Jump to content
IGNORERAD

1års visa- Ej gift Ej 50+


RogeriGBG

Recommended Posts

Tänkte bara kolla är det någon som lyckats få 1-års visa med endast thai (sambo) i 6mån om året ?

Jag jobbar 6 månader om året resten 6 i Thailand

Samma dam sen 2002

Hade ju vart gött o slippa krångel

mvh

Roger

Non-Immigrant Visum 1 år:

Non-Immigrant Visum 365 dagar (Flera inresor)

Utfärdas för 1 år. Möjlighet till förlängning finns, men man får själv kontakta immigrationspolisen i Thailand.

Ansökningsavgift 1.000 kronor per person.

Gäller endast pensionärer/förtid pensionärer/sjukpensionärer som fyller 55 år+ eller de som är gifta med Thailändska medborgare.

Enligt våra erfarenheter, kan också de med ett långvarigt sambo förhållande få ett NON-immigrant visum utfärdat.

Övriga dokument utöver grundkraven:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har exakt samma fundering.

Har visserligen bara samboförhållande sedan 1,5 år tillbaka men jag var i Thailand i runda slängar ett år och hon är nu här sedan juni, åker hem i december och jag kommer att komma efter så fort jag fått lägenheten uthyrd och så. Vore ruskigt skönt att slippa sitta och åka till grannländerna för att fixa nya TR visum.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tänkte bara kolla är det någon som lyckats få 1-års visa med endast thai (sambo) i 6mån om året ?

Jag jobbar 6 månader om året resten 6 i Thailand

Samma dam sen 2002

Hade ju vart gött o slippa krångel

mvh

Roger

Non-Immigrant Visum 1 år:

Non-Immigrant Visum 365 dagar (Flera inresor)

Utfärdas för 1 år. Möjlighet till förlängning finns, men man får själv kontakta immigrationspolisen i Thailand.

Ansökningsavgift 1.000 kronor per person.

Gäller endast pensionärer/förtid pensionärer/sjukpensionärer som fyller 55 år+ eller de som är gifta med Thailändska medborgare.

Enligt våra erfarenheter, kan också de med ett långvarigt sambo förhållande få ett NON-immigrant visum utfärdat.

Övriga dokument utöver grundkraven:

Ska du bara vara där 6 månader så räcker det med ett dubble entry turistvisum, då får du göra en borderrun.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...