Jump to content
IGNORERAD

Ser jag verkligen så ond ut? :(

honken
 Dela

Recommended Posts

Kom och tänka på en sak som hände på kryssningen nu i helgen.

Jag och Swedenfarang + fler hade vart o hyttfestat klart.

Min lilla tuk hade gett sig upp till discot lite tidigare, och när vi var klara så gick vi upp.

Hade fått i mig lite av allt kändes det som, stiger in på discot på båten.

Ser Tuk och går fram, väl framme ser jag en liten kiddie hålla ena armen runt henne och snackade i med henne.

Lyfter bort hans arm, trycker till han i bröstet så han kommer en bit bort.

Vänder mig om och sätter mig brevid henne, hon hade inte uppfattat ett skit han snackade om för han snackade svenska med henne.

Konstigt nog står han kvar på samma plats jag placerat honom vid i nån minut, så jag vänder mig mot honom och tittar på han, var på han säger "varför gjorde du så?"

Och jag svarar "Min flickvän, så pys iväg".

Och får svaret "Jaha, säg det då".

Ser att han drar sig in på dansgolvet till en grubb grabbar (ca 5st) börjar snacka med dom.

Jag tittar bort för att kolla läget för sällskapet jag är med i och dryga minuten senare, tittar jag mot gruppen igen, varpå alla blänger på mig.

Jag blänger på dom och när jag inför ögonkontakt med samtliga där.

Dock nu så seglar allas ögon iväg åt olika håll och kanter och ingen glor på mig nåmer.

Sen en stund efter detta sker nått som jag inte vet har med mig att göra, eller om det var tanken och planeringen.

Men en bit bort ställer sig 2 vakter, vid en dörr, och dörren bakom mig (som var stängd) ställer sig en vakt, och vid entrén framför mig till höger står nu två vakter till.

Dock som sagt innan oklart om dom är till för mig, eller alla de andra 200 personerna på plats :)

Kändes lite som de var för mig för stunden, men struntade i det, ingen som kom fram för att be mig att gå o lägga mig.

Men då är fråga, skrämmer jag folk?

Eller är det alkoholens fel att detta hände?

PS: Ingen idé att fråga SF om detta, för hans ögon snurrade på som ett parisehjul :)

Same same, but different!

Dela på andra sajter

• Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• swedenfarang

6

• honken

5

• ITOY

5

• Magrood

4

Mest aktiva i denna tråd

hej honken tror inte att det har med dig att göra utan snararre att nån vakt märkte något orolighet som ev håll på å hända.

Mantra

Dela på andra sajter

Om jag inte minns fel hade du onda ansiktet som avatar förut.brrrrr den blev man skraj av :crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Helt rätt Honken, minns inte situationen. Men kommer ihåg att du nämnde det.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Tjenare Honken,skål.

Om nån karl stöter lite på bruden din så slappna av och låt hon lösa situationen själv nästa gång. Inga brudar gillar svartsjuka karlar som brusar upp för minsta lilla. Inte kan du hålla på och knuffa på folk sådär inte.

Ta ett djupt andetag nästa gång och håll dig i bakgrunden. :whistle:

Som sagt skål !

Ändrades av ITOY
Dela på andra sajter

Bra tips där Itoy, önskar man själv kunde ta det lite lugnare. Men jag reagerade också på samma sätt med mitt ex. Min nuvarande fru går aldrig ut så jag vet inter hur jag skulle reagera nu. Egentligen är man väl mest upprörd över att ens tjej inte har avfärdat killen redan. Man släpper dock alltför ofta ut ilskan på killen.

Dela på andra sajter

...en historia som försvarar påståendet att det är bättre att röka på(förutom att det är olagligt då <_< )

vilket SF kanske gjort med tanke på att hans ögon snurrade på som ett pariserhjul :rolleyes::wink:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Hej Honken

Om du såg ut som på din Profilbild,, då kan jag förstå att vakterna kom... :dance1:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Dela på andra sajter

Tjenare Honken,skål.

Om nån karl stöter lite på bruden din så slappna av och låt hon lösa situationen själv nästa gång. Inga brudar gillar svartsjuka karlar som brusar upp för minsta lilla. Inte kan du hålla på och knuffa på folk sådär inte.

Ta ett djupt andetag nästa gång och håll dig i bakgrunden. :whistle:

Som sagt skål !

Jo, hade inte brytt mig så mycket.

Armen över var lite väl, då sätter jag ner foten och suger in luft i lungorna så bröstet växer upp som en ballong.

