Jump to content
IGNORERAD

Har du egen pool?


janne_h

Recommended Posts

Oj oj detta blir en hojdar kvall     halv resning redan  nu pa vag till 7 eleven  skall kopa 2st  3 pack chang  och jordnotter  min kvall raddad   tackar sa mkt🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    8

  • janne_h

    7

  • Rillex

    6

  • kenke

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det stora problemet med vattenbrist är väl dom dåliga kommunala vatten näten. Där stora delar av vattnet läcker ut på vägen till förbukaren. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Boa52 said:

Skriver du om Thailand eller Sverige som artikeln handlade om

Både och; spelar det någon roll, frågeställningen är ju densamma. Mina poäng är att det är lätt att gapa om förbud när det gäller något man ändå inte vill ha samt att vattenkonsumtionen för en pool över 10 år inte är mycket mer än vad en tonåring duschar bort på en vecka och därför förmodligen inte var anledningen till hennes inlägg. Även om hon låtsas att så var fallet.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Har vi jeanstillverkning i Sverige ? som påverkar grundvattnet

Ja i Morgongåva.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Skriver du om Thailand eller Sverige som artikeln handlade om

Han har egentligen inte rivit poolen. Men för att sympatisera med Tavelsjös invånare skrev han så. 

Kan ju vara poolen han eventuellt byggde när han bodde i Sverige 1983 men risken är nog att det är i Thailand där han bor sedan många år. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Tommy:

Kokade pasta idag och hällde ut cirka 5 liter vatten...

Jag skäms!

 

I morgon skall jag tömma poolen och fylla på med fräscht dricksvatten!

 

MVH

Ska du fortsätta så här slutar det nog att restaurangen åker på böter i miljödomstolen... 🤣

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är väl typiskt sörlänningar sen gnäller dom som fan när vattnet är slut Huva. Tur man

har egen vattenbrunn, egen sjö så behöver inget så löjligt som pool. Blir det slut vatten i brunn

gräver jag bara ner 1 meter till, inte behövt det på 15 år sä det räcker nog några år till. Man

måste ordna för sej inte bara gnälla att komunen ska fixa

Utgår att du syftar på stockholmare när du håller på... Nu ligger halva länet i uppland förvisso men ändå! Ang vattnet så tar (vi) stockholmare det från mälaren och det lär ju ta en stund att tömma den. Enda problemet är väl att reningsverken inte pallar å rena i den mängd folk förbrukar.

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev janne_h:

Lena Mellin tycker tydligen att privata pooler i Sverige ska förbjudas. 

Det värsta är hennes totala brist av kunskap hur en pool funkar. Hon tror nämligen att man tappar ur poolen varje gång den städas. Krävs tydligen inte mycket för att få jobb som journalist på Aftonbladet. 

 

Egen pool borde förbjudas https://www.aftonbladet.se/a/jdo3Jq

Hon borde tanka till med sadana yttrande nar hon sitter och gor bade 1an och 2an och duschar..Finns det fler lander i varlden som spolar ner piss och skit  och duschar med dricksvatten an sverige.Borde vall vara ok med pool och att ta vatten sa att inte  hela sverige drunknar i varfloden

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev kenke:

Hon borde tanka till med sadana yttrande nar hon sitter och gor bade 1an och 2an och duschar..Finns det fler lander i varlden som spolar ner piss och skit  och duschar med dricksvatten an sverige.Borde vall vara ok med pool och att ta vatten sa att inte  hela sverige drunknar i varfloden

Eftersom jag har pool försöker jag spara på dricksvatten... 😉

20200626_214029.thumb.jpg.2a8955b26169e1daf9e3a97c57f2ce32.jpg

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev janne_h:

Eftersom jag har pool försöker jag spara på dricksvatten... 😉

20200626_214029.thumb.jpg.2a8955b26169e1daf9e3a97c57f2ce32.jpg

en miljopartist ibland........🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu håller himlen på och fyller våra lilla pool, det åskar ock!

Men jag antar att vattnet som hamnar i poolen minskar det som kommer ner i grundvattnet?

 

I vår kommun tas inte vattnet i vårt nät från grundvattnet, utan från en sjö som fylls med vatten från Säveån, när det behövs.

Och om det finns för lite vatten i sjön och i ån, så kan kommunen få vatten från Nordreälv, som levererar vatten till flera kommuner, bland andra Göteborg.

Det hände inte ens för 2 år sedan, när det var en extremt varm och torr sommar.

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev janne_h:

Han har egentligen inte rivit poolen. Men för att sympatisera med Tavelsjös invånare skrev han så. 

Kan ju vara poolen han eventuellt byggde när han bodde i Sverige 1983 men risken är nog att det är i Thailand där han bor sedan många år. 

Tavelsjös invånare har iallafall fördelen att använda poolen som skridskobana halva året eller kanske 3/4 ...Jämfört med oss STOCKHOLMARE som bara har blött och regn genom hela vintern  då vi inte klarar av vinterunderlag 😏...

Link to comment
Dela på andra sajter

ackumulera vatten i pooler maste vall vara ngt positivt       filtersystem renar anlaggningen    avdunstningen i sverige  lag    djur kan dricka   faglar kan bada   manniskan anvander inte duschen   alla ar lyckliga utan medicin   familjen har ngt gemensamt etc etc   oj   poetiskt ju  😉

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Nineteen68:

Utgår att du syftar på stockholmare när du håller på... Nu ligger halva länet i uppland förvisso men ändå! Ang vattnet så tar (vi) stockholmare det från mälaren och det lär ju ta en stund att tömma den. Enda problemet är väl att reningsverken inte pallar å rena i den mängd folk förbrukar.

Här är Mälaren sett likadan ut så länge jag levt här..Har nog sett ut så bra länge kanske fallet mot saltsjön minskat något under några hundra år men kan likväl öka imellanåt men är fortfarande på plussidan.

Så visst finns det vatten...
 

2BD18EAE-CA8A-4CBE-BCFE-E537A4BF857F.thumb.jpeg.945b7bb042b704523c3f5d80c4d86d74.jpeg
 

B6D2B6EF-B3E0-4E78-9A3E-A1CB37385787.thumb.jpeg.e7571a273c2c9d9271ec3a9090107636.jpeg

 

15CDD815-0898-4CC7-8BDB-07088F8EA0AA.thumb.jpeg.d4c4be2e4eeb4afe755a5226f0f56d90.jpeg

 

5F6AB52B-3622-485E-B6DA-7AC428F03315.thumb.jpeg.33cec75f1e24c1a65e068bceb4c9270b.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går väl åt lite vatten för att framställa tidningspapper också...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Just nu håller himlen på och fyller våra lilla pool, det åskar ock!

Men jag antar att vattnet som hamnar i poolen minskar det som kommer ner i grundvattnet?

 

I vår kommun tas inte vattnet i vårt nät från grundvattnet, utan från en sjö som fylls med vatten från Säveån, när det behövs.

Och om det finns för lite vatten i sjön och i ån, så kan kommunen få vatten från Nordreälv, som levererar vatten till flera kommuner, bland andra Göteborg.

Det hände inte ens för 2 år sedan, när det var en extremt varm och torr sommar.

Och vem renar ditt dricks vatten, Om det är så enelt som du beskriver varför visar det att ni har lite

grundvatten, kolla det så får du se

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Rillex:

Här är Mälaren sett likadan ut så länge jag levt här..Har nog sett ut så bra länge kanske fallet mot saltsjön minskat något under några hundra år men kan likväl öka imellanåt men är fortfarande på plussidan.

Så visst finns det vatten...
 

2BD18EAE-CA8A-4CBE-BCFE-E537A4BF857F.thumb.jpeg.945b7bb042b704523c3f5d80c4d86d74.jpeg
 

B6D2B6EF-B3E0-4E78-9A3E-A1CB37385787.thumb.jpeg.e7571a273c2c9d9271ec3a9090107636.jpeg

 

15CDD815-0898-4CC7-8BDB-07088F8EA0AA.thumb.jpeg.d4c4be2e4eeb4afe755a5226f0f56d90.jpeg

 

5F6AB52B-3622-485E-B6DA-7AC428F03315.thumb.jpeg.33cec75f1e24c1a65e068bceb4c9270b.jpeg

Kan du dricka det, min lilla sjö är nära på drickbart

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1 minut sedan, skrev Boa52:

Kan du dricka det, min lilla sjö är nära på drickbart

Det är väl utsläppet från ditt destilleri som gör sjövattnet tveksamt till att inmundiga!

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Boa52:

Och vem renar ditt dricks vatten, Om det är så enelt som du beskriver varför visar det att ni har lite

grundvatten, kolla det så får du se

Kommunen, som tar betalt för den tjänsten.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Jag KAN alltså ha druckit vatten som Stefan Löfven en gång pissat ut?

Jaha, det var den helgen det, tack så mycket för den bilden på näthinnan...

Kanske du vill ha bild också så du inte tror att man ljuger ???? 🤣🤣🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag har ingen bassäng.

Men jag har en liten badbalja.

Och jag håller inte med om hennes resonemang, anser att utsagan haltar i flera avseenden.

Fast det hela är så dumt att jag inte ens bemödar mig att argumentera.

 

Bomben!

 

55pp.JPG.a2fe9f94199d6af89e17164147822f0e.JPG

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Esspe:

Ja i Morgongåva.

Vem är det som tillverkar Jeans i Morgongåva. Väver de tyget eller bara tvättar de färdigtillverkade jeans?

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Jag KAN alltså ha druckit vatten som Stefan Löfven en gång pissat ut?

Jaha, det var den helgen det, tack så mycket för den bilden på näthinnan...

Ja Stefan kan ju tom ha pissat i din nästa öl du ska dricka 🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
16 minuter sedan, skrev LTD:

Ja Stefan kan ju tom ha pissat i din nästa öl du ska dricka 🙃

Jo, det har jag nog druckit, det heter Tiger Beer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...