Jump to content
IGNORERAD

snuskigt

peyman69

Recommended Posts

Verkar som många män här på mpr skulle med öppna armar välkomna sin 20 åriga dotters nya pojkvän som är 60+ år. Han heter Rune och har sjukpenning. Fan Svärfar och svärson har ju hur mycket som helst att prata om.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

• Svar 209
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• L64

12

• stefan5300

10

• Sangwal

9

• ban99arne

8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du har en poäng där, Wille

Och speciellt skandinaviska damer har nog svårt att förstå, att man faktiskt kan trivas tillsammans, även om åldersskillnaden är 20-25 år. Eller mer.

Vi är ju också, speciellt i Sverige, duktiga på att påpeka fel hos andra. Vad beror det på? Mindervärdeskomplex eller avundsjuka?

Möljis

Vad det beror på? Enligt min mening rör det sig helt enkelt om missunnsamhet... en svensk specialitet!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Verkar som många män här på mpr skulle med öppna armar välkomna sin 20 åriga dotters nya pojkvän som är 60+ år. Han heter Rune och har sjukpenning. Fan Svärfar och svärson har ju hur mycket som helst att prata om.

:icon_lol: HeHe ja.

Dela på andra sajter

Haha så jävla bra skrevet :) Gubbar va tillsammans med vem ni vill men som jag sagt innan skiljer det 40år så ser jag det som pedofeli, och inse att det är pengarna dom vill åt, sen att det kan bli kärlek efter ett tag är väl möjligt, men men.

Mvh Mikael

Dela på andra sajter

Vi är ju också, speciellt i Sverige, duktiga på att påpeka fel hos andra. Vad beror det på? Mindervärdeskomplex eller avundsjuka?

Möljis

Men snälla möljis, det förstår du väl vad detta beror på, och inte kan du väl tro att det är avundsjuka eller mindervärdeskomplex. :whistle:

Nänä, svaret är nämligen att svenskar vet och kan allt, men vi vill inte på något sätt framstå som "besserwissrar".

Vi kan dock på grund av vår outgrundliga välvilja till omvärlden inte låta bli att tala om för alla de andra 99,8% av jordens befolkning att de lever fel. Samt att de borde rätta sig efter det svenska sättet att vara och anpassa sig till våra moralvärderingar.

Skulle nu de andra 99,8% inte anamma vår livssyn så kan det väl tänkas att vi talar lite illa om dem...men bara lite. :yes:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

Vad det beror på? Enligt min mening rör det sig helt enkelt om missunnsamhet... en svensk specialitet!

Herr Chang har talat.

Exactemente, finns ingert värre än svenskar, förutom norrmän förståss!

Utvandraren Arne

Dela på andra sajter

Tja, om jag var utfattig och bodde i ett skjul, precis som alla mina grannar, och "Rune" bygger en flott villa åt vår dotter, som vi kan nyttja(vakta mot underhåll,10 månader om året) medan Rune jobbar ihop sina nästa miljoner, så kanske...

Vem vet Rune kanske till och med e en trevlig prick, till skillnad från alla supande arbetslösa "raggarwannabees" som hänger nere vid Pressbyrån här uppe i Nordöstra Svedala, om sådär 20-30 år...

Om Rune till på köpet fixade ut vår dotter från ett liv som glädjeflicka på nån "Ölbar" för rika utlänningar på Gotland, så är det ju inte heller så illa?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Det måste vara fler än jag som tycker att kombinationen äldre gubbar och unga thailändska flickor är avskyvärt. Själv är jag bara 40.

BARA 40 år??

Som fyrtioåring går det kanske bra att vara med en 19 åring eller? Sedan när du fyller 60 så måste du byta ur henne (39 år) mot en 60 åring då eller?

Sedan som 40 åring kan man vara fet, ful & flintskallig och som 60 åring kan man vara en stilig attraktiv man eller?

Skall man då tvinga den stackars tösen att vara tillsammans med den äcklige 40 åringen bara för att han är yngre?

(Jag är oxå född 69)!!

Dela på andra sajter

Haha så jävla bra skrevet :) Gubbar va tillsammans med vem ni vill men som jag sagt innan skiljer det 40år så ser jag det som pedofeli, och inse att det är pengarna dom vill åt, sen att det kan bli kärlek efter ett tag är väl möjligt, men men.

Mvh Mikael

Pedofili har väl inget med åldersskillnad att göra.

Pedofili är när en vuxen har stark sexuell dragning till prepubertala barn (ca. 13 år)

Dela på andra sajter

Pedofili har väl inget med åldersskillnad att göra.

Pedofili är när en vuxen har stark sexuell dragning till prepubertala barn (ca. 13 år)

SOM JAG SER DET, står det va ?????????????????????????

Dela på andra sajter

Det är svårt att svara på din fråga, men ett möjligt svar är "Det finns fler än du som tycker så"

Det finns en enkel matematisk formel som visar hur gammal en Flickvän bör vara, i förhållande till mannens ålder, testa gärna!

Mannens ålder/2, +7år = passande ålder för flickvän.

