Jump to content
IGNORERAD

Varför ogillar svenska kvinnor thailändskor?


Farang

Recommended Posts

Bara undrar, för när jag hör nått från svenska kvinnor om thailändskor så är det bara skitsnack jag hör.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sangwal

    5

  • Up2You

    5

  • Farang

    4

  • ITOY

    3

Mest aktiva i denna tråd

Bara undrar, för när jag hör nått från svenska kvinnor om thailändskor så är det bara skitsnack jag hör.

Min mor (94 år) älskar min thaifru.:whistle:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tror inte att det har något med hotbilden att göra? :whistle:

Ung svenska- vacker

Ung Thailändska- vacker

Gammal svenska-gammal

Gammal Thailändska-fortfarande vacker

Medelålders thaländska-ser fortfarande ung ut

Medelålders svenska-ser redan gammal ut

Äldre svensk dam, gift med äldre svensk man behöver inte oroa sig för yngre svensk kvinna, gubben är där helt körd.

Äldre svensk dam, gift med äldre svensk man behöver fortfarande oroa sig för yngre Thailändsk kvinna, gubben är fortfarande en möjlig partner.

Ung svensk tjej har bantat sedan hon var typ 11 år, för att komma i storlek 44.

Ung Thailändsk tjej äter oavbrutet och storlek 34 passar perfekt.

Svensk tjej solariar för miljoner pengar och blir i bästa fall brun i någon vecka, men oftast bara röd.

Thailändsk tjej hatar att vara i solen, men har en hudfärg som är just drömhuden för en svensk kvinna.

Kan det vara så att hotbilden är anledningen och pratar då således svenska män illa om män från Gambia? :rolleyes:

Eller är det bara så enkelt att man i alla tider varit rädd och obekväm med de eller det som är olikt en själv?

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara undrar, för när jag hör nått från svenska kvinnor om thailändskor så är det bara skitsnack jag hör.

Dom svenska kvinnor som inte känner Thailändskor har nog förmodligen en massa fördommar därav skitsnack. Fördommarna har dom förmodligen fått när dom har lyssnat på en hel del svenska män som har berättat om hur dom har haft det i Thailand. Förhoppningsvis så börjar dom flesta fördommarna försvinna mer och mer nu när även många svenska kvinnor åker till Thailand på charter t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det är väl lika vanligt, som många här inne har fördomar mot svenska kvinnor..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror svenska kvinnor mer ogillar svenska män som har Thaikvinnor.

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det är väl lika vanligt, som många här inne har fördomar mot svenska kvinnor..

Rock on!

Vet om att det där var riktat mot mig bland annat...

Är väl inte en fördom bara för man tröttnat på dom som sällskap?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet om att det där var riktat mot mig bland annat...

Är väl inte en fördom bara för man tröttnat på dom som sällskap?

Tja en fördom är det väl ändå eftersom att du drar alla svenskor över samma kam trots att du knappast traäffat dem alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog inte att svenska kvinnor har något emot Thai-tjejer.

Men dom har nog många funderingar på hur vi träffades..

Lika mycket som vi män när det kommer kvinnor med yngre mörka män..

Alla måste väl i allafall få ha en åsikt, sen behöver man inte hålla med.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

De svenska käringarna är nog avundsjuka på alla thailändska kvinnor som har den stora ynnesten att få dela sina liv med

överåriga och ölmagade Berra :crazy:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja en fördom är det väl ändå eftersom att du drar alla svenskor över samma kam trots att du knappast traäffat dem alla.

hummmm, nä jag varken har tid eller lust att träffa alla. Märkte bara skillnaden när jag träffade thaitjejer istället för svenska :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

hummmm, nä jag varken har tid eller lust att träffa alla. Märkte bara skillnaden när jag träffade thaitjejer istället för svenska :)

Jo jag föredrar thai också..svenskar lade jag av med 1994

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Största anledningen till att dom känner sig hotade är nog att thailändska kvinnor fortfarande är kvinnor.

Ändrades av foreverbubbles8

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om svenska kvinnor ogillar thailändska så har dom då varit jävligt bra på att dölja det i vår omgivning dom senaste 7 åren. Skulle jag gå enbart på våra personliga erfarenheter så hade jag nog varit tvungen att hävda motsatt åsikt.

Men självklart finns det svenska tjejer som ogillar thailändska tjejer, finns ju t o m svenska tjejer som ogillar svenska tjejer, tror dock inte att dom som ogillar thaikvinnor är i majoritet.

Däremot så ogillar nog rätt så många svenska tjejer svenska killar som "tar hem" thailändskor. av en rad olika orsaker hos olika personer.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom igen nu Kim...

Egna frun eller flickvännen vågar dom aldrig "hoppa på" men vad har du hört från svenska kvinnor om dom andra?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varfor skulle svenska kvinnor i allmänhet ha något emot thailändskor? Att thailändskor skulle vara ett hot mot dem är ett påstående som nog bara en man gift med en thailändska skulle komma på. Det finns nog betydligt många fler svenskor som ogillar typ muslimer, fotboll eller analsex.

Thailändskor är nog ett ganska obetydligt "problem" for de flesta och bland de som varit i Thailand, och det är ju ganska många, så anses de nog ganska trevliga.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Nu för tiden är det ju så vanligt med thailänskor i svenska samhället att ingen reagerar längre.

För 11 år sen var det mycket hårdare, och jag lovar att det var hårda ord inne på damrummet ibland.

Min fru har fått hört mycket skit från svenska kvinnor genom åren. Själv är jag ganska så övertygad om att det bottnar i ren avundsjuka.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom igen nu Kim...

Egna frun eller flickvännen vågar dom aldrig "hoppa på" men vad har du hört från svenska kvinnor om dom andra?

Nej har inte hört något jag kan komma på just nu i alla fall. Fast det är väl inte speciellt troligt att dom kommer till just mig och klagar över thailändska kvinnor när jag råkar vara gift med en. ;)

Nej, dom erfarenheter jag har att grunda min personliga uppfattning på gäller det bemötande min fru och hennes många thailändska tjejkompisar får av de svenska tjejer som finns i vår och deras bekantskapskrets. Och den är bara positiv, förvånande positiv faktiskt.

Däremot berättade frugan att på hennes förra arbetsplats, där det jobbar ett hundratal personer varav några är thai, så fanns det några unga svenska tjejer som uppenbart såg ned på thailändarna och undvek kontakt med dom.

Men samtidigt fanns det även unga svenska, mycket trevliga (och snygga) tjejer som väldigt gärna umgicks även i thaigänget och t o m gjorde en del saker tillsammans på fritiden (gå tillsammans på disco t ex).

Skulle kunna räkna upp väldigt många exempel på vänliga och intresserade svenska tjejer som har umgåtts nära dom thai vi känner. Däremot är det exempel jag ger från frugans gamla arbetsplats det enda negativa exempel jag kan komma på, åtminstone just nu. Får väl återkomma om jag kommer på fler negativa erfarenheter.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan förstås tänka sig en grupp svenska kvinnor som varit singlar för länge och med litet hopp om förändring (en av mina systrar tyvärr inkluderad). De observerar den svenska mannen med sin unga thaidam. Inte för att de har det minsta intresse av att vara med denna man, men det känns ändå orättvist att han får när inte jag får... riktas då missnöjet mot thaidamen eller mannen?

Jag törs inte spekulera om hur stor denna grupp är. Men de lär finnas.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att de svenska tjejerna är det minsta avundsjuka, utan dom ser ner på dom, för dom tror att dom är eller har varit glädjeflickor..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att de svenska tjejerna är det minsta avundsjuka, utan dom ser ner på dom, för dom tror att dom är eller har varit glädjeflickor..

Rock on!

Med detta menar jag inte alla svenska kvinnor..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

mitt ex har en del thailänskor anstälda o hon är nöjd med alla, däremot så är hon inte nöjd med turkar,afrikaner ,osv,men hon säger till mig att det det enda som thailänskor pratar om är pengar.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

hej i lingonskogen på Er.

Jag var på en födelsedagsfest idag. det var en majoritet av damer på denna fest. Vi kom in på Thailand, då var det en person som berättade att "i Phuket finns det en gata där damerna(personen nämde ett annat fulare ord på damerna), där de sprang ut på gatan och klädde av sig och prutade på priserna för att vi skulle köpa deras tjänster." Det intresanta i berättelsen var att det var en kille som berättade det hela. Att han var så negtiv kan bero på att hans svenska tjej var med, det som jag måste ge svenska damerna kredit för var att ingen av de kommenterade eller sa ett illa ord om Thaitjejer. Det kan bero på att jag har berättat en annan bild av thaidamer än vad han framförde. Eftersom jag var på en födelsedagsfest, min dotters, så kommenterade jag aldrig vad han sa.

Det jag vill veta är, VAD HETER GATAN HAN NÄMDE I BERÄTTELSEN?

:great: GUBBEN :great:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...