Dela på andra sajter

Tänk dig själv Honken om en brud kommer och snackar med dig och lägger armen runt dig, skulle du då vilja att din brud knuffar bort henne och gör en scen av det hela? Eller skulle du hellre föredra att hon på distans studerade vad som försigick med ett leende på läpparna?

Dela på andra sajter

Killen som stötte på flickvännen din, hur ska han kunna veta att hon är upptagen om hon inte talar om det eller avfärdar hans invit? I mitt tycke så är killen helt oskyldig, jag menar, han raggade väl bara som alla killar gör. Men däremot så kanske flickvännen tycker det är kul med lite uppvaktning, vem vet?

/Micke

Dela på andra sajter

Killen som stötte på flickvännen din, hur ska han kunna veta att hon är upptagen om hon inte talar om det eller avfärdar hans invit? I mitt tycke så är killen helt oskyldig, jag menar, han raggade väl bara som alla killar gör. Men däremot så kanske flickvännen tycker det är kul med lite uppvaktning, vem vet?

/Micke

Iofs sant, men när alkohol är inblandat så ska man veta :)

Men å andra sidan, gjort är gjort och går inte att ändra, kanske undvika i framtiden men är man full så gör man knäppa grejer, det går inte att undvika.

Dela på andra sajter

Jag förstår din reaktion Honken men killen är oskyldigt eftersom han inte visste att hon var upptagen.

Det är upp till henne att berätta för honom att hon är upptagen för det skulle väl du göra om rollerna var ombytta?

Dela på andra sajter

Va ni på kryss till Finland.

Jag och min sambo var över med Silja.

Vi åkte med Silja, va ni på samma båt?.

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Dela på andra sajter

OK,

Åkte med Symfony i fredags,

men det var med några thai där med,

men annars var det två sega kvällar ombord,

men lite romantik med gumman var ju inte fel det heller,,

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Dela på andra sajter

Hej Honken

Jag har inte följt den andra tråden. Men antar att det löste sig nu. :-)

---

Känner mig lite negativ just nu.

Men jag har undrat det länge (och skriver om det nu) om vad är det hos en tjej som gör att killar raggar på henne.

Nu låter det som om jag är avundsjuk som aldrig blivit uppraggad på uteställe... he he he... :-)

Jag funderar på om det beror på ögonen?

Exempel 1.

Jag var på möhippa med tre svenska tjejer på Trädgård´n i Göteborg. (Heter det så)

De svenska tjejerna var hur fulla som helst. Den ena blev uppraggad efter den andra.

Till slut var jag själv --- och själv fick jag vara hela kvällen.

Men inte var det någon som visade något intresse... he he he

Exempel 2.

Jag var ute med min lilla syster i Sverige.

Hon blev uppraggad fler gånger medan jag stod där och kollade läget.

Exempel 3.

På ett disko framför universitetet jag läste på i Thailand. Vi tjejer dansade som galningar. Det var en man som dansade för tätt mot mig. Knuffade bort honom diskret medan jag dansade. Han höll på ett tag. Till slut blev jag så förbannad att jag tog en liten fruktgaffel från bordet och stack honom i röven - diskret.

Eller ligger svaret i att exempel 3 låg först i tidsaxeln. he he he...

Jag kanske ser ond ut ändå... :-)

Eller ligger svaret i min blick eller rättare sagt saknad av blick?

---

---

Min reaktion efter jag läst ditt inlägg var att - man kan inte klappa händer med bara en hand.

Eller det krävs två att dansa tango.

Men å andra sidan så kan det var svårt att säga nej i en oförberedd situation speciellt för tjejer. Och tyvärr så utnyttjas det ...

Sen står alkoholen för mycket också. Men vet inte alltid vad man gör - svenskarnas vanligaste ursäkt. Ojjj - nu är jag elak. :-)

---

Din gamla avatar var kul.

Den blir man glad av faktiskt.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

Hej Honken

Jag har inte följt den andra tråden. Men antar att det löste sig nu. :-)

---

Känner mig lite negativ just nu.

Men jag har undrat det länge (och skriver om det nu) om vad är det hos en tjej som gör att killar raggar på henne.

Nu låter det som om jag är avundsjuk som aldrig blivit uppraggad på uteställe... he he he... :-)

Jag funderar på om det beror på ögonen?

Exempel 1.

Jag var på möhippa med tre svenska tjejer på Trädgård´n i Göteborg. (Heter det så)

De svenska tjejerna var hur fulla som helst. Den ena blev uppraggad efter den andra.

