Jump to content
IGNORERAD

Försäkring för boende i Thailand


En Kall Tiger

Recommended Posts

Hej

Håller på och kollar runt på försäkringar och det är ju rena djungeln här i Thailand.

Är det någon som kan rekommendera en bra försäkring för familjen? "tgf och grabben", typ sjukdom - sjukhusvistelse - olycksfall, själv har jag bra täckning hemifrån.

Och har ni någon erfarenhet om utbetalning vid utnyttjad försäkring där bolag strulat?

mvh

E.K.T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Håller med om att det är svårt jag gav upp och nöjde mig med den bästa jag kunde hitta till rimligt pris Allianz Familje plan4 den kostar för mig och min fru 9300 Bath / år. Man får ett typ medlemskort där det står att det gäller för personen och summan tyckte det var bra att ha i plånboken.

Ger oss om vi skulle råka illa ut vid akutolyka fall 200000 B resp 100000B för med försäkrad.

Samt 1000B resp 500B per dag efteråt.OSV det gammla vanliga om man dör eller blir invalid.

Har funderat på att skaffa ytterligare en då får vi ju ett samlat skydd på 300000B var om vi tecknar för varandra.

Vet ej om det går men skall undersöka detta.

Jag räknar nu mera med att betala själv om något händer. Men då får man till svar ojoj det är farligt att tänka så men jag och frugan tro inte heller på spöken som de flesta här i Thailand gör.

Annars går det väl mest ut på i Thailand att man tecknar försäkringar för att inte olyckan skall inträffa.

Här har jag fått svaret om du har en livförsäkring som ger en hög utbetalning om du skulle bli invalidiserad eller dö så räknar försäkrings bolaget ut hur mycket de skall hjälp dig på sjukhuset och på så vis försäkrar du dig om att inte få dålig hjälp och sjukvård.

Här har många flera försäkringar som ger runt 4 miljoner B styck ända upp till 40 miljoner B i hopp.

Varför så många olika kan det var så att det blir en störe utbetalning totalt. Risken är ju stor att inget av bolagen vill ta förstora risker ( eller kommer dåligt överens) utan väljer heller att betala ut pengarna och på så viss lämnas ett hyggligt stor summa till de efterlevande.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

det fins en tråd om föräkringar tryck på forum å skrolla nedåt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Håller med om att det är svårt jag gav upp och nöjde mig med den bästa jag kunde hitta till rimligt pris Allianz Familje plan4 den kostar för mig och min fru 9300 Bath / år. Man får ett typ medlemskort där det står att det gäller för personen och summan tyckte det var bra att ha i plånboken.

Ger oss om vi skulle råka illa ut vid akutolyka fall 200000 B resp 100000B för med försäkrad.

Samt 1000B resp 500B per dag efteråt.OSV det gammla vanliga om man dör eller blir invalid.

Har funderat på att skaffa ytterligare en då får vi ju ett samlat skydd på 300000B var om vi tecknar för varandra.

Vet ej om det går men skall undersöka detta.

Jag räknar nu mera med att betala själv om något händer. Men då får man till svar ojoj det är farligt att tänka så men jag och frugan tro inte heller på spöken som de flesta här i Thailand gör.

Annars går det väl mest ut på i Thailand att man tecknar försäkringar för att inte olyckan skall inträffa.

Här har jag fått svaret om du har en livförsäkring som ger en hög utbetalning om du skulle bli invalidiserad eller dö så räknar försäkrings bolaget ut hur mycket de skall hjälp dig på sjukhuset och på så vis försäkrar du dig om att inte få dålig hjälp och sjukvård.

Här har många flera försäkringar som ger runt 4 miljoner B styck ända upp till 40 miljoner B i hopp.

Varför så många olika kan det var så att det blir en störe utbetalning totalt. Risken är ju stor att inget av bolagen vill ta förstora risker ( eller kommer dåligt överens) utan väljer heller att betala ut pengarna och på så viss lämnas ett hyggligt stor summa till de efterlevande.

Moo

Vill oxå försäkra min Thai tjej och hennes 2 barn, 5 resp. 12 År

Vill att den ska gälla sjukhus besök + operationer

Åkte på att betala en blindtarms operation sist på dottern 32000 Baht vill slippa sådana överaskningar igen.

Har ni någon länk till försäkringen ni teknat?

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Finns säkert något på nätet men vi gjord det via en mäklare.

Tror inte att denna är den billigaste men vi valde denna finns i hela Thailand och är enl alla vi pratat med ett bra bolag.

Det som man skall kolla noga är att det ger ett högt skydd just vid akutolyckor till operationer och att pusla i hopp dej annars är risken stor att de kappar benet i stället för att reparera det.

Det är i dessa tillfällen man hoppas att man är vid medvetande men tror nog att de kontaktar ambassaden innan och kollar hur mycke pengar de kan få fram.

Som utläning klara man sig troligen bättre här än som Thailändare därför tecknade vi den på frugan som även är svensk medborgare men ser thai ut och blir därför behandlad därefter.

Och det finns naturligt viss försäkringar som har högere belopp vid akutolycksfall 500000 till 1 miljon men då alltid ihop med en livförsäkring och kostar därefter runt 180000 B/år.

Kollade på BUPA försäkringar men det var likadant där de som är billigare gäller inte för akutolyksfall till några större belopp och kostar betydligt mera.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...