Exempel1: Man 60år, 60/2=, 30+7 = 37år

Exempel2: Man 53år, 53/2 +7= 33,5 år. Så Bungalows flickvän är för gammal, (För fruar gäller inte denna formel :rtfm: ).

Min son Jimmy är helt rätt ute han är 3,5 år och de tjejer han leker med på skolan är 8-9 år gamla! :great:

MVH en stolt far!

Jag hoppas du är en lika stolt far ifall din son bibehåller sin preferens för åldersrelationen till sina kvinnor om 17 år, d.v.s. när han dejtar 60-åringar ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Herr Chang har talat.

Sakerligen ar det sa i vissa fall. Men det kanns ocksa som manga gor vad de kan for att rationalisera bort alla eventuella invandningar som folk kan tankas ha. Kan det vara sa enkelt att att manga faktiskt tycker det ar "ackligt" i den bemarkelsen att de tittar pa tjejen respektive gubben och lider med tjejen da de sjalva inte kan tanka sig in i en situation dar de skulle kunnat vara attraherade av mannen ifraga? Dvs de upplever det som uppenbart att forhallandet inte bygger pa gemensam attraktion och tar for givet att karleken ar "kopt". Kopt karlek/sex ar i manga manniskors ogom just ackligt - svarare an sa behover det val inte vara eller?

Dela på andra sajter

Tommy

Jag tackar för ditt snälla inlägg. Min kvinna är antingen 33 eller 34 och jag 53 passar perfekt på din formel. Beror på vilken statlig myndighet som jag läser. Amphur 34 år . Passet 33år. Jag var väldigt nöjd med att bara få träffa denna goa kvinna. Men TIRACEN ville något annat och så blev det. Så det här med åldersskillnad är bara avvundsjuka från vissa

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

jag e 60 frugan fyller 40 i dec hon kunde va min dotter huga huga :diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Det är svårt att svara på din fråga, men ett möjligt svar är "Det finns fler än du som tycker så"

Det finns en enkel matematisk formel som visar hur gammal en Flickvän bör vara, i förhållande till mannens ålder, testa gärna!

Mannens ålder/2, +7år = passande ålder för flickvän.

Exempel1: Man 60år, 60/2=, 30+7 = 37år

Exempel2: Man 53år, 53/2 +7= 33,5 år. Så Bungalows flickvän är för gammal, (För fruar gäller inte denna formel :rtfm: ).

Min son Jimmy är helt rätt ute han är 3,5 år och de tjejer han leker med på skolan är 8-9 år gamla! :great:

MVH en stolt far!

Tommy jag gillar inte alls din matematiska formel, om den stammer sa maste jag ju byta kvinna med jamna mellanrum, pga att hon 'vaxer ikapp' mig. :whistle:

Trivs bra med min nuvarande kvinna och behaller henne garna - om hon nu vill ha mig... :dance1:

Dela på andra sajter

Jag hoppas du är en lika stolt far ifall din son bibehåller sin preferens för åldersrelationen till sina kvinnor om 17 år, d.v.s. när han dejtar 60-åringar ;)

Nu missade du nog nåt...

3,5 år/2 + 7= strax under 9år :rolleyes:

När han är 17år bör han dejta 15åriga damer, inte så ovanligt, ens i Sverige :wai:

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Tommy jag gillar inte alls din matematiska formel, om den stammer sa maste jag ju byta kvinna med jamna mellanrum, pga att hon 'vaxer ikapp' mig. :whistle:

Jag gillar formeln, kvinnor är som bilar, nyare årsmodeller är roligare att köra :crazy:

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Trivs bra med min nuvarande kvinna och behaller henne garna - om hon nu vill ha mig... :dance1:

Ledsen för det det enda sättet är att gifta sig medans åldrarna matchar, sen kan man ju ta det lite löst med formeln, ett par år hit eller dit funkar väl, annars blir det jobbigt!

MVH Tommy

Dela på andra sajter

Jag gillar formeln, kvinnor är som bilar, nyare årsmodeller är roligare att köra :crazy:

Gillar sjalv veteranbilar, men det tar val en 20-30 ar innan 'frugan' platsar i den kategorin... :dance1:

Dela på andra sajter

hej alla kära medl.

vad roligt att många svarade på min fråga. Det var ändå inte så löjligt som en kär medlem påstod i början. Det här är ett ämne som är, har varit och kommer alltid att vara på tapeten för de flesta människor i de flesta kulturer. Då tycker jag personligen att det är av intresse att man disskuterar det och försöker lära sig något av andras argument. Jag har inget agg mot gamla eller äldre gubbar all. Förhoppningsvis kommer jag själv att en dag nå 60, men då gäller det att man sköter sig och gör det bästa av situationen.

Dela på andra sajter

Ledsen för det det enda sättet är att gifta sig medans åldrarna matchar, sen kan man ju ta det lite löst med formeln, ett par år hit eller dit funkar väl, annars blir det jobbigt!

MVH Tommy

555, sa ar det nog - den formeln tror jag mer pa... :dance1:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...