delarna av Koh Chang.

Kommer inte ihåg priserna men 1dags kort tro jag att gick på 80 bath...men, det var som sagt på Koh Chang och inte i Krung Thep...

Mvh Micke

DS.

Blir osäker nu på läget där gymmet på Koh Chang ligger, kollade på Google Earth och det verkar ligga öster om Sunset Pir...kanske nån som vet... DS

Härligt med 90kg hantlar en annan får nöja sig med bäbishantlar på 70kg när man är i Thailand

IMAGE_115.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Alltså detta hotellet du menar ?

http://www.asiahotel...sia_bangkok.htm

Hittar inte så bra i Bangkok

är ju inte där så ofta

Japp det stämmer bra ligger på andra sidan Phayathai Road ca 75m närmare MBK enligt karta

asia_location05.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest mino_72

Om någon är intresserad så säljer jag mitt "Lifetime" medlemskap hos CAWOW giltigt på alla gym i Bangkok kanske även i andra städer.

Det kostar 2000 bath att förnya varje år.

Jag säljer det för 10000 bath + transfer fee ca 1500 bath. Skicka ett pm om ni är intresserad.

/micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Några nätter med henne lär ju få dig att looss lite kilos...

Vilken "gymbar" jobbar hon på ?nyfiken  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska eventuellt gjuta en cementplatta intill vårat hus i Nakhon Phanom,  10cm tjock och 200 kvm i november eller december

och då behöver jag några starka gubbar till att blanda cementen och göra lite andra grovjobb, 

så ni kan ju höra av er här på forumet om ni är intresserade, 

denna träning behöver ni inte betala för och jag bjuder på logi och ett mål mat om dagen

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Några nätter med henne lär ju få dig att looss lite kilos...

Nu blev till och med jag träningssugen  :ahh:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag ska eventuellt gjuta en cementplatta intill vårat hus i Nakhon Phanom,  10cm tjock och 200 kvm i november eller december

och då behöver jag några starka gubbar till att blanda cementen och göra lite andra grovjobb, 

så ni kan ju höra av er här på forumet om ni är intresserade, 

denna träning behöver ni inte betala för och jag bjuder på logi och ett mål mat om dagen

Bara ett mål om dagen och ingen öl? Riktiga gubbar jobbar och dricker öl ;)

:D   :ahh:

Oktober - November 2007 - Flyger med Thai | Mars - April 2008 - Flyger med Thai | 17 Augusti - 14 September 2008 - Flyger med Finnair | 24 Februari - 19 Mars 2009 - Flyger med Thai | 5 maj - 27 maj 2009 - Flyger med Thai |

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Rogigoal

Quote

Jag ska eventuellt gjuta en cementplatta intill vårat hus i Nakhon Phanom,  10cm tjock och 200 kvm i november eller december

och då behöver jag några starka gubbar till att blanda cementen och göra lite andra grovjobb, 

så ni kan ju höra av er här på forumet om ni är intresserade, 

denna träning behöver ni inte betala för och jag bjuder på logi och ett mål mat om dagen

Hyr en betongpump och drick chang i skuggan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej pelex,  har du arbete och vad arbetar du med om du kan öl när du arbetar?

Hej Rogigoal,  jag tänkte bara vara snäll och ge grabbarna lite gratisträning,

men å andra sidan var ju mitt inlägg lite ironi,  för jag tror inte att dom här grabbarna

skulle palla med att blanda cement i den thailändska hettan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...