Jump to content
IGNORERAD

Nöjda sökanden på Migrationsverket


NangYak

Är du nöjd med dina kontakter med MIG?  

54 röster

  1. 1. Är du nöjd med dina kontakter med MIG?

    • Mycket nöjd
      14
    • Nöjd
      24
    • Missnöjd
      8
    • Mycket missnöjd
      4
    • Ingen åsikt
      0
    • Har inte haft kontakt med MIG
      6


Recommended Posts

Läste följande på MIGs hemsida:

Nöjda sökande på Migrationsverket

72 procent av de sökande är nöjda eller mycket nöjda med den service som de får på Migrationsverket. Det framgår av den första omfattande kundundersökningen om hur sökande ser på sina kontakter med Migrationsverket.

- Det är mycket glädjande att de flesta av de som vänder sig till oss uppskattar vår service. Det visar att vi är på rätt väg i vårt utvecklingsarbete, säger Dan Eliasson, generaldirektör på Migrationsverket.

Mest nöjda är de som ansökt om bosättning i Sverige där 79 procent är nöjda med servicen. Näst nöjdast är gruppen som har ansökt om medborgarskap med 77 procent nöjda sökande.

- God service är väldigt viktigt för oss och denna undersökning kommer att ligga till grund för vårt arbete att ytterligare förbättra vår service, säger Dan Eliasson.

Undersökningen, som gjordes av Konsultföretaget Markör Marknad och Kommunikation AB, är ett led i Migrationsverkets utvecklingsarbete. Resultatet och de synpunkter som har lämnats in via enkätundersökningen kommer att ligga till grund för framtida utvecklingsarbete.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mycket nöjd i mina kontakter med dem, nu var det ju 5-6 år sen så saker ändras väl kanske. Gör man som man ska, fyller i allt noga och inte har nått att dölja så ska det nog inte vara några problem. Svenska myndigheter är enligt min erfarenhet mycket bra.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mycket nöjd i mina kontakter med dem, nu var det ju 5-6 år sen så saker ändras väl kanske. Gör man som man ska, fyller i allt noga och inte har nått att dölja så ska det nog inte vara några problem. Svenska myndigheter är enligt min erfarenhet mycket bra.

Själv är jag störtnöjd med mina kontakter med ambassaden vad gäller UT-ansökan. Trevligt bemötande varje gång. MIG har jag egentligen inte haft så mycket kontakt med och det beror mest på att det är näst intill omöjligt att komma fram. Därför mitt missnöje. Säkert bättre när man väl har en kontaktperson.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nöjd med tillgängligheten och bemötandet, missnöjd över besluten

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nöjd och tycker att de gör ett bra jobb i de flesta fallen. Men att det kan vara långa handläggningstider är väl ett stort minus. Men i det stora hela så gör de ett bra jobb, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget att anmärka på vad gäller bemötande och beslut. Lite minus dock för svårighet att nå fram via telefon. Och definitivt minus för långa handläggningstider, åtminstone i Göteborg.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

72% nöjda kunder, dvs 7 av 10 är nöjda med servicen MIG tillhandahåller.

Dom säger att dom är nöjda med att de flesta är nöjda med deras service.

Men 3 av 10 är alltså missnöjda med deras service, vore det inte bättre om dom fokuserade på dessa 3 som

inte är nöjda? Vad är det dom inte är nöjda med, vad kan dom göra för att förbättra sina siffror till

100% kundnöjdhet.

Tänk er själva att behöva var någon av dessa 3. Vad vill ni att dom ska fokusera på?

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Anders-SiamLover

Ja de som är nöjda måste ju vara de som kommit fram på telefon!

Frugan sitter nästan apatisk och gråter för hon vet inte när hon kommer få komma. Arbetsgivaren ville inte att hon jobbade kvar eftersom hon skall flytta. Hon får jobb direkt i Sverige så jag roar mig med att hålla svenska kurser vi telefon och internet men snart kan hon doktorera i Svenska språket och vad ska vi göra då? Lära oss Swahili? Någon som har något tips i hur få veta handläggningstiderna? Mycket enklare om man kan säga 3 månader eller 6 månader...

