Jump to content
IGNORERAD

Vi tänkte oss till Rayong i vinter


BBJ

Recommended Posts

Rayong-kännare!

Ni som har hus/condo i Rayong med omnejd, verkar vara nöjda med ert val, så vi kollar med er:

När vi åker ner till Thailand och Korat i vinter så tänkte vi testa Rayong som utflyktsmål isf Koh Chang. Vi brukar ta 1-2 veckor vid en trevlig strand. 2 vuxna som inte är ute efter party-party utan gärna vill ha ett shysst hotell (inte värsta lyxen) nära beachen och gärna i Rayong.great.gif

Jag har ingen aning om hur Rayong ser ut, men damen säger att det liknar Koh Chang. Mer info tar jag gärna emot.

Så ni med tips och gärna länkar, vi ser fram mot er hjälp. jap.gif Tack på förhand!

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag trivs kanon bra i Rayong. Jag har hus 3-4 km utanför Ban Phe vid en strand som heter Suan Son Beach.

Men denna plats tycker jag inte liknar Koh Chang. Koh Chang har riktig djungel. Det vill jag inte påstå att vi har här.

Hur som helst vid strande jag nämde finns det gott om enklare resturanger, samt att man har en fin utsikt över Koh Samet.

Sedan har man ju nära in till Ban Phe om man vill ha lite mer resturanger eller Pubar.

Om man ändå är så här nära Ban Phe tycker jag också man ska besöka Koh Samet, riktigt trevlig ö med fin fina stränder.

Hoppas ni hittar något trevligt ställe som passar er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag trivs kanon bra i Rayong. Jag har hus 3-4 km utanför Ban Phe vid en strand som heter Suan Son Beach.

Men denna plats tycker jag inte liknar Koh Chang. Koh Chang har riktig djungel. Det vill jag inte påstå att vi har här.

Hur som helst vid strande jag nämde finns det gott om enklare resturanger, samt att man har en fin utsikt över Koh Samet.

Sedan har man ju nära in till Ban Phe om man vill ha lite mer resturanger eller Pubar.

Om man ändå är så här nära Ban Phe tycker jag också man ska besöka Koh Samet, riktigt trevlig ö med fin fina stränder.

Hoppas ni hittar något trevligt ställe som passar er.

Tack, Sköndal.

Min dam tänkte nog mest på beachen när hon ville likna Rayong med Koh Chang. cool.gif

Jag har lyckats hitta en sida med karta o hotell på nätet (http://www.thai-tour.../rayong/map.htm). Så ert Ban Phe finns med på kartan, men hotellen där på den sidan, är det något som kan rekommenderas? huh.gif Tex Bann Pae Cabana ser ju fint ut?!?

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid Laem Mae phim hittar ni en helt ok strandsträcka med massor av nybyggda resorter till bra priser. Restauranger av alla de slag, även någon svensk, längs den södra delen av stranden. Dessutom massor av (charter?)svenskar som befolkar orten.

Vi har provat bo på ett par, tre olika resorter/hotell där men jag kommer tyvärr inte ihåg namnen, väldigt fina och prisvärda var dom i alla fall.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen.

Tyvärr så kan jag inte rekomendera något hotel, har aldrig provat på något.

Men jag personligen föredrar att ha nära till Ban Phe.

I och försig en liten by, men här finns det mesta.

Stället som Kim förslog Mae Phim, har en finare strand än var den är strax utan för Ban Phe.

Men känns som allt enbart är uppbyggt för turister.

Hur som helst är hela denna kust sträcka ett mycket trevlig ställe.

Som jag gärna rekomenderar.

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ban Phe har flera små hotell som är prisvärda, men den bästa stranden är mot La Mae Phim. Exclusiva Novotel och Siri Ban Sea ligger ca 10 km från Ban Phe mot La Mae Phim. Fin strand men absolut inget att göra om kvällarna. Samma med La Mae Phim, dött om kvällarna, men fin strand. Rayong Resort ligger ca 10 km åt Rampung Beach och är i samma prisklass som Novotel, fin strand men isolerad.

Det jag vill rekommendera, bo i Ban Phe och hyr moppe, det är roligare att köra moppe i dagsljus än på kvällarna.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...