Till slut var jag själv --- och själv fick jag vara hela kvällen.

Men inte var det någon som visade något intresse... he he he

Exempel 2.

Jag var ute med min lilla syster i Sverige.

Hon blev uppraggad fler gånger medan jag stod där och kollade läget.

Exempel 3.

På ett disko framför universitetet jag läste på i Thailand. Vi tjejer dansade som galningar. Det var en man som dansade för tätt mot mig. Knuffade bort honom diskret medan jag dansade. Han höll på ett tag. Till slut blev jag så förbannad att jag tog en liten fruktgaffel från bordet och stack honom i röven - diskret.

Eller ligger svaret i att exempel 3 låg först i tidsaxeln. he he he...

Jag kanske ser ond ut ändå... :-)

Eller ligger svaret i min blick eller rättare sagt saknad av blick?

---

---

Min reaktion efter jag läst ditt inlägg var att - man kan inte klappa händer med bara en hand.

Eller det krävs två att dansa tango.

Men å andra sidan så kan det var svårt att säga nej i en oförberedd situation speciellt för tjejer. Och tyvärr så utnyttjas det ...

Sen står alkoholen för mycket också. Men vet inte alltid vad man gör - svenskarnas vanligaste ursäkt. Ojjj - nu är jag elak. :-)

---

Din gamla avatar var kul.

Den blir man glad av faktiskt.

Mvh

Magrood

hehe rolig andra syn på läget.

Sverige är himla olikt Thailand (vad jag tror), då män som åker till Thailand går efter vad de hört från andra och läst till sig i tidningar mm.

I Sverige speciellt på kryssningar (aka Knullkontainrar) så är det "tuffare" att snacka om hur många ragg man dragit med sig under 24 timmar.

Inget ovanligt att det förekommer roppar och andra preparat, därav mitt uppvaktande.

Kanske låter lite paranoid, men håller man inte ögonen öppna så seglar hon iväg under någons armar, och hon har själv ingen aning om vad som händer.

Nu ska ni veta (för er som inte känner till det) så förekommer det mer än ofta att grabbgäng bokar upp en extra hytt, där ingen sover, utan den används enbart för att dra med sina ragg till.

Och då överdriver jag inte det minsta, jag har sätt det mesta vad som sker på båtar under mina dagar som "kryssaren".

Så jag tar inga risker på att nått ska gå åt helvetet.

Dela på andra sajter

Väldigt va jobbigt det låter att åka på kryssning.Man blir ju inte direkt sugen. <_<

Satt ocksa och fundera pa varfor man plockar med tjejen pa en kryssning om man har den upplevelsen som Honken. Romantiskt?

Visst var det en hojdare nar man var ung och akte med grabbganget men det ar ju ocksa det framsta argumentet att inte plocka med sig tjejen pa en sadan tripp.

Dela på andra sajter

Äh, jag tog ju med svärmor. Bra att få ett annat perspektiv på svenskarna också. Hon tyckte det var skoj iallafall. Särskilt ramsan som gick runt på båten: "Jag har pissat i sängen.."

Dela på andra sajter

Honken,jag tycker du ser både trevlig och snäll ut.Har själv råkat ut för sådana saker och reagerat som du(man ska inte väcka den björn som sover)Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Ja ,honken om du ser ut som din bild här på mpr,så skulle jag tänka till om jag skulle tilltala dej!Sen så tillkommer massor av faktorer,berusningsfaktor-inget försvar.Hur du uppfattade situationen,hur din tjej uppfattade situationen.Den som jag uppfattade situationen,mest oskyldig är killen som raggade

Dela på andra sajter

Satt ocksa och fundera pa varfor man plockar med tjejen pa en kryssning om man har den upplevelsen som Honken. Romantiskt?

Visst var det en hojdare nar man var ung och akte med grabbganget men det ar ju ocksa det framsta argumentet att inte plocka med sig tjejen pa en sadan tripp.

Jag håller med wille i det här inlägget.

Varför tror du att din tjej är "fredad" när ni åker på en sådan kryssning? Är det för att du tror att en full pökraggare sett att just du sitter med henne? Kanske tror du att du ser "ond" ut för att du knuffar till den som tror han fått pöknapp??

Självklart drar sig vakterna till stökiga personer eller till stökiga miljöer.

Speciellt på kryssningsfartyg. Där det verkligen kan hetta till.

Jag vet för jag jobbade på Stena förut.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...