Snart blir jag risbonde (Thaikock är jag redan)

------------------------------

Snart 2 år :-*

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Det finns en bok av Bent Sänd som heter Handbok i olydnad Utgiven av Astreva i Uppsala 1991 Där finns det många goda råd

Vid kontakt av Myndighet Se sid 85 av mig förkortat " Se till att alltid ha handlägaren korekta namn direk telenr. Chefens namn och telenr. Du skall ha ärendets diarienr.Alltid kräva skriftliga svar Och det viktigast Stöt på i tid o otid Ty varje gång du ringer så måste pappren grävas fram ( OBS före datoriseringen) En tjatig typ vill man bli av med

Man kan vid behov hota med att kopior tages för vidare befodran till en eller fler tidnimgar Om ni skriver, undvik bilagor. Använd handläggaren förnamn

Avsluta med en positiv ton " Med hopp om gott samarbete"

Viktiga brev skall rekomenderas Adressera aldrig till en viss person ärendet blir då liggande pg av semester sjukdom mm.Skriftligt är bättre än Telefon Skriv ej förhand ( Svårtytt) Vid nej överklaga! men försök att undvika ett nej ty byråkrtet vill aldrig ändra sig prestige kommer då genast till

Boffe

Ps

Boken rekomender jag verkligen Har fått många glada skratt rtfm.gif

Bifogade kort på ett hustempel har nog många av er passerat Var tror ni ( Ej Pattya ) Huset revs för omk. 2 år sedan

Ds

post-6328-125361227722_thumb.jpg

post-6328-125361227722_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja myndigheter överhuvudtaget är ju ofta som tjuriga åsnor att ha att göra med, istället för att vara serviceminded, hjälpa till och säga hur man bäst bör göra för att t ex en ansökan ska gå igenom så känns det ibland som att dom gärna undanhåller viktig information om tillvägagångssätt mm så att man ska snubbla på regelverket och dom ska kunna neka det man ansöker om pga en formalitet.

Fast om man jämför svenska myndighetsbyråkrater med thailändska diton så framstår dom svenska och deras rutiner som rena rama drömmen. Thailändska myndigheter kan man nog å andra sidan beteckna som rena mardrömmen att ha att göra med och jag lovpriser alltid himmelska makter att vi bor i Sverige varje gång man tvingats stångas med dessa.

Vi har inte haft några problem alls med migrationsverket under besöksvisaansökning med förlängning, UT-ansökan, PUT-ansökan och svensk medborgarskap-ansökan. Vi har fått ett trevligt bemötande och rättvisa bedömningar hela vägen igenom, men det beror nog mycket på att vi varit väl pålästa och förberedda redan innan.

Det enda man väl kunnat klaga på är handläggningstiderna. För att t ex få förtur vid PUT ansökan efter 2 år på UT, som då normalt innebar 11 mån i kö så var vi tvungen att dra en liten nödlögn. Att frugan, som då studerade på folkhögskola, skulle förvägras studiestöd så länge hon inte hade PUT tyckte dom inte var skäl nog till förtur så vi var istället tvungen att hitta på ett uppdiktat skäl i en ytterligare förtursansökan. Men i övrigt har det gått som på räls och vi är nog att beteckna som tillhörande dom 72% nöjda.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Anders-SiamLover

Mitt missnöje kan mycket väl förändras men jag höll på att garva ihjäl mig när jag lyssnade igenom hela telefonsvarar cirkusen (jag jobbar med implemetering av liknande). Om man inte har en knappvalstelefon uppmanas man dröja kvar!!! Men då hamnar man i en slinga som säger att man inte gjort något aktivt val :-)

Hur tänkte man då jag brukar låta slingan rulla 2 gggr sedan kopplas man till telefonist men inte ens efter 15ggr så hamnar man där...

Men Calle i Solnas telefonsvare finns jag på :-)

------------------------------

Snart 2 år :-*

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...