Jump to content
IGNORERAD

Traditionellt TV-tittande ett minne blott


Oregistrerad

Recommended Posts

On 2020-07-01 at 12:09, skrev bob:

Ett minne blott, nja...tycker allt de siffror som visas visar på ett annat... och att närmare 1,5 miljoner tittar på "Lets dance" är för mig en gåta eller 2,3 miljoner som ser "Mästarnas Mästare"...

 


https://mms.se/rapporter-lista.php/?t=tm

 

1 TV.PNG

Vad är dina intressen då, på TV eller andra medier. Yv 1 an eller  vilken kanal som helst måste

leverera det dom mesta tycker om inte några tomtar på MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    5

  • rolba

    3

  • Boa52

    3

  • Tommy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Boa52:

Vad är dina intressen då, på TV eller andra medier. Yv 1 an eller  vilken kanal som helst måste

leverera det dom mesta tycker om inte några tomtar på MPR

Vad jag menar är att TV måste leverera det den stora massan tycker är bra inte en liten klick

som MPR medlemmar. Dessutom har ni en speciel syn på Sverige. Många bor inte här men vet 

allt men påstår sej inte läsa svensk media och läser inga svenska tidningar, men åsikter har ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad jag menar är att TV måste leverera det den stora massan tycker är bra inte en liten klick

som MPR medlemmar. Dessutom har ni en speciel syn på Sverige. Många bor inte här men vet 

allt men påstår sej inte läsa svensk media och läser inga svenska tidningar, men åsikter har ni?

:huh: Glad påsk och skål på dej.:D

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

:huh: Glad påsk och skål på dej.:D

Nu propellergubben ligger du några månader efter vi andra, men skål på dej

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Tallviking:

Enda jag sett av dom i listan är programmet om Lasse Åberg

Råkade också se det programmet, var riktigt bra.

Är det bara jag som tycker att Lasse Åberg påminner om Astrid Lindgren på många sätt, framförallt är de 2 personer som ingen kan tycke illa om.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Råkade också se det programmet, var riktigt bra.

Är det bara jag som tycker att Lasse Åberg påminner om Astrid Lindgren på många sätt, framförallt är de 2 personer som ingen kan tycke illa om.

Allsång på Skansen gjorde en underbar hyllning till Lasse Åberg i veckan

 

https://www.svtplay.se/klipp/27394837/lasse-aberg-hyllning

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

På 90 talet hade jag en Laptop MSDos med en 8086 processor. Var ganska intresserad av datorer. Jag tog med mig den till Pattaya. Och Hasse (Hasses på postgatan). Han tyckte jag var en udda typ som höll på med datorer. Jag förutspådde redan då. Att en dag så kommer man kunna titta på TV via nätet. Han och dom övriga gubbarna bara skrattade åt mig som jag var helt dum i huvet.

Det tog väl bara till typ i början av 2000 talet så var det faktum att till exempel SVT sände streaming av många program. Kommer ihåg att jag var i Thailand 2004 när eurovision sändes. Varav jag tittade på det via internet dagen efter. Vilket var fantastiskt. Senare skaffade jag mig en Slingbox. Vilket gjorde att jag hade tillgång till Viasats alla kanaler vi slingboxen. Som stod hemma hos mig i Sverige. Men på senare år så har det mest blivit Netflix och viasat (som jag tittar via privat VPN). Men för en till stora delar av året utlands svensk så är ju detta fantastiskt. Allra helst då jag upplevde tidsskillnaden mellan Sverige och Thailand som jobbig, när man tittade på vanlig TV med Slingboxen.

Vem har lust att sitta uppe till kl halv två på natten för att titta på rapport?

Viasat har streaming av TV genom Viaplay av svensk TV nu. Så slingboxen är helt överflödig idag. Så den har jag kopplat ur.

När jag är i Sverige, brukar jag dock kolla på morgon TV, samt nyheter. Annars blir det mest Netflix mm.

Så den som säger att det var bättre förr. Han vet inte vad han pratar om. På 90 talet i Thaialnd var man väl glad om man kunde komma till någon Svensk restaurang. Och kunna läsa expressen från förra veckan, som någon hade haft med sig.

Idag är man ju up to date med vad som händer i Sverige. Kan jobba remote via Teamviewer mot Sverige. Har Svensk IP telefon. Där ingen ens märker att jag sitter i Bangkok och inte i Stockholm.

Så internet har möjlig gjort mycket. :)

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag aldrig brytt mig om att se på vare sig svensk eller thailändsk TV i Thailand. Tidigare kunde det bli någon film ibland på HBO eller liknande men senaste året är det Netflix till 100%. Om det någonsin kommer hållas ett fotbolls-VM eller OS igen kommer jag titta på traditionell TV igen men annars kan det kvitta.

 

Jag tror dock att den traditionella tevens död är kraftigt överdriven, eller åtminstone har den tagits ut ett par decennier för tidigt. Jag skulle tro att de flesta svenska pensionärer huvudsakligen ser på "vanlig" TV, kanske förstärkt med någon box/betalkanal. Tror också många som är i 30-60 årsåldern ofta ser på traditionell TV, om än oftast i kombination med diverse streamingtjänster. För ungdomar som växt upp med Netflix, Spotify och nyhetsflöden på mobilen är nog dock traditionell TV, fysiska album och papperstidningar lika främmande som kokkaffe och stenkakor är för mig.

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag är ju ingen datanörd eller tv-freak men har börjat fundera lite på netflix.

Hur gör man och vad behöver man för utrustning?

FB_IMG_1597752984591.thumb.jpg.bf838827cea75b454b197f5540ab6886.jpg

Bild för uppmärksamhet 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev rolba:

Jag är ju ingen datanörd eller tv-freak men har börjat fundera lite på netflix.

Hur gör man och vad behöver man för utrustning?

FB_IMG_1597752984591.thumb.jpg.bf838827cea75b454b197f5540ab6886.jpg

Bild för uppmärksamhet 

Hmm. På 70-talet gick det en porrfilm som hette The Pussy that ate New York. Får lite vibbar här.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

ar det nagon som har en TV Box som fungerar MYCKET bra i Thailand 

vill se SPN+,  bil/Mc byggare ,UFC  , lite svenskt , Eurosport 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...