Jump to content
IGNORERAD

En västerländsk asienexperts syn på den thailändska krisen


noBuzz

Recommended Posts

Men man börjar få en bild av honom ju mer man tittar och hör från honom vad han säger. Han har tydligen tagit ställning mellan röda och gula istället för att ställa sig vid sidan för att vara mer objektiv.

Istället för att försöka tolka sånt han inte säger (men som du gärna försöker få honom att säga) så kan du ju lyssna på hans ord.

Han talar emot girighet och för försoning.

Han talar för en pardon av Thaksin om den inte är inlämnad av politiska skäl.

Han talar emot elitism och är positiv till Prem (som han tycker ska hedras för att ha fört Thailand från våldkulturell diktatur till halvdemokrati)

Han säger att det goda med USA är att man valt Obama till President och att det dåliga är wall street och den girighetskultur som genomsyrar ekonomin.

Han talar för regerande FÖR folket och mot elitistisk makt.

Egentligen är allt det du (och andra) anklagar honom för helt uppåt väggarna och bara sprugna ur dumhet (faktiskt) och spöken i era huvuden.

Och jag tycker att det är orättvist mot Young som i mina ögon inte alls verkar valt någon sida utan ger ett rationellt, och försök till opartiskt, intryck.

Min första reaktion, av första avsnittet, var att han var en självgod stolle som gärna framhärdade sig själv och sin egna godhet och kunskap.

Men när jag satte det åt sidan och lyssnade igenom vad han verkligen sade så ändrades helt min känsla för honom och jag måste säga

att jag blev rätt imponerad av hans förståelse för saken, problemen och Thailand.

Och jag tror att rätt många inte kommer förbi den barriären utan dömmer honom direkt, bara pga hans inledande "stil".

Man tänker lixom "vilken fjant" och så slutar det där. Man har bestämt sig och han är en fiende.

Synd, eftersom det han säger faktiskt är skitbra tycker jag.

Har du verkligen lyssnat på intervjun?

Lyssna på del 4 (den delen som är nere till höger i dina länkar)

Att Herr Young helt klart är en insatt och väldigt väldigt välvilligt inställd kille som bara vill Thailands bästa (tvärtom mot vad ni tror) är helt utom alla tvivel i mitt sinne.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    12

  • Merlins

    10

  • Surin P3

    5

  • Magnus-Chumphae

    4

Mest aktiva i denna tråd

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...