Jump to content
IGNORERAD

Chiang Mai med omnejd


LTD

Recommended Posts

Vi tänkte ta en tur med bilen uppåt Chiang Mai snart och kika runt lite men har noll koll på vad som är värt att uppleva och var man ska bo. 

Bara hört att det ska vara fint att köra upp i bergen så det hade vi tänkt. 

 

Alla tips är varmt välkomna 🙃

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mon cham var ganska trevligt. Vi bodde på en av de största resorterna upp på toppen. Finns tält och små stugor man kan övernatta i men ta med varma kläder. Rekommendera mössa vantar långärmad tröja och jacka på det. Sedan kan man beställa korean bbq eller moo katha som man grillar vid sin stuga.

 

IMG_20190103_181632.thumb.jpg.0ab604e23b6acec68cc8b3ec6ffc4630.jpg

IMG_20190103_182811.thumb.jpg.4c2181be464400d158e08b2fc8bde1b0.jpg

IMG_20190104_072942.thumb.jpg.1ab61a6e374e8c9f76af24bdc49670dc.jpg

 

På vägen ner stannade vi vid Pongyang(inte min video)

 

 

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bott på flytande husflotte vid Mae Ngat Dam också vilket var väldigt trevligt. Jag har postat bilder här men nu hittar jag dem varken på MPR eller min dator. 

Bild från google

 

Mae Ngat Dam.jpg

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

En tur från CM till Doi Intanon (Thailand högsta berg och flera vattenfall) forsätt mot Mae Hong Son (bra övernattning) vidare mot Pai och tillbaka till CM. Det finns många utflyktsmål på trippen (kolla Tripadvisor och fråga på boenden)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev biran:

En tur från CM till Doi Intanon (Thailand högsta berg och flera vattenfall) forsätt mot Mae Hong Son (bra övernattning) vidare mot Pai och tillbaka till CM. Det finns många utflyktsmål på trippen (kolla Tripadvisor och fråga på boenden)

 

Instämmer, kanonfint.

 

Ner om Mae Sariang på vägen mellan Intanon och MHS är också fint. Finns mycket mellan CM och Chiang Rai att besöka, Mae Salong är t.ex. häftigt. Uppe i bergen, kinesisk koloni som fått en fristad i Thailand när Chiang Kai Shek drevs ut av Mao. Beroende på årstid kan det vara kallt som fan.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev biran:

En tur från CM till Doi Intanon (Thailand högsta berg och flera vattenfall) forsätt mot Mae Hong Son (bra övernattning) vidare mot Pai och tillbaka till CM. Det finns många utflyktsmål på trippen (kolla Tripadvisor och fråga på boenden)

 

Bara den slingan blir ju 60 mil, känns som om det tar ett par veckor att kika runt däruppe om man ska få med Chiang Rai mm.

Blir spännande detta :)

Tjejen har ju sin grabb i Lampang så blir väl att stanna där ett par dagar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Esspe:

Instämmer, kanonfint.

 

Ner om Mae Sariang på vägen mellan Intanon och MHS är också fint. Finns mycket mellan CM och Chiang Rai att besöka, Mae Salong är t.ex. häftigt. Uppe i bergen, kinesisk koloni som fått en fristad i Thailand när Chiang Kai Shek drevs ut av Mao. Beroende på årstid kan det vara kallt som fan.

Tack för påminnelsen om temperaturen

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev LTD:

Tack för påminnelsen om temperaturen

Har aldrig frusit så mycket ens i Sverige som i Pai i dec/jan eller Mae Salong en molnig dag. Inte många grader över nollan.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag tycker ni ska prioritera är absolut Mae Hong Son. Lagom stopp i Pai På vägen.  Var bara beredd att vrida på ratten. Finns en del i min tråd Livet i Korat om det. Tror att det var vintern 2016 vi gjorde den turen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Alarik:

Hur långt är det från Chiang Mai till Tham muang Na?

Det är väl Chiang dao? 15 mil? Såg lite därifrån på tuben, blir nog en tur på det hållet sen.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Doi Inthanon var tyvärr stängt men vi har rattat runt lite och vägarna i bergen är roliga. Nu har vi tillbringat ett par dagar i CM old town och den här stan gillar jag. 

Men funderar över vilken väg man ska ta hemåt, upp körde vi den i bild 1 och va ju en del seg trafik runt Bkk. Funderar på bild 2 istället men hur är väg 321 att köra, sitter hellre i lite köer än tar en väg med massa potthål. 

Nån som vet?

 

Screenshot_20200711_171314_com.mapswithme.maps.pro.jpg

Screenshot_20200711_171407_com.mapswithme.maps.pro.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

321 var helt klart ett bra val, något fler rödljus men inga köer. 

Tog exakt 10 tim Chiang Mai till Hua Hin inkl 2 stop. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...