Jump to content
IGNORERAD

Paket till Thailand


Herluf

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Jo, 90 kronor 1,3 kilo.

Var det eget emballage, eller var hon tvungen att köpa det hos Postnord?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    11

  • frogfish

    6

  • kenke

    6

  • stefan5300

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

16 minuter sedan, skrev frogfish:

Var det eget emballage, eller var hon tvungen att köpa det hos Postnord?

Postnordpaket.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Ok. Tackar för info.

Då verkar paketet kosta en del också (ungefär som portot).

https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/priser-och-villkor/forpackningar-med-porto

 

Men fortfarande ok pris jämfört med konkurrenter.

 

 

Ja det var ett ok pris som kostade 0 kronor, syrran köpte allt packade och postade men ville inte ha betalt av mig😃.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jo, 90 kronor 1,3 kilo.

Hur kunde hon skicka sa tungt for 90kr  kontrollvager dom ej

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kenke:

Hur kunde hon skicka sa tungt for 90kr  kontrollvager dom ej

Läs länken ovan. Upp till 2 kg. Men jag tror att portot är 90 sek, och att boxen kostar ung lika mkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev frogfish:

Läs länken ovan. Upp till 2 kg. Men jag tror att portot är 90 sek, och att boxen kostar ung lika mkt.

I boxens avgift, t.ex. 99kr ingår redan mycket porto (inrikes), utlandstillägget 90kr tillkommer. 

 

Men ändå prisvärt om man klarar sig under 2kg. Skickade 6kg i våras för typ 550kr. Spårbart hela vägen till Bangkok, sedan inga uppdateringar i spårningen. Levererades 3 dagar efter ankomst till Bangkok. Står fortfarande, 10 månader senare i spårningen att paketet är i Bangkok. 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle skicka, spårbart, dokument till Thailand i våras. REK med PostNord helt klart mest prisvärt. Har man inga rabatter på DHL, UPS / Schenker etc så är de bra mycket dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har idag köpt online på postnord.se en rekommenderat o spårbar brev upp till 2 kg till Thailand för 216 SEK. Då jag inte hade emballage hemma som passade köpte jag separat ett vadderat kuvert S för 42 SEK som jag nu lämnat in för leverans på postens företags ombud i Södertälje. Ska återkomma när brevet anlänt flickebarnet i Pattaya. Försändelsen är försäkrat upp till 10 000 SEK, 5000 om det innehåller kontanter eller juveler. Jag väärderade innhållet till 2 500 SEK och hoppas att det går som gåva utan tull o andra avgifter. Skulle ha såld varan för 2 000 plus porto så inga över värderingar här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte också online på postnord.se, rekommenderat spårbart max 2 kg kostar 216 kr. Skickades från Kristinehamn måndag 2 nov. var framme i Klaeng tisdag 10 nov.  Riktigt prisvärt!

 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-11-10 at 15:54, skrev Amigo:

Har idag köpt online på postnord.se en rekommenderat o spårbar brev upp till 2 kg till Thailand för 216 SEK. Då jag inte hade emballage hemma som passade köpte jag separat ett vadderat kuvert S för 42 SEK som jag nu lämnat in för leverans på postens företags ombud i Södertälje.

Har inte hänt särskild mycket sen tisdags

kuva.png.30eaf1d1a2ed8af53ef9f5a817715862.png

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev biker:

Du måste spåra fortsättningen i Thailand.

Finns massor av spårningstjänster där.

t.ex. 

https://track.thailandpost.co.th/?lang=en

 

mvh

biker

 

 

Ahaa, det visste jag inte. Konstigt att det inte finns uppgift på postnor.se att försändelsen har lämnat landet ens? Men jag räknar med att den blir levererat senast på onsdag.

kuva.thumb.png.d17f731235fdc225b0afdd7d61d0a12f.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Min erfarenhet är att Thailändska posten fungerar väldigt bra. Har faktiskt aldrig haft något problem där.

Dom ger sig absolut inte förrän en försändelse är levererad till mottagaradressen.

Däremot hemma i Sverige så händer det ofta att "Vi har sökt er utan att lyckas, försändelsen returnerad till terminal".

Detta trots att man uppgivit email, mobilnummer mm, så har ingen bemödat sig med att ens försöka leverera......

Trist.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Amigo:

Vad konstigt, nu har min paket stått i Si Racha i fyra dagar? Undrar varför delar de inte ut det?

paket_track.thumb.jpg.6eb27a87538e92cf33160beea449fc24.jpg

Kanske tullen kollar?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Peolito:

Kanske tullen kollar?

Görs inte det i första terminalen? I BKK alltså? Anyway skrev jag i deklarationen: Used cellphone och kryssade gift samt skrev värdet 2 500 SEK.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Görs inte det i första terminalen? I BKK alltså? Anyway skrev jag i deklarationen: Used cellphone och kryssade gift samt skrev värdet 2 500 SEK.

Bara en gissning. Vi skickade för länge sedan en ryggsäck med godis i till en då liten tjej i Chiang Rai. Dröjde ett par månader innan ryggsäcken kom fram till henne. Det kan ta tid ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har skickat ett 1 kg-paket för 15 dagar sen. Det har inte kommit fram.

 

Chansade att inte skicka rek då det inte är nåt värdefullt, troligtvis ett misstag.

 

Får avvakta lite. Om inte annat så blir det väl nån tjänsteman på thaiposten som har glädje av paketet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

En fråga om posten i Thailand: Kan man posta en mobiltelefon inom Thailand? Jag har för mig att jag sett något om att detta inte skulle vara tillåtet p.g.a brandrisken. Någon som vet hur det är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...