Jump to content
IGNORERAD

Turistvisum för pensionär?


tornar

Recommended Posts

Inte den längsta varianten. Den kräver att du har ett jobb att återkomma till. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur långt visum hade du tänkt dig?

1 månad får du vid inresa. 3 får du hos thailändska ambassaden. Ska du ha längre krävs att du kan visa inkomst såsom pension. Tidigare var det motsvarande 65,000 baht per månad beroende på växelkursen.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Hur långt visum hade du tänkt dig?

1 månad får du vid inresa. 3 får du hos thailändska ambassaden. Ska du ha längre krävs att du kan visa inkomst såsom pension. Tidigare var det motsvarande 65,000 baht per månad beroende på växelkursen.

Hur får man 3 mån på ambassaden som singel pensionär ?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Stoneys:

Hur får man 3 mån på ambassaden som singel pensionär ?

Uttryckte mig kanske luddigt så rätta mig gärna om jag har fel. Tänkte på ett vanligt turistvisum 60 dagar som man ansöker på ambassaden. Detta går tydligen att förlänga med 30 dagar i Thailand. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Uttryckte mig kanske luddigt så rätta mig gärna om jag har fel. Tänkte på ett vanligt turistvisum 60 dagar som man ansöker på ambassaden. Detta går tydligen att förlänga med 30 dagar i Thailand. 

Jag hade tänkt att ansöka om visum på 60 dagar på Thailands ambassad, med 30 dagars förlängning i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev tornar:

Jag hade tänkt att ansöka om visum på 60 dagar på Thailands ambassad, med 30 dagars förlängning i Thailand.

På det visumet finns inga inkomstkrav så det går bra som pensionär. För säkerhetsskull kollade jag ambassadens hemsida först.

http://thaiembassy.se/en/tourist-visa/

Tänk bara på att förlänga resskyddet i din hemförsäkring så du är försäkrad hela perioden. Normalt brukar det ingå 45 dagar i den.

Trevlig resa. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl bäst att tillägga att det inte går att komma in i Thailand som turist nu. 

 

Kommer att dröja och ingen vet när...

 

Så beställ ingen resa innan du vet med säkerhet att det går att komma in i landet. 

 

Resebolagen vill gärna ha in pengar och kunder så de säljer glatt biljetter till flighter som de vet blir inställda....

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan också tillägga att svenska UD fortfarande avråder ifrån resor till Thailand. Kan vara läge att kolla om det går att få reseförsäkring, den som ev. ingår i hemförsäkringen kanske inte gäller.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sen när vi väl släpps in lär det nog krävas en försäkring som uttryckligen täcker Corona. 

 

Och var hittar man den..... Oklart nu minst sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar. Jag har fått klart för mig hur det ligger till.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Ett nytt turistvisum på G 90+90+90 = 270 dagar.

Cabinet to consider special tourist visa next week: TAT

 

A Cabinet meeting next week will consider approving a special tourist visa for foreigners who wish to enter Thailand, Tourism Authority of Thailand (TAT) governor Yuthasak Supasorn said.

The visa will be valid for an initial 90-day stay but can be renewed twice – 90 days each time – for a maximum stay of 270 days. The visa, which costs Bt2,000 per person, is suitable for foreign tourists who want to stay in Thailand for a long time, Yuthasak said.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...