Jump to content
IGNORERAD

Någon med kontakter inom Ampour


Jompa

Recommended Posts

22 timmar sedan, skrev Jive:

Och om vi inte vårdar det svenska språket, så är det bara en tidsfråga innan skolverket trycker upp läroböcker på rinkebysvenska.

Abou!

De va chok va du jiddrar.

Capish?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    9

  • Alarik

    8

  • janne_h

    6

  • Tekkor

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

44 minuter sedan, skrev Alarik:

Abou!

De va chok va du jiddrar.

Capish?

Kan du ta det på svenska?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Jive:

Kan du ta det på svenska?

Det är svenska.

Rinkebysvenska.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Un

13 minuter sedan, skrev Jive:

Kan du ta det på svenska?

Ungefär

Oj, väldigt vad du gnäller.

Förstår du?

 

😉

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Alarik:

Un

Ungefär

Oj, väldigt vad du gnäller.

Förstår du?

 

😉

Ja, nu förstår ja, men borde förstått tidigare. Där var jag inte riktigt med i matchen. 😁

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On 2020-06-29 at 15:40, skrev hobbe:

Om det är viktigt för den ena partnern att få tillgång till den andres tillgångar (t.ex vid en skilsmässa) hur kan båda få det bättre ?

Ett scenario som har inträffat allt för många gånger genom historien.

 

Mvh Hobbe 

Ett ord som du aldrig kommer att få. Trivsel. Allt styrs väl inte av pengar som du verkar tro. Trivsel och trygghet. Resultatet blir harmoni tillsammans

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Ett ord som du aldrig kommer att få. Trivsel. Allt styrs väl inte av pengar som du verkar tro. Trivsel och trygghet. Resultatet blir harmoni tillsammans

Så trivsel och trygghet är helt beroende på att man att man gifter sig ?

Man kan alltså inte vara lika lycklig även om man inte är gifta? 

Du är lika snurrig som vanligt .

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-06-29 at 15:40, skrev hobbe:

Om det är viktigt för den ena partnern att få tillgång till den andres tillgångar (t.ex vid en skilsmässa) hur kan båda få det bättre ?

Ett scenario som har inträffat allt för många gånger genom historien.

 

Mvh Hobbe 

Lite negativ syn har du på kvinnor... Svenska som thailändska. Men lösningen är äktenskapsförord, med det, kan det kan man skydda sina tillgångar.

10 minuter sedan, skrev hobbe:

Så trivsel och trygghet är helt beroende på att man att man gifter sig ?

Man kan alltså inte vara lika lycklig även om man inte är gifta? 

Du är lika snurrig som vanligt .

 

Trygghet är det väl för en kvinna som i Thailand inte har samma ekonomiska säkerhet som i sverige, att gifts sig.  Inte kul att slava för en farang och sen bli utsparkad för en yngre variant, tyvärr tänker en del män så...

Hur tänker du Hobbe, hur är din kvinnorsyn?

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Tekkor:

Lite negativ syn har du på kvinnor... Svenska som thailändska. Men lösningen är äktenskapsförord, med det, kan det kan man skydda sina tillgångar.

Trygghet är det väl för en kvinna som i Thailand inte har samma ekonomiska säkerhet som i sverige, att gifts sig.  Inte kul att slava för en farang och sen bli utsparkad för en yngre variant, tyvärr tänker en del män så...

Hur tänker du Hobbe, hur är din kvinnorsyn?

Nu vet jag ju att både  du och JK inte har den bästa läsförståelse och att ni inte begriper vad ni svarar på alla gånger men jag ska göra ett försök att förklara även om det nog är meningslöst.

 

LTD ställde en fråga som löd "tycker man om varandra mer om man gifter sig?" varvid JK svarade "Svar ja. Om det är viktigt för ena partnern så får båda det bättre" vilket jag tyckte var ett märkligt svar . Jag ser inget samband med att man per automatik skulle tycka om varandra mer bara för att man gifter sig.

 

Vill man gifta sig så gör man det och man tycker nog om varandra lika mycket som om man bara väljer att vara sambo.Sen har jag på nära håll sett hur både män och kvinnor genom giftermål planerat just för att säkra den andres tillgångar.

 

Hur du sen kan läsa ut något som helst av vilken kvinnosyn jag har från det övergår mitt förstånd. 

Sen om du låter din fru slava för dig och tänker sparka ut henne för en yngre variant säger mer om dig och om din kvinnosyn.

 

Försök nu att sakta läsa vad jag skrev och gå gärna tillbaka i tråden och se om du fattar denna gång .

Saken gällde alltså om man tycker om varandra mer om man gifter sig . Ja sa JK och jag sa Nej

 

mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev hobbe:

Nu vet jag ju att både  du och JK inte har den bästa läsförståelse och att ni inte begriper vad ni svarar på alla gånger men jag ska göra ett försök att förklara även om det nog är meningslöst.

 

LTD ställde en fråga som löd "tycker man om varandra mer om man gifter sig?" varvid JK svarade "Svar ja. Om det är viktigt för ena partnern så får båda det bättre" vilket jag tyckte var ett märkligt svar . Jag ser inget samband med att man per automatik skulle tycka om varandra mer bara för att man gifter sig.

 

Vill man gifta sig så gör man det och man tycker nog om varandra lika mycket som om man bara väljer att vara sambo.Sen har jag på nära håll sett hur både män och kvinnor genom giftermål planerat just för att säkra den andres tillgångar.

 

Hur du sen kan läsa ut något som helst av vilken kvinnosyn jag har från det övergår mitt förstånd. 

