Jump to content
IGNORERAD

Internet med simkort och router.


berlitz

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev janne_h:

Ja när någon är tvungen att visa sig på styva linan, och ge dom detaljerade tekniska specarna, i anklagelse för ordmissbruk. För nånting som är under utfasning. Och sen påstår sig blivit påhoppad. Så blir det lätt så. 

 

 

Jag har inget behov att visa mig på styva linan.

Men du verkar besvärad av mina inlägg?

Ska vi diskutera BMW eller Fiat?

2,5" avloppsrör eller 5"rör?

Jag pratar om det som jag behärskar idenna tråden, ADSL eller VDSL.

Over and out.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    10

  • berlitz

    9

  • Esspe

    8

  • Mankan

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

12 minuter sedan, skrev biker:

Ett jäkligt långt inlägg om något som är under utfasning.

Ja, det var ju tokigt av mig att kalla det ett påhopp.

Du snackar om en teknik som överhuvudtaget inte var det som

inlägget handlade om. Men du har rätt, det borde ju alla begripa att det du skriver 

absolut inte är det du egentligen menar? 

Man kan bli trött av mindre.

mvh

biker

biker

 

Apropå personliga påhopp..... 

Hellre novis än otrevlig.... 

Men allt ligger väl i betraktarens ögon vad som är otrevligt, och personliga påhopp..

Sen kan man undra om du gör det för att själv glänsa eller om du har ett inneboende behov av att sätta mig på plats? 

Det vet du bäst själv? Ungefär lika illa i båda fallen! 

Ha en bra dag. 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev biker:

Jag har inget behov att visa mig på styva linan.

Men du verkar besvärad av mina inlägg?

Ska vi diskutera BMW eller Fiat?

2,5" avloppsrör eller 5"rör?

Jag pratar om det som jag behärskar idenna tråden, ADSL eller VDSL.

Over and out.

mvh

biker

 

Vad du inte tycks förstå är att ingen har ifrågasatt din djupa tekniska kunskap på området. Snarare hur du framför det som är problemet. 

Skrev jag inte tidigare att du hade rätt? 

Sen var det många år sedan som man i Sverige angav rör i tum. (anges i Sverige i millimeter sen 70 talet) Avloppsrör finns dessutom inte i dom dimensionerna du anger i Sverige (eller lite rätt har du. Har funnits 65 avloppsrör 2,5". Men har utgått sen många år) . Men det vet man om man har den rätta tekniska kunskapen på området. 😉

Kan vi nu nöja oss med att det slutade oavgjort i felskrivningar i oviktiga tekniska saker? 😀

 

 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 timmar sedan, skrev janne_h:

Vad du inte tycks förstå är att ingen har ifrågasatt din djupa tekniska kunskap på området. Snarare hur du framför det som är problemet. 

Skrev jag inte tidigare att du hade rätt? 

Sen var det många år sedan som man i Sverige angav rör i tum. (anges i Sverige i millimeter sen 70 talet) Avloppsrör finns dessutom inte i dom dimensionerna du anger i Sverige (eller lite rätt har du. Har funnits 65 avloppsrör 2,5". Men har utgått sen många år) . Men det vet man om man har den rätta tekniska kunskapen på området. 😉

Kan vi nu nöja oss med att det slutade oavgjort i felskrivningar i oviktiga tekniska saker? 😀

 

 

Vad är rördimensionen i Thailand då? @biker skrev inte att han menade Sverige. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

:rotfl:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk avslutning. Synd jag missade den igår. Stenkastning i glashus så till den milda grad. Underbart! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
32 minuter sedan, skrev samet:

Fantastisk avslutning. Synd jag missade den igår. Stenkastning i glashus så till den milda grad. Underbart! 

Ett helt växthus gick åt där 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyck vad man vill om @janne_h Men han livar upp forumet 😂 Dessutom den enda person jag ”känner” som aldrig haft fel på enda fråga under +50år. Det är en ynnest att få ta del av visdomen, tyvärr är jag för korkad att minnas det.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev hamnoi:

Tyck vad man vill om @janne_h Men han livar upp forumet 😂 Dessutom den enda person jag ”känner” som aldrig haft fel på enda fråga under +50år. Det är en ynnest att få ta del av visdomen, tyvärr är jag för korkad att minnas det.

 

Håller med, här var det nära, men slutade tydligen "oavgjort" :-)

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48

Vad har simkort å router me tum v mm ,förstår folk som inte orkar med detta forum tyvärr ha det gött alla

Ändrades av chevrolet-48
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev chevrolet-48:

Vad har simkort å router me tum v mm ,förstår folk som inte orkar med detta forum tyvärr ha det gött alla

Ja, efter ditt inlägg så blev tråden mycket bättre.

För övrigt har nog TS fått svar.

Man behöver inte ta så hårt på allt, relax.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Ja, efter ditt inlägg så blev tråden mycket bättre.

För övrigt har nog TS fått svar.

Man behöver inte ta så hårt på allt, relax.

image.png.286e7fc8224e8923fde911ad2dfb0fe6.png

 

Han tycker nog den är lite intressant ändå.. ;)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

4” rör är faktiskt 114,3mm OD

Efter 12” så är det bara att gångra med 25,4 så har vi OD i mm på en gång. 
 

Dvs för att räkna enkelt så ligger ett 12” rör ganska nära 1m2/m rör och 1” där behöver vi 10m för att få ihop till 1m2. 
 

Sedan kör vi på volym i nästa avsnitt av denna geometrilektion. 
 

Skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när vi ändå är inne på det, hur är benutrymmet på Thai Airways kontra Finnair? 

I tum alltså :-)

 

/ SatanG 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev SatanG:

Nu när vi ändå är inne på det, hur är benutrymmet på Thai Airways kontra Finnair? 

I tum alltså :-)

 

/ SatanG 

Vem åker med rasister, vill inte göra @Batting upprörd!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
33 minuter sedan, skrev SatanG:

Nu när vi ändå är inne på det, hur är benutrymmet på Thai Airways kontra Finnair? 

I tum alltså :-)

 

/ SatanG 

Det är olika. 
Men mäter man på diagonalen så har ju Finnair bättre knäutrymme. 
Att smyga in med en hypotenusa är ju fullständigt förkastligt enligt normerna och radien för lårbenets utsvängningar är till Thai’s fördel. 
 

Svaret blir således Lufthansa

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev hamnoi:

Tyck vad man vill om @janne_h Men han livar upp forumet 😂 Dessutom den enda person jag ”känner” som aldrig haft fel på enda fråga under +50år. Det är en ynnest att få ta del av visdomen, tyvärr är jag för korkad att minnas det.

Nja där har du nog fel. Jag gjorde fel val av kondomer en gång på Ica för 10 år sen..... 

Och hur känner du mig. Mig veterligen har vi aldrig träffats i verkligheten. Och tänk nu inte för fort. Det finns faktiskt dom som tänker långsamt på forumet. 😉 Det blir lixom orättvist. 😀🤣

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev janne_h:

Nja där har du nog fel. Jag gjorde fel val av kondomer en gång på Ica för 10 år sen..... 

Och hur känner du mig. Mig veterligen har vi aldrig träffats i verkligheten. Och tänk nu inte för fort. Det finns faktiskt dom som tänker långsamt på forumet. 😉 Det blir lixom orättvist. 😀🤣

 

En del är väl depressivt negativa mot alla som lyckats bra i livet, speciellt när de inte själva nått någon framgång i sina liv.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Nja där har du nog fel. Jag gjorde fel val av kondomer en gång på Ica för 10 år sen..... 

Och hur känner du mig. Mig veterligen har vi aldrig träffats i verkligheten. Och tänk nu inte för fort. Det finns faktiskt dom som tänker långsamt på forumet. 😉 Det blir lixom orättvist. 😀🤣

 

Därav ”känner”. 😊

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tekkor:

En del är väl depressivt negativa mot alla som lyckats bra i livet, speciellt när de inte själva nått någon framgång i sina liv.

 

Ja, tänk om man ändå lyckats bli så blackad så ett hyreskontrakt var omöjligt och fogden jagade en för obetalda skulder!

Det måste ju vara framgång, ivf om man jämför med dom som bor i en papplåda utanför nordstan.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tekkor:

En del är väl depressivt negativa mot alla som lyckats bra i livet, speciellt när de inte själva nått någon framgång i sina liv.

 

Instämmer till fullo! Jävligt bra sagt!

👍 👍 👍

 

Jag trodde för övrigt att du hade långtidsparkerat nya kärran i LOS men kan nästan sätta en skrynklig tjuga på att det var dig jag såg nere på stan idag.
Man vet ju emellertid inte riktigt då alla clowner har så mycket konstigt för sig nu för tiden så det var kanske bara en synvilla?

fetbil.png

Ändrades av Fantomen
Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Fantomen:

Instämmer till fullo! Jävligt bra sagt!

👍 👍 👍

 

Jag trodde för övrigt att du hade långtidsparkerat nya kärran i LOS men kan nästan sätta en skrynklig tjuga på att det var dig jag såg nere på stan idag.
Man vet ju emellertid inte riktigt då alla clowner har så mycket konstigt för sig nu för tiden så det var kanske bara en synvilla?

fetbil.png

Du har kanske rört ihop det lite, sheriff på mpr är väl Tommy, tror bilen på bilden befinner sig i Partille med omnejd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi ska lägga till nåt relavant i tråden som verkar AIS officiellt sälja obegränsat internet pre paid nu igen. 12 månader capat hastighet på 4 megabit för 2 500 baht. Lägg till 1 000 för 6 megbit. 4 räcker fint för att surfa o streama film. 

 

Det kanske kan sitta fint i en router.

 

Screenshot_20200707_134437_com_ais_mimo.eservice.thumb.jpg.1cd04dbdc1b5a22b1e6bde7619a8c837.jpgappen! 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev apknug:

Om vi ska lägga till nåt relavant i tråden som verkar AIS officiellt sälja obegränsat internet pre paid nu igen. 12 månader capat hastighet på 4 megabit för 3 500 baht. Lägg till 1 000 för 6 megbit. 4 räcker fint för att surfa o streama film. 

 

Det kanske kan sitta fint i en router.

 

Screenshot_20200707_134437_com_ais_mimo.eservice.thumb.jpg.1cd04dbdc1b5a22b1e6bde7619a8c837.jpgappen! 

Jag kör den 6 mbps varianten, funkar utmärkt. Kan t.o.m. titta på fotboll hyfsat.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...