Jump to content
IGNORERAD

Big Trouble in Tourist Thailand


PlayTheGame

Recommended Posts

Mkt intressant serie. Även del 2,3 och 4 finns ute på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=i9Bjmemu474

Ändrades av Surin P3
youtube kod, felaktig. Använd "youtube"-knappen för att visa din youtube filmer direkt. Alltså knappen där det står just "Youtube"

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • korp

    13

  • Farang

    8

  • mekong

    8

  • PlayTheGame

    7

Mest aktiva i denna tråd

Mkt intressant serie. Även del 2,3 och 4 finns ute på Youtube.

http://www.youtube.c...feature=channel

Det är väl bara första avsnittet som dom har delat upp i 4 småfiler avsnitt 2 kommer nästa vecka.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

The Jet Ski Boss "J.J." har blivit arresterad.

Undrar om det är enbart för kamerorna eller...

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

The Jet Ski Boss "J.J." har blivit arresterad.

Undrar om det är enbart för kamerorna eller...

Personligen tyckte jag det hela den där incidenten såg lite ut som fake faktiskt.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tyckte jag det hela den där incidenten såg lite ut som fake faktiskt.

Jo, gå och lugnt hämta ett gevär när kamerorna är på...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är fake eller inte är väl inte så svårt att ta reda på.

Hyr en jetski och se vad som händer men glöm inte att kolla först om den har några gamla skador.

:great:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är fake eller inte är väl inte så svårt att ta reda på.

Hyr en jetski och se vad som händer men glöm inte att kolla först om den har några gamla skador.

:great:

Jag förstår inte hur jag genom att hyra en jetski kan bevisa om den där incidenten var fake eller inte? Att det finns folk som lurar turister genom att hävda att de haft sönder saker de hyrt från dem är ju välkänt, jetski, mopeder osv. Men det innebär väl inte att just denna scen är uppgjort för att bli filmat.

Men om man kollar in på den den scenen i detta länge så känns det lite väl fake ibland. Jag skulle inte var förvånad om scenen är uppgjord tillsammans med filmarna, konstigare saker har ju hänt. Om inte annat så varför skulle denna "Mafia" kille vilja bli filmad i ett sånt här läge liksom.

Men sanningen kommer nog fram nu, med tanke på att det blivit så stort. Killen kommer ju inte vilja åka i fängelse för nått som var fake.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tyckte jag det hela den där incidenten såg lite ut som fake faktiskt.

Vad ar det som far dig att tro att det skulle vara fake?

Jo, gå och lugnt hämta ett gevär när kamerorna är på...

Tror inte han ar medveten om att han filmas.

Jet-Ski JJ Arrested

http://phuketwan.com...-warning-11552/

Varför han blir arresterad? för att han medverkar i filmen skadar Thailands turist industri.

Bedrageri, utpressning, vapenbrott till att borja med. :whistle:

Tror de flesta som varit har pa besok ett antal ganger plus de som ar bosatta oftast vet vilka situationer som man absolut skall unvika - sa ar inte alltid fallet med 'turisterna'.

Sa ar det i alla fall med mig, vill leva sa bekymmersfritt som mojligt och undviker darfor situationer dar jag vet att det ar vanligt med scam.

Tycker att det ar lite tragikomiskt att se hur antalet scams konstant okar, i samma veva som varldskonjukturen gar ned.

Ingen lyckad kombination, men bra att alla dessa scams antligen borjar uppmarksammas. :clapping:

Vad kommer att ske nar de arliga thaiarna marker att de forlorar pengar pa dessa scams trots att de inte har nagot med dessa att gora?

Forhoppningsvis sa rensar de upp bland dessa banditer sa att Thailand kan foertatta att vara den behagliga plats det varit i sa manga ar, men det ar knske lite overoptimistiskt att tro. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vem vet jultomten kanske också är fake...fast det hoppas jag inte för då blir kanske han också arresterad och då får man ju inga julklappar.

:clapping:

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad händer när turismen till Thailand minskar?

Tyvärr tror jag inte att lurendrejeriet minskar i motsvarande grad, snarare tvärtom. Dels blir ett antal thailändare utan arbete, och så vill man förstås ha in samma summa pengar som tidigare. Så beklagligtvis tror jag att risken att bli lurad ökar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte han ar medveten om att han filmas.

Nej han ser nog inte filmteamet, när han pratar in i kameran så för han så klart en monolog och vet inget om vad som händer :clapping:

Jag vet inte om hela avsnittet är på Youtube, men innan det där så intervjuas han av filmteamet tidigare i avsnittet.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej han ser nog inte filmteamet, när han pratar in i kameran så för han så klart en monolog och vet inget om vad som händer :clapping:

Jag vet inte om hela avsnittet är på Youtube, men innan det där så intervjuas han av filmteamet tidigare i avsnittet.

Jag har i alla fall inte sett nagon intervju nar nagot 'filmteam' finns narvarande.

Jetski uthyrarna ar val inte direkt kanda pga av deras hoga intellegens, men att saga och gora det han gor infor ett internationellt filmteam verkar ju helt idi*tiskt.

Hur som helst, vare han visste eller ej, sa arresterades han ju tydligen med filmsekvensen som bevisning. :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

men att saga och gora det han gor infor ett internationellt filmteam verkar ju helt idi*tiskt.

Exakt, det är ju inte dolda kameran eller nått, han vet ju om det. Därmed verkar det vara fake för kamerorna, plus att han tydligen hade ett luftgevär också. Men jag antar att vi får se, jag är ju inte hundra på att det är fake, det finns många korkade individer där ute. :great:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behöver ju inte vara fake, även om vi är många som är benägna att tro det.

Denna JJ kanske helt enkelt tycker att hans beteende är helt normalt och sunt, och då är det väl inget problem att filma det.

En skrämmande tanke...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om filminspelningen ar fake eller inte spelar val egentligen ingen storre roll.

Viktigare ar val i alla fall att denna typ av scam, plus manga andra, ar vanlig i Thailand.

An varre ar val kanske att det verkar bli allt mer vanligt forekommande och att ingen verkar ha viljan att losa problemt.

Lite negativ publicitet kan nog vara bra i det har fallet da det satter press pa politiker och rattsvasendet att komma med atgarder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behöver ju inte vara fake, även om vi är många som är benägna att tro det.

Denna JJ kanske helt enkelt tycker att hans beteende är helt normalt och sunt, och då är det väl inget problem att filma det.

En skrämmande tanke...

Herr Chang har talat.

När man ser intervjun så får man liten annan syn på det.

Tror inte det fake tv utan jj kanske helt enkelt tycker att hans beteende är helt normalt och sunt.

http://www.youtube.com/watch?v=8RmWC25jX9k

Big trouble in tourist Thailand-(JJ interview part2)

http://www.youtube.com/watch?v=fgHo3-ieVjk

Big trouble in tourist Thailand-(JJ interview part1)

Ändrades av Surin P3
Det finns en fin "youtube" knapp för att infoga youtube filmer.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en intervju med filmaren som dyrt och heligt lovar att allt är på riktigt och att han är beredd att lägga ut allt oredigerat material på nätet. Kanske skulle vara bra om han gjorde det. Först så trodde även jag att det var fejk men jag har ändrat mig. Folk gör mycket dumt framför kameran och i verkligheten är vi inte så rationella som filmhjältar och skurkarna i Hollywood. På ett annat vis spelar det faktiskt ingen roll över huvudtaget om det är fejk eller inte eftersom det finns otaliga människor som den där JJ i verkligheten. Och de drabbar inte bara turister utan främst thailändare. På så sätt tycker jag dokumentären, eller vad det nu är fyller ett syfte. Även om jag personligen inte tycker om den amerikaniserade stilen den är sönderklippt i.

Intervjun såg jag i en nätblaska som hette Phuket någonting. Länkad från Thaivisa.

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla in det andra avsnittet igår. Inte lika bra som det första men ok. Det tre verkar bli kul, ska tydligen involvera lite ladyboys då.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...