Sen om du låter din fru slava för dig och tänker sparka ut henne för en yngre variant säger mer om dig och om din kvinnosyn.

 

Försök nu att sakta läsa vad jag skrev och gå gärna tillbaka i tråden och se om du fattar denna gång .

Saken gällde alltså om man tycker om varandra mer om man gifter sig . Ja sa JK och jag sa Nej

 

mvh Hobbe

Ett kort svar, känslorna påverkas, en kille som bryr sin om kvinnans väl och ve och då vill ge henne trygghet som ett giftermål innebär, vad är fel i det? Kvinnan påverkas positivt av att veta att mannen vill henne väl.

 

Är han orolig för sina pengar, ja då litar han inte på kvinnan och med det är det bättre att avbryta än att fortsätta och skriva äktenskapsförord.

 

Jag säger ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tekkor:

Ett kort svar, känslorna påverkas, en kille som bryr sin om kvinnans väl och ve och då vill ge henne trygghet som ett giftermål innebär, vad är fel i det? Kvinnan påverkas positivt av att veta att mannen vill henne väl.

 

Är han orolig för sina pengar, ja då litar han inte på kvinnan och med det är det bättre att avbryta än att fortsätta och skriva äktenskapsförord.

 

Jag säger ja.

Nu får du väl ändå ta och snyta dig ,jag har väl aldrig sagt att det är fel att gifta sig om det är det man vill .

Jag sa att MAN TYCKER INTE OM VARANDRA MER FÖR ATT MAN GIFTER SIG .

Sen får väl var och en göra som man vill med äktenskapsförord eller ej .

 

Hobbe

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hobbe:

Nu får du väl ändå ta och snyta dig ,jag har väl aldrig sagt att det är fel att gifta sig om det är det man vill .

Jag sa att MAN TYCKER INTE OM VARANDRA MER FÖR ATT MAN GIFTER SIG .

Sen får väl var och en göra som man vill med äktenskapsförord eller ej .

 

Hobbe

 

Haha är lite komiskt när man inte förstår varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hobbe:

Nu får du väl ändå ta och snyta dig ,jag har väl aldrig sagt att det är fel att gifta sig om det är det man vill .

Jag sa att MAN TYCKER INTE OM VARANDRA MER FÖR ATT MAN GIFTER SIG .

Sen får väl var och en göra som man vill med äktenskapsförord eller ej .

 

Hobbe

 

Så här är det, vi har båda rätt, fast vi tycker olika.

Så jag svarar fortfarande, ja att gifta sig ger mer känslor.

Du gillas mer lössläppthet och det är okey om du får mer känslor...

 

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tekkor:

Så här är det, vi har båda rätt, fast vi tycker olika.

Så jag svarar fortfarande, ja att gifta sig ger mer känslor.

Du gillas mer lössläppthet och det är okey om du får mer känslor...

 

Peace

Skönt för dig att det bara är din omgivning som lider .........

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hobbe:

Skönt för dig att det bara är din omgivning som lider .........

 

Hobbe 

Nu tappa du tråden lite grann, men det gör ingenting.

Ser att du minskar med olika nedvärderande uttryck

och det är bra, för då går det att diskutera mer sakligt

med dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tekkor:

Ser att du minskar med olika nedvärderande uttryck

och det är bra, för då går det att diskutera mer sakligt

med dig.

En sak är ju säkert, man kan ju i alla fall inte beskylla dig för att leva som du lär. 🤣

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mankan:

En sak är ju säkert, man kan ju i alla fall inte beskylla dig för att leva som du lär. 🤣

Det gällde chatten mellan mig och Hobbe.

Vad vill du har förtydliga?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-06-26 at 15:33, skrev Tekkor:

Elegant försök till härskarteknik. Fungerar inte....

Släpp dina personangrepp / påståenden och bli saklig.

 

Väljer att inte skriva något om din person, för det har inget med ämnet som diskuteras att göra.

 

 

 

On 2020-06-24 at 16:58, skrev Tekkor:

Tycker det är tråkigt med personangrepp som läsare i tråden, det blir en så dyster stämning på forat med alla dessa påhopp.

 

18 minuter sedan, skrev Tekkor:

Det gällde chatten mellan mig och Hobbe.

Vad vill du har förtydliga?

 

Jag tror du har missuppfattat det hela. Detta är ingen chatt utan ett forum. 

 

 

"Vad vill du har förtydliga?" ????

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

"Vad vill du har förtydliga?" ????

Möjligen någon variant på Rinkebysvenska...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

 

 

Jag tror du har missuppfattat det hela. Detta är ingen chatt utan ett forum. 

 

 

"Vad vill du har förtydliga?" ????

 

Va bra, då har du inget emot att jag som ni hoppar in med syrliga negativa kommentarer i olika "debatter" för att "skoja till det".

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tekkor:

Va bra, då har du inget emot att jag som ni hoppar in med syrliga negativa kommentarer i olika "debatter" för att "skoja till det".

Är det inte det du gör redan?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tekkor:

Va bra, då har du inget emot att jag som ni hoppar in med syrliga negativa kommentarer i olika "debatter" för att "skoja till det".

Du menar hoppa in med personangrepp i olika debatter. Nä då kör på du, men då kan ju vara snyggt att inte gnälla på andra.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Tekkor:

Va bra, då har du inget emot att jag som ni hoppar in med syrliga negativa kommentarer i olika "debatter" för att "skoja till det".

Du kommer med kränkande formuleringar och påståenden som strider mot all